Znaleziono 0 artykułów
12.04.2025

Gwiazdy noszą sneakersy Autry w stylu vintage. Co warto wiedzieć o marce?

12.04.2025
(Fot. Getty Images)

Estetyka vintage, stuprocentowa wygoda, najwyższa jakość – sneakersy marki Autry podbijają serca gwiazd. Te buty sportowe do łask przywróciła Katie Holmes.

Chociaż zostały zaprojektowane z myślą o kortach tenisowych, dziś idealnie wpisują się w stylizacje z modnych ulic. Nie tylko ze względu na wygodę, lecz także za sprawą niepowtarzalnej estetyki rodem z lat 80. XX wieku. W wersji całkowicie białej lub z kolorowymi akcentami – oto najmodniejsze modele sneakersów Autry, które warto kupić online, także w edycjach limitowanych.

Sneakersy Autry przywróciła do łask Katie Holmes. Które gwiazdy idą w jej ślady?

Każda miłośniczka sneakersów, która jeszcze nie ma w swojej kolekcji tego modelu, powinna rozważyć jego zakup. Sneakersy marki Autry powstają we włoskiej miejscowości Dolo w Wenecji Euganejskiej. Za ich wielki powrót odpowiada trójka włoskich przedsiębiorców: Marco Doro, Alberto Raengo i Gino Zarrelli. To oni postanowili wskrzesić zapomnianą markę sneakersów. W jej ofercie znajdziemy teraz także wygodne ubrania, które uzupełniają kultowe sneakersy – zarówno te białe, jak i te z kolorowymi wstawkami, które natychmiast przywodzą na myśl trendy z przeszłości.

(Fot. Jeremy Moeller/Getty Images)

Podczas ostatniej podróży do Los Angeles zauważyłam, że sneakersy Autry cieszą się tam szczególną popularnością. Może to kwestia estetyki vintage, a może dbałość o najmniejszy szczegół. Wyjątkowym uznaniem cieszy się model Medalist Low, który można zauważyć na ulicach Silver Lake, Echo Park, West Hollywood. Nosi je także Katie Holmes, zestawiając je z klasycznymi jeansami i płaszczem. Prawdopodobnie to tylko kwestia czasu, zanim sneakersy Autry staną się równie popularne w innych stolicach mody, takich jak Londyn czy Paryż.

Historia marki Autry. Jak powstały kultowe sneakersy w klimacie retro?

Marka Autry powstała w Dallas, w Teksasie, w 1982 roku. Nazwa oznacza dosłownie „buty z amerykańską flagą”. Marka w mgnieniu oka zdobyła pozycję lidera wśród producentów obuwia sportowego do tenisa, biegania i koszykówki. Pierwszymi modelami były dostępne do dziś sneakersy Medalist z 1985 roku oraz Jetstreamers z 1987 roku. Te pierwsze zostały uznane przez „Tennis Magazine” za najlepsze tenisówki wszech czasów. Do rozpoznawalności marki przyczynił się również utytułowany tenisista Bob Lutz, który był ambasadorem marki i któremu poświęcono osobny model butów.

W 2000 roku Autry przejęli wspomniani włoscy przedsiębiorcy, którzy postanowili dać jej drugie życie, tworząc Autry Action People. Tym sposobem Autry dołączyła do grona marek „made in Italy”. W 2021 roku stery firmy objęli Mauro Grange jako dyrektor generalny i Patrizio Di Marco jako prezes. Sneakersy Autry zachowały vintage’owy vibe, ale zostały wzbogacone o nowoczesne technologie. Tak powstała linia New Autry. Pojawiły się też nowe modele z kolekcji prêt-à-porter, wykonane z jagnięcej skóry i nubuku. Sercem marki pozostają ponadczasowe sneakersy Medalist, które od 2019 roku co i raz pojawiają się w odświeżonej formie.

W kolekcji znajdziemy też model Dallas, inspirowany historią marki Autry i jej amerykańskimi korzeniami, oraz Open, nawiązujący do klasycznych tenisówek, czyli sneakersy o wyższej cholewce. To nie wszystko: po sukcesie w Azji i Europie kolekcja 2022–2023 zainicjowała powrót marki na rynek amerykański poprzez oddział Autry International USA. Plany sięgają jednak dalej: po USA przyszedł czas na Japonię i Amerykę Południową.

Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.it.

 

Alice Abbiadati
  1. Moda
  2. Zjawisko
  3. Gwiazdy noszą sneakersy Autry w stylu vintage. Co warto wiedzieć o marce?
Proszę czekać..
Zamknij