
U boku it-girls i na błyszczących stronach magazynów. Pożądane równie mocno lata czy dekady temu, co dziś. I tak jak wtedy, a nawet bardziej wartościowe. Przedstawiamy słynne modele torebek vintage, które są hitem 2022 roku.
Czy to Fendi Baguette, czy Hermès Kelly – w historii mody nie brak kultowych torebek. Niektórym z nich nadano imię kobiet, które je nosiły, a inne są rozpoznawalne dzięki swojej sylwetce. Jednak to, co jest godne uwagi w nowych egzemplarzach dodawanych do tego grona, to fakt, że oryginalnie pochodzą z archiwów domów mody – wystarczy wspomnieć kolekcję nylonowych reedycji Prady czy model Diana od Gucci. I co wcale nie dziwi, zwiększa to zainteresowanie klasycznymi torebkami vintage.
– Vestiaire Collective obserwuje ciągły wzrost zainteresowania klasykami różnych marek – przyznaje przedstawiciel platformy sprzedażowej. – Na przykład Fendi Baguette odnotowała 33-procentowy wzrost sprzedaży w ciągu ostatniego roku, osiągając szczyt w marcu 2022 r., wkrótce po prezentacji kolekcji na jesień-zimę 2022 podczas tygodnia mody w Mediolanie.
Dzięki nowym (i perfekcyjnie wyselekcjonowanym) serwisom odsprzedażowym otwieranym każdego dnia i designerskim markom ograniczającym premiery nowych modeli popyt na torby vintage jeszcze nigdy nie był tak duży – lub bardziej dostępny. Sellier Knightsbridge, numer jeden wśród sprzedawców rzeczy od Hermèsa w Wielkiej Brytanii, uważa, że torby wyprzedają się w ciągu kilku dni z powodu niedostatku nowych modeli. Najdroższą sprzedaną torbą była Hermès Kelly, która kosztowała 15 tys. funtów (ok. 85 tys. zł) – trzykrotnie więcej, niż wynosiła jej cena detaliczna. Widać wyraźnie, że rynek odsprzedaży dóbr luksusowych cieszy się dużym zainteresowaniem na obu końcach spektrum.
Które z używanych designerskich torebek są teraz najpopularniejsze? Zapytaliśmy o to kilka najlepszych platform odsprzedażowych. Poniżej lista najgorętszych w tym sezonie luksusowych torebek vintage.
Hermès Kelly i Birkin

„Kelly to model, który w tym roku zyskał na popularności. Po raz pierwszy spopularyzowana przez Grace Kelly, torba Hermèsa podoba się zarówno inwestorom, jak i osobom kupującym ją po raz pierwszy. Zaobserwowaliśmy, że sprzedaż tego modelu wzrosła o 50 proc.” – podaje Sellier Knightsbridge.
„Akcesoria Hermèsa to prawdziwa inwestycja i zawsze wytrzymają próbę czasu. Ich ograniczona dostępność tylko zwiększa na nie popyt, więc zawsze warto polować na wyjątkowy egzemplarz. Różowa Pochette to figlarny model, podczas gdy Picotin w kolorze czarnym jest ponadczasowy. Birkin jest zawsze w modzie – elegancka, rozpoznawalna i szykowna. To przedmioty kolekcjonerskie” – mówi Clare Richardson, założycielka platformy Reluxe.
Fendi Baguette

„Fendi Baguette odnotowała 33-procentowy wzrost sprzedaży w ciągu ostatniego roku, osiągając szczyt w marcu 2022 r., wkrótce po prezentacji kolekcji na jesień-zimę 2022 podczas tygodnia mody w Mediolanie” – informuje Vestiaire Collective.
Louis Vuitton x Murakami

„Moda na Y2K pozostaje zdecydowanym faworytem dla miłośników vintage. Połączone siły Louis Vuitton i Murakamiego zdefiniowały tę erę, a współpraca ta wciąż jest najważniejszą dla francuskiego domu mody. Wśród najpopularniejszych modeli są białe torby Nano-Speedy z różnokolorowym printem, które nosi Kylie Jenner, oraz Multi Pochette z nadrukiem wiśni. Ich sprzedaż skoczyła o 30 proc.” – słyszymy w Sellier Knightsbridge.
„Na ogół torba Louis Vuitton zostaje kupiona w ciągu dwóch dni od jej pojawienia się na naszej stronie internetowej” – podaje Sign Of The Times.
Prada Re-Edition

„Prada jest jedną z naszych najpopularniejszych marek, a linia Re-Edition znajduje się na szczycie listy” – informuje Sign Of The Times.
Louis Vuitton Neverfull

„Louis Vuitton Neverfull i Speedy to najlepiej sprzedające się modele. Torebka Neverfull odnotowała 50-procentowy wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a kupowano ją najchętniej w maju 2022 r.” – donosi Vestiaire Collective.
„Trzy najpopularniejsze modele to pikowane noszone na skos, shoppery i małe prostokątne torebki, a Neverfull Louis Vuitton to styl bardzo lubiany” – dzieli się The Restory.
Gucci Marmont

„Linia Gucci Marmont odnotowała 8-procentowy wzrost ze względu na pojawienie się sezonowych wersji o różnym kształcie i rozmiarze. Ta funkcjonalna i stylowa torba na co dzień o klasycznej formie z klapą ma silny punkt wejścia cenowego dla aspiracyjnego klienta – obok osób wydających duże pieniądze, dzięki którym ten model ciągłe powraca, czyniąc go pożądanym i łatwo dostępnym” – mówi Rachel Reavley z Hardly Ever Worn It.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.