Znaleziono 0 artykułów
04.09.2024

Clare Waight Keller została nową dyrektorką kreatywną Uniqlo

04.09.2024
(Fot. Courtesy of Uniqlo)

Projektantka, która pracowała dla paryskich domów mody Chloé i Givenchy, przejęła stery w jednej z ulubionych popularnych marek. Zachowując ducha Uniqlo, planuje odświeżyć kody brandu.

Debiutancką kolekcję Clare Waight Keller dla Uniqlo: C pokazano we wrześniu 2023 roku. Dziś projektantka prezentuje się w roli dyrektorki kreatywnej całej marki, której basikowe ubrania wszyscy mamy w szafach.

(Fot. Courtesy of Uniqlo)

Clare Waight Keller: Młode pokolenie uwielbia Uniqlo

Wiecie, o które projekty mi chodzi: swetry z kaszmiru i z wełny merynosów z linii LifeWear. – Planujemy dropy co dwa miesiące, by naprawdę wnieść trochę świeżości – mówi Clare Waight Keller. Zmiany obejmą także paletę barw. W kolekcji damskiej możemy spodziewać się printów, odświeżonych krojów i młodzieńczych sylwetek. – Uniqlo podoba się bardzo szerokiej klienteli, także najmłodszym pokoleniom – twierdzi dyrektorka kreatywna.

Waight Keller wywodzi się z paryskich salonów – przez trzy lata pracowała dla Givenchy, a wcześniej, przez sześć lat, dla Chloé. W Uniqlo pragnie nauczyć się czegoś nowego. – W branży mody, w szczególności mody luksusowej, wszystko sprowadza się do zmian, zmian i jeszcze raz zmian. Trzeba za tym nadążać, choć prawda jest taka, że ludzie kupują przede wszystkim ponadczasowe projekty.

(Fot. Courtesy of Uniqlo)

Projektantka zwróciła uwagę na denim. Nowy model jeansów z szeroką nogawką od czasów premiery stał się „jednym z najlepiej sprzedających się modeli na świecie”. W kolekcji męskiej możemy się natomiast spodziewać idealnie skrojonych marynarek i oversize’owych form. W październiku do sklepów trafią nowe modele Pufftech.

Clare Waight Keller: Elegancja musi łączyć się z wygodą

Waight Keller zauważa, że od czasu, gdy zaczęła pracować w Uniqlo na pełen etat, zmienia się również jej własny styl. Aktualnie łączy swoje idealnie skrojone marynarki z T-shirtami i bojówkami lub męskimi spodniami parachute. – Klientka i klient Uniqlo charakteryzują się casualowym stylem, który jest naprawdę pociągający. Podoba mi się to, że wszystko jest bawełniane, świeże, łatwe do wyprania – mówi dyrektorka kreatywna.

(Fot. Courtesy of Uniqlo)

A co z powrotem elegancji? – Nie widzę tego. Dużo podróżuję –Londyn, Nowy Jork, Japonia. Codzienny styl zmienił się od czasu pandemii. Elegancka idzie w parze z wygodą. To moja misja w Uniqlo – tworzyć ubrania wygodne, o silnym modowym charakterze, bo to według mnie optymalne rozwiązanie – luźny strój, który pozwala poczuć się świetnie – tłumaczy projektantka.

Waigh Keller interesuje się także akcesoriami. – Noszę buty na płaskiej podeszwie, ale na rynku nadal nie ma dobrego obuwia. Niedługo znajdziecie je w Uniqlo – przekonuje.  

Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.com.

Nicole Phelps
  1. Ludzie
  2. Portrety
  3. Clare Waight Keller została nową dyrektorką kreatywną Uniqlo
Proszę czekać..
Zamknij