Dla miłośników stylu vintage projekty domu mody Dior z epoki Johna Galliano są dziś na wagę złota. W szczególności tyczy się to torebek w kształcie końskiego siodła.
Kiedy Galliano po raz pierwszy pokazał światu Saddle Bag podczas pokazu wiosna-lato 2000, zwrócił uwagę całego świata mody. Jak sama nazwa wskazuje, kształt torby przywodzi na myśl końskie siodło, posiada klapę i pasek na ramię. Po wprowadzeniu modelu na rynek wystarczyła chwila, by zyskał on status it-bag – to zasługa Carrie Bradshaw, która zaprezentowała dżinsową wersję torebki w jednym z odcinków „Seksu w wielkim mieście”.
Sprzedaż torebki Saddle utrzymywała się na stałym poziomie aż do 2007 r., gdy francuski dom mody tymczasowo wstrzymał jej produkcję. W 2014 r. popyt na nią wzrósł po raz kolejny, gdy Beyoncé pokazała się publicznie z Saddle Bag w wersji z końskim włosiem. Natomiast w 2018 r. dyrektor kreatywna Diora, Maria Grazia Chiuri, ponownie wprowadziła model do kolekcji francuskiego domu mody w kolekcji jesień-zima 2018. W 2022 r. wersje vintage torby Saddle lansowały takie gwiazdy, jak Emily Ratajkowski, Rihanna i Gigi Hadid, inspirując (w szczególności pokolenie Z) do własnych poszukiwań.
– Odrodzenie archiwalnych kolekcji Diora wzmocniło powszechne uznanie zarówno dla modeli vintage, jak i nowych torebek Saddle – mówi Antonia Johnstone, założycielka i dyrektorka generalna platformy odsprzedażowej Sign of the Times, która donosi, że torby Saddle z każdej epoki sprzedają się jak świeże bułeczki. – To ważna wskazówka, by dbać o swoje designerskie torebki! – żartuje.
Renesans dawnych modeli torebek to ważne przesłanie, które przypomina, że akcesoria powinny służyć nam długo i być ponownie wykorzystywane, a nie wyrzucane po jednym sezonie – mówi zespół Vestiaire Collective (Dior jest jedną z najlepiej sprzedających się marek na stronie od początku 2022 r.). Popyt na Saddle Bag rośnie również na 1stDibs. Jak ujawnia Anthony Barzilay Freund, redaktor i dyrektor ds. sztuk pięknych platformy, wyszukiwania dla tego modelu wzrosły o 65 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co „mówi wszystko o rynku kolekcjonerów tego wzoru”.
Dla Freunda „sama mnogość wersji [torebki o kształcie siodła], które zostały wyprodukowane od momentu jej powstania, sprawia, że polowanie na unikalny wzór lub kolor jest bardzo satysfakcjonujące”. Johnstone podziela tę opinię – Jako model wzorcowy wersja vintage jest niezawodna: pozwala na eksperymentowanie z nowymi tkaninami, nadrukami i kolorami... Spodziewamy się, że popyt na Saddle utrzyma się do 2023 r. i tym samym udowodni, że nie jest chwilową modą, a symbolem ponadczasowej elegancji – mówi Freund. Od ukośnych monogramów nadrukowanych na płótnie (ukłon w stronę logomanii) po zabawne hafty – wśród modeli vintage torebki w kształcie końskiego siodła z pewnością każdy znajdzie wersję dla siebie.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.