Ekologiczna kolekcja od H&M i Giuliva Heritage
– Wierzymy, że prawdziwy styl jest niewymuszony i ponadczasowy. Tworzymy więc ubrania, które można przekazywać z pokolenia na pokolenie – mówią założyciele i projektanci marki Giuliva Heritage, Margherita Cardelli i Gerardo Cavaliere. Stworzyła właśnie kolekcję dla H&M. Jest ekologiczna, odporna na przemijające trendy i wyraża nowoczesne podejście do włoskiej klasyki.
Cardelli i Cavaliere są parą w pracy i w życiu. Połączyła ich miłość do idealnego i wyrafinowanego krawiectwa, która w wielu włoskich i związanych z modą rodzinach przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Małżeństwo szycie swoich projektów zleca najbardziej doświadczonym włoskim rzemieślnikom, regularnie też współpracuje z włoskimi artystami. Bliska parze jest jednak nie tylko ponadczasowa i tworzona z myślą o różnych pokoleniach moda. Projektanci równie dużo uwagi, co konstrukcji i detalom poświęcają zrównoważonej produkcji – szyją lokalnie, z ekologicznych lub pozyskiwanych z recyklingu tkanin, regularnie angażują się też w akcje charytatywne związane z ochroną środowiska naturalnego. Ich wizja już niedługo może jednak wykroczyć daleko poza kręgi związanych z branżą mody i ekologii osób. Wszystko dzięki kapsułowej kolekcji, jaką stworzyli we współpracy z H&M.
Efektem tego stylowego, włosko-szwedzkiego romansu jest linia, której motywem przewodnim stało się przenikanie płci. Głównym elementem kolekcji zostały modele inspirowane męską garderobą – koszule z grubej bawełny, świetnie skrojone marynarki i trencze z wełny recyklingu, które można nosić w dosłownych, androgynicznych total lookach albo przełamywać zwiewnymi sukienkami, spódnicami i dopasowanymi bluzkami. W całej kolekcji wykorzystano tkaniny pochodzące z recyklingu, w tym organiczną bawełnę i poliester.
– Naszą pasją jest moda autentyczna, która trwa i wytrzymuje próbę czasu. Ta kolekcja niewątpliwie odzwierciedla nasze wartości - mówią o współpracy z H&M Gerardo Cavaliere i Margherita Cardelli. Linia będzie dostępna w wybranych sklepach na całym świecie, a także na hm.com od 3 września.