Na czym polega koncepcja R6 i jak pomaga w zmianie codziennych nawyków
Najważniejsze kroki służące trosce o planetę? Rethink, reduce, reuse, recycle, refuse, repeat. Z okazji Światowego Dnia Środowiska w Concept Store White Habit w Warszawie eksperci podpowiadali, jak zmienić swoje codzienne nawyki, wykorzystując koncepcję R6. Partnerem spotkania była firma LG Electronics.
Recykling wydaje się stałym elementem naszej codzienności, o którym nie trzeba rozmawiać. Niestety to tylko teoria. Im więcej wiemy na temat dbania o dobro środowiska, im więcej zrobimy, tym lepiej dla nas i planety. Nawet najmniejsza zmiana nawyków ma ogromne znaczenie, co podkreślała podczas spotkania w White Habit jedna z ekspertek, Anna Domin, filozofka i strateżka, autorka kampanii społecznej #jużwszystkomam. Oprócz niej w edukacyjnym spotkaniu udział wzięły Małgosia Hermanowicz – ekspertka ds. strategii i zrównoważonego rozwoju, Martyna Zastawna – pionierka i propagatorka cyrkularności w Europie, oraz Marcelina Plichta-Wabnik – CEO oraz założycielka Wise Habit.
Ekspertki tłumaczą, jak na co dzień korzystać z zasady R6
Podczas wydarzenia, którego partnerem była firma LG Electronics, ekspertki skoncentrowały się na omówieniu koncepcji 6R. W jej skład wchodzą następujące zasady: REthink – zatrzymaj się w codziennym pędzie i pomyśl, czego naprawdę potrzebujesz; REduce – kupuj mniej, a jeśli decydujesz się na zakup, rób to odpowiedzialnie: wybieraj te produkty, które będą służyły latami; REuse – dbaj o przedmioty, dawaj im drugie życie; REcycle – przetwarzaj – niektóre surowce mogą służyć zupełnie innym celom niż te, do których zostały pierwotnie zaprojektowane; REfuse – mniej znaczy więcej, dlatego powinniśmy zmienić sposób wybierania i kupowania produktów; REpeat – powtarzaj powyższe działania przy każdej możliwej okazji.
Gościnie starały się pokazać, jak szerokim i ważnym pojęciem jest recykling – że nie jest to tylko przetwarzanie opakowań z tworzyw sztucznych, jak o recyklingu potocznie myślimy. Istotną kwestią bez wątpienia jest drugi obieg, świadome wybory konsumenckie, a następnie takie użytkowanie, które sprawi, że rzeczy będą służyły nam przez długi czas, w tym urządzenia elektroniczne.
Martyna Zastawna uważa, że to właśnie pozornie małe, codzienne decyzje tego rodzaju zmieniają świat. – Przede wszystkim korzystajmy z rzeczy, które już mamy, dbajmy o nie, naprawiajmy, a kupujmy produkty z drugiego obiegu, dobre jakościowo oraz produkowane lokalnie. Co do elektroniki użytkowej, wybierajmy energooszczędne produkty firm, które, tak jak LG, wdrażają inicjatywy odpowiedzialnej utylizacji produktów i pozyskują materiały do produkcji z recyklingu – zaznaczyła edukatorka.
Anna Domin przypomniała, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za stan świata i zobowiązani do wdrażania zmian. – Musimy zrozumieć, że to nie tylko walka o przetrwanie naszej planety, co może wydawać się abstrakcyjne w kontekście materialnym, ale przede wszystkim walka o nasze własne przetrwanie. Dzielmy się wiedzą, doświadczeniami, współpracujmy – wzajemne motywowanie się do wdrażania zmian jest kluczowe dla osiągnięcia zrównoważonego rozwoju – zaapelowała Anna Domin.
Z kolei Marcelina Plichta-Wabnik podkreślała, że najlepszą ścieżką do zrównoważonego rozwoju jest świadomość na temat koniecznych działań. – Prawodawstwo pomaga, edukacja kształtuje i prowadzi do zmiany – powiedziała. Małgosia Hermanowicz odniosła się z kolei do działań koncernów. – Nie można przerzucać odpowiedzialności za poziom konsumpcji na konsumentów: decyzje, jakie podejmują, często wynikają z faktu, że nie mają dostępu do pełnych informacji. Nie tylko na temat tego, w jaki sposób produkcja danego produktu wpłynęła na środowisko, ale także ze względu na to, że nie mają pełnej wiedzy na temat ich wpływu na zdrowie, łańcucha dostaw, tego, skąd i w jaki sposób zostały pozyskane materiały do ich produkcji – podkreślała.
LG: Marka, która działa z troską o środowisko naturalne
Partnerem spotkania edukacyjnego z okazji Światowego Dnia Środowiska była firma LG, która pomaga w kształtowaniu, jak podkreśla, „lepszego życia dla wszystkich”. Zobowiązała się do szanowania zasad gospodarki o obiegu zamkniętym, do wykorzystania w swoich działaniach w coraz większym stopniu materiałów pochodzących z recyklingu. W ten sposób są już produkowane wybrane modele produktów, m.in. lodówki i zmywarki oraz najnowsze telewizory LG OLED evo.
LG jest również producentem energooszczędnych klimatyzatorów LG ARTCOOL GALLERY LCD, uwzględnia ekologiczne rozwiązania na każdym etapie użytkowania urządzeń AGD – od produkcji i pakowania po codzienne korzystanie i recykling.
LG szacuje, że do 2030 roku odzyska 8 mln ton zużytych urządzeń w celu pozyskania materiałów do recyklingu. Wdrażając inicjatywy odpowiedzialnej utylizacji produktów i pozyskiwania materiałów, LG pokazuje, w jaki sposób silne zaangażowanie na rzecz ludzi i planety może przyczynić się do lepszego życia dla nas wszystkich.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.