Dla tych, którzy marzą o karierze reżysera, przygotowaliśmy garść inspiracji. Prezentowane przez nas osobowości, marki i platformy opanowały sztukę tworzenia wideo do perfekcji. Po ich obejrzeniu pozostaje tylko wziąć udział w konkursie Papaya Young Directors, by powalczyć o szansę na realizację swojego pomysłu. Zgłoszenia można przesyłać do 19 stycznia.
Hasło siódmej edycji Papaya Young Directors, „Upside down stories”, ma zachęcać uczestników do prezentowania odważnych, niepokornych, a nawet wywrotowych projektów. W ramach Papaya Young Directors 2020 młodzi twórcy będą mieli okazję spróbować swoich sił w trzech kategoriach: znanych z poprzednich edycji – Branded Stories i Music Stories oraz zupełnie nowej Instagram Stories.
Uczestnicy mogą przesyłać eksplikacje reżyserskie z pomysłami na film reklamowy i teledysk, ale w formie wertykalnej. Forma wertykalna musi być podkreślona w eksplikacji reżyserskiej. W końcowym etapie finaliści będą realizować filmy na Instagram TV oraz skrót-teaser na Instagram Stories. Uczestnicy powalczą o Grand Prix w wysokości 25 tys. zł i wyjazd na festiwal SXSW 2021 w Austin w Teksasie.
Aby wziąć udział w wydarzeniu, wystarczy do 19 stycznia przesłać eksplikacje reżyserskie z pomysłami na film reklamowy i teledysk w formacie Instagrama (więcej informacji pod linkiem). Dla tych, którzy chcieliby spróbować swoich sił za kamerą, ale nie mają jeszcze sprecyzowanego pomysłu, przygotowaliśmy listę inspirujących profili.
Nadia Lee Cohen: Surrealistyczne szaleństwo
Tylko w tym roku brytyjska fotografka i reżyserka przygotowała kampanie dla takich marek jak Maison Margiela, Miu Miu i Adidas. Cohen często pracuje również z muzykami, m.in. z ASAP Rockym („Babushka Boi”), Kali Uchis i Tylerem, The Creatorem („After The Storm”). Pracując nad wieloma różnymi projektami, nie zatraca jednak swojego surrealistycznego stylu, inspirowanego filmami s.f. i kinem lat 60. Na swoim Instagramie artystka namawia młodych twórców, by nie ulegali wpływom i rozwijali własną, nawet najbardziej szaloną, estetykę.
Nowness: Świat sztuki w jednym miejscu
Nowness to platforma dedykowana wyjątkowym projektom wideo, tworzonym przez artystów z całego świata. Na Instagramie znajdziemy multidyscyplinarne projekty łączące modę, sztukę i tematy społeczne. Jak mówi założyciel platformy Jefferson Hack, w każdym publikowanym wideo najważniejsza jest historia, którą twórcy opowiadają w obrazach. To ona sprawia, że nie możemy oderwać wzroku od filmów, dostrzegamy w ich bohaterach ludzi, takich jak my, i utożsamiamy się z nimi.
Bardia Zeinali: Why so serious?
Wyjątkowy styl Bardii Zeinali doceniła sama Anna Wintour, która zaproponowała Kanadyjczykowi pracę w amerykańskim „Vogue’u”, gdzie odpowiadał za przygotowanie wideo z bieżących wydarzeń świata mody, kultury i społeczeństwa. Zeinali wyreżyserował m.in. krótkometrażowy, utrzymany w kampowej estetyce, film z MET Gali 2019, nawiązujący do tematu przewodniego wydarzenia. Reżyser ma na swoim koncie również kampanie dla Calvina Kleina, MAC Cosmetics i Nike. Zeinali lubi bawić się konwencją, a do tej zabawy zaprasza nie tylko swoich bohaterów, lecz także wszystkich widzów.
Gucci: Na obcej planecie
Wiele marek inwestuje w treści wideo, bo są one skutecznym narzędziem marketingowym. Atrakcyjną formą angażują odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Nieliczne firmy opanowały tę sztukę tak jak Gucci. Każda kampania włoskiego domu mody przenosi nas do jej ekscentrycznego świata, a filmy tworzone pod okiem dyrektora kreatywnego Alessandro Michelego stanowią przedłużenie estetyki marki. Do projektów Gucci często zapraszani są artyści i ambasadorzy brandu, np. Harry Styles, Lana Del Rey, Gucci Maine, a ostatnio również Giorgos Lanthimos.
Christian Coppola: Życie to film
Choć zbieżność nazwisk nie jest zupełnie przypadkowa, to Christian Coppola jest jedynie dalekim krewnym reżyserki „Między słowami” i twórcy „Ojca chrzestnego”. Z Sofią i Francisem Fordem łączy go również pasja do filmu. Po ukończeniu nowojorskiej Tisch Film School na swoim Instagramie zaczął publikować krótkie, nakręcane telefonem scenki. Dziś jego profil obserwuje blisko 200 tys. osób, a Coppola współpracuje z takimi markami, jak Fendi, Valentino i Netflix. Młody reżyser chętnie wykorzystuje Instagram Stories, na którym publikuje klipy inspirowane codziennymi wydarzeniami.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.