Eklektyczny butik Gucci w Seulu
W stolicy Korei otwarto drugi flagowy butik włoskiego domu mody. Monumentalna bryła i baśniowe wnętrza oddają eklektycznego ducha miasta.
W 2017 roku Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, we współpracy z fotografem Glenem Luchfordem nakręcił film towarzyszący jesiennej kampanii domu mody. Mijając szkolne korytarze, trafiliśmy do królestwa disco i wiecznej zabawy. Taki jest też nowy butik marki zlokalizowany w samym sercu tętniącej życiem dzielnicy Itaewon w Seulu. Różnica polega na tym, że portalem do innego świata nie jest już wejście do sali gimnastycznej, a szklane drzwi będące przedłużeniem monumentalnej fasady projektu Seung-mo Parka.
Dzięki metalowym panelom podświetlanym obrazami z projektora elewacja budynku przypomina osnuty mgłą las. Gra światła i cieni ma wyrażać niepewną przyszłość natury. We wnętrzach motywem przewodnim jest dynamiczny charakter najbliższej okolicy domu handlowego oraz koreańskie słowo „gaok” („tradycyjny dom”). Dwa nurty ścierają się, tworząc eklektyczną mozaikę łączącą pomieszczenia wyłożone lustrzanymi taflami z pokojami nawiązującymi do ludwikowskich buduarów.
Na dziesięciu kondygnacjach, przez które prowadzą nas spiralne schody, rozlokowano szeroki wybór akcesoriów, biżuterii, mody prêt-à-porter oraz elementów z linii Gucci Décor. W salach rozstawiono skórzane kanapy jak z peronu metra, a gdzie indziej parawany przeobrażające się w przebieralnie.