Przedstawiciele H&M ogłosili globalną współpracę z ikoną mody i popkultury Iris Apfel. Kolekcja inspirowana garderobą historyczki sztuki pojawi się w wybranych sklepach marki oraz online na początku 2022 roku. – Jej styl jest eklektyczny i ekstrawagancki zarazem. Osadzony w innej epoce i ultranowoczesny. Iris udowadnia, że moda to sposób na wyrażanie siebie i jednocześnie dobra zabawa – mówi Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor w H&M.
Bijąca jeszcze zza kotary feeria barw, wspomnienia z najróżniejszych zakątków globu zaklęte w pojedynczych przedmiotach – to doznania, które muszą towarzyszyć Iris Apfel codziennie podczas przekraczania progu jej garderoby. – W modzie nie chodzi o to, by wydawać krocie. Nieistotne są metki przypięte do ubrań, które masz na sobie, ale to jak je nosisz. Jak się w nich czujesz. Odzież i dodatki mają przede wszystkim dawać pole do zabawy i dodawać odwagi – mawia stulatka tytułująca się „najstarszą nastolatką na świecie”, kobieta-orkiestra i inspiracja kolejnych pokoleń entuzjastów mody.
Unikatowy styl, łączący wpływy orientu i antyku z tym, co współczesne, a wręcz futurystyczne, Iris wypracowała najpierw studiując historię sztuki, a później pracując przez wiele lat na stanowisku dekoratorki wnętrz najważniejszych osobistości w Ameryce (wśród nich jednym tchem wymienia nazwiska dziewięciu prezydentów Stanów Zjednoczonych). Świat mody dostrzegł ją w 2005 roku, gdy na jednej z wystaw Metropolitan Museum of Art zaprezentowano jej bogatą kolekcję biżuterii z najdalszych zakątków ziemi. Teraz barwna estetyka „kolorowego ptaka” z Nowego Jorku będzie główną inspiracją przyszłorocznej kolekcji H&M. – Marka jest absolutnym pionierem w swojej dziedzinie, czyli tym co kocham. A kocham wielką modę w przystępnych cenach! – mówi Iris Apfel.
Już teraz projektanci sieciówki zapowiadają, że w linii odzieży pojawią się garnitury malowane w kwieciste bukiety czy wielowarstwowe sukienki z falbanami o różnych fakturach. Wśród dodatków znajdziemy masywną biżuterię z motywami florystycznymi i zwierzęcymi, a wszystkie materiały wykorzystane w kolekcji będą pochodzić ze zrównoważonych źródeł.
Linia odzieży i dodatków pojawi się wybranych sklepach H&M oraz online na początku 2022 roku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.