Szwedzka marka House of Dagmar wprowadza na rynek kapsułową kolekcję dla Zalando. Do jej stworzenia wykorzystano ekologiczne surowce, takie jak certyfikowane materiały organiczne, włókna pochodzące z recyklingu oraz pozyskiwane w sposób odpowiedzialny. Kolekcji towarzyszy Capsule Collection Fibre Impact Report zawierający szczegółowe informacje m.in. o skali emisji CO2 podczas produkcji.
House of Dagmar to marka prowadzona od 2005 roku trzy siostry Karin Söderlind, Kristinę Tjäder i Sofię Wallenstam. Na Kopenhaskim Tygodniu Mody jesień-zima 2021 brand zdobył pierwszą nagrodę Zalando Sustainability – za działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, redukcję emisji dwutlenku węgla podczas produkcji, oszczędność wody i ograniczenie ilości odpadów poprzez odpowiedni dobór materiałów.
Opracowanej we współpracy z Zalando kolekcji House of Dagmar w towarzyszy Capsule Collection Fibre Impact Report, w którym znajdziemy informacje na temat śladu węglowego pozostawionego przy produkcji każdego z elementów kolekcji. Dowiemy się też na przykład, że wybór zrównoważonych tkanin sprawił, że Zalando wyemitowało o ok. 7700 tys. kg mniej CO2 niż w przypadku analogicznych surowców konwencjonalnych. 7700 tys. kg równa się np. 13-krotnemu przejechaniu z Berlina do Madrytu (31 000 km) oraz zużyciu 185 000 litrów wody (pojemności około 600 wanien). Te informacje o kolekcji mają na celu zapewnienie transparentności i łatwego dostępu do informacji.
– Mamy nadzieję, że zainspirujemy naszych klientów do większej odwagi i nowego spojrzenia na to, co noszą i dlaczego to wybierają. Chcemy ich skłonić do świadomych wyborów, dzięki którym każde ubranie posłuży na lata –mówi Sofia Wallenstam, dyrektorka marki House of Dagmar. –Tak jak Zalando, dążymy do transparentności, więc jesteśmy bardzo dumni ze zdobycia nagrody, wyprodukowania kolekcji kapsułowej i raportu o wpływie przemysłu włókienniczego. To kolejny krok w kierunku bardziej ekologicznej przyszłości
Wtóruje jej Kate Heiny, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w Zalando: – Chcemy umożliwić naszym klientom podejmowanie bardziej ekologicznych i świadomych decyzji i mówić o zrównoważonym rozwoju językiem, który każdy rozumie. Obliczając ślad węglowy każdego artykułu w kolekcji, możemy wyraźnie pokazać naszym konsumentom, dlaczego te produkty są bardziej ekologicznym wyborem.
Twarzami kolekcji „Zalando x House of Dagmar” zostały influencerki Doina Ciobanu, Emilie Lilja i Johanna Ljunggren, których pasją jest zrównoważony rozwój i chęć inspirowania odbiorców do dokonywania bardziej ekologicznych wyborów. Wystąpiły w serii filmów na YouTube wyprodukowanych we współpracy z „Vogue Scandinavia” i producentką filmową, Shruti Ganguly. Wraz z założycielkami House of Dagmar, Sofią Wallenstam i Karin Söderlind, przedstawiają nową kolekcję i podkreślają znaczenie współpracy z Zalando.
Kolekcja Zalando x House of Dagmar jest już dostępna na Zalando.pl.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.