Jak świętować, to z pompą. Gra wideo, film dokumentalny, książka i współprace z największymi nazwiskami świata sztuki, muzyki i popkultury. Z okazji 200. rocznicy urodzin założyciela Louis Vuitton, przedstawiciele marki szykują huczne obchody okrągłego jubileuszu.
Historia godna ekranizacji – syn młynarza, analfabeta, w wieku 13 lat opuszcza rodzinną wioskę Anchay, by zostać tragarzem w Paryżu, a niedługo później stać się jednym z najpotężniejszych ludzi we Francji, którego inicjały od 1896 roku zdobią miliony walizek i toreb na całym świecie. Jak świętować 200. urodziny człowieka legendy? Przepis znaleźli dyrektorzy Louis Vuitton.
Już 4 sierpnia, w dniu wyjątkowego jubileuszu, w witrynach 460 butików marki pojawią się kufry . To właśnie od nich zaczęła się przygoda Louisa Vuittona, który w 1854 roku zaprojektował pierwszy model wykonany z wodoodpornego płótna. Limitowane juubileuszowe egzemplarze powstały we współpracy z dwustoma osobowościami świata mody, kultury i nauki. Wśród nich są: raper Drake, aktywistka Gloria Steinem, członkowie zespołu BTS, astrolożka Susan Miller, pływak paraolimpijski Théo Curin oraz dyrektorzy kreatywni domów mody LVMH – Kim Jones i Marc Jacobs (zarazem były dyrektor artystyczny Louis Vuitton). Po zakończeniu wystawy kufry trafią na aukcję charytatywną w Sotheby’s. Ale na tym nie koniec.
Również 4 sierpnia marka opublikuje grę wideo dostępną w App Store i Google Play, w której będziemy przemierzać kolejne etapy życia Louisa Vuittona. W następnych miesiącach ma się też ukazać inspirowana jego historią powieść i film dokumentalny „Looking for Louis” powstały dla platformy streamingowej Apple TV oraz tryptyk autorstwa amerykańskiego artysty Alexa Katza.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.