Iris Law w zapachu purpury
Forma o kobiecym kształcie amfory, fioletowe szkło z detalami w odcieniu różowego złota i metalowy korek z głową Meduzy, pod którą barokowe litery układają się w napis: „Versace”. Włoski dom mody otwiera nowy rozdział w historii zapachów z rodziny Dylan, swoją nową boginią czyniąc przedstawicielkę generacji Z, modelkę i aktorkę Iris Law.
Naturalny purpurowy barwnik historycznie uznawany był za dobro luksusowe. Od czasów starożytnych to również odcień zarezerwowany dla królewskich rodów. W końcu fiolet to kolor uznawany za najbardziej magiczny, odznaczający się wysoką energią, symbolizujący intuicję i tajemnicę. W modzie od lat 90. pojawiał się na wybiegu u Versace, często nasycając swoją barwą całą przestrzeń. Podobnie było w tym roku podczas pokazu na sezon wiosna-lato 2023, gdzie purpura była odmieniana przez wszystkie możliwe tkaniny: skórę ozdobioną frędzlami, tiul wykończony koronką, połyskujący aksamit, blikujący lureks, a nawet sztuczne futro. Donatella Versace stworzyła kolekcję niezwykle mocną (odważne dekolty, drapieżne wzory, mieszane faktury), ale przy tym również bardzo kobiecą. Wydaje się, że jest kompletna, pobudzająca prawie wszystkie zmysły. Jednak dom mody Versace nie pozostawia miejsca na niedopowiedzenia – musi postawić kropkę nad i. I robi to zapachem, przedstawiając nowy z rodziny Dylan – Purple.
Włoskie pomarańcze
Oczywisty wybór niczym kwiaty wiosną? Nic bardziej mylnego. Zamknięte w purpurowym flakonie nuty cytrusów dojrzewających w słońcu Italii zajmują tak samo ważne miejsce, jak akordy kwiatowe czy głębokie drzewne. Twórca zapachu, Christophe Raynaud, w nucie głowy postanowił dodać do włoskich pomarańczy musującą bergamotkę i soczystą gruszkę, by nadać całości odpowiedniej nowoczesności. Aby oddać wrażenie „eksplozji fioletu” w sercu kompozycji wybrał frezje, których płatki zostały wzmocnione składnikami opatentowanymi przez Givaudan (największy na świecie producent substancji zapachowych): Mahonial i Pomarose – akordami, które są delikatne i silne zarazem. Bazą uczynił kolejne autorskie nuty – Belambre i Ambrofix, któremu głębi dodaje kremowe drewno cedrowe. To akord Silkolide sprawił, że w zapachu wyczuwalne jest szlachetne piżmo z lekkimi owocowymi akcentami.
– Ten zapach to zaproszenie do podróży. Stworzyłem go, myśląc o mrożonych słodkościach i słynnych włoskich cytrusach. W otwarciu zapach jest świeży i owocowy, w sercu wybrzmiewają fioletowe refleksy i delikatna bryza. W bazie nuty naturalnego drewna i eleganckie piżmo otulają i uspokajają, jak ciepły, złoty piasek – opisuje zapach Raynaud. Jednak Dylan Purple nie ma nic wspólnego z beztroskim zapachem będącym wspomnieniem wakacji spędzonych na wybrzeżu Amalfi. To kompozycja jasna, ale niezwykle elegancka, którą nawet jeśli nosi się do bikini, to koniecznie z dodatkami w kolorze złota.
Bogini na wyspie V.
Ciepły piasek, chłodna bryza i słońce, które zachodzi na fioletowo, wyczytane z perfumiarskiej kompozycji, pozwoliły stworzyć niezwykły obraz w kampanii towarzyszącej nowemu zapachowi Versace. Jednak główną rolę odgrywa w niej bohaterka o krótko ściętych, platynowych włosach, eterycznym spojrzeniu i rozświetlonej skórze, ubranej w purpurowy projekt Versace przypominający zbroję godną mitologicznej bogini. Jest nią Iris Law, modelka i debiutująca aktorka młodego pokolenia, która talent do kreowania postaci przed kamerą odziedziczyła po słynnym ojcu, Judzie Law.
– Kocham Iris. Idzie własną ścieżką. Ma niesamowitą charyzmę. Jest wspaniała, inteligentna i trochę dzika... Prawdziwa dziewczyna Versace. Dla mnie jest idealną ambasadorką naszego zapachu. Ożywia go swoim wyjątkowym stylem, energią i wyobraźnią – mówi o niej włoska kreatorka, Donatella Versace. Dla Iris to już druga współpraca z marką – pierwsza związana była z kolekcją La Vacanza. Tym samym Law dołącza do grona znanych top modelek, Hailey Bieber i Belli Hadid, które były twarzami poprzednich wersji Versace Dylan – niebieskiej i turkusowej. Czy można dostrzec między nimi pewne podobieństwo? Iris zdecydowanie zaprzecza: – Jesteśmy trzema zupełnie różnymi kobietami, każda z nas wyraża swoją osobowość w inny sposób. Reprezentuję generację pełną życia i nadziei, Hailey to uosobienie wyrafinowanej kobiety, która pachnie Versace Dylan Turquoise, a Bella pełnej elegancji Versace Dylan Blue. Jednak przyznaje, że to, co łączy je wszystkie trzy, to eskapistyczne zamiłowanie do wysp.
Odpowiedzialny za kampanię reżyser Gordon Von Steiner nową wizją nawiązał do wcześniejszego obrazu, dedykowanego zapachowi Versace Dylan Turquoise. Razem z ekipą oraz główną bohaterką filmu spędził trzy dni na najpiękniejszych meksykańskich plażach, wymyślając innowacyjne sposoby na uzyskanie zaskakujących kadrów. Dzięki niestandardowej pracy kamery oglądający ją widz obraca się razem z Iris od sceny do sceny, od wschodu do zachodu słońca, od strojów kąpielowych do sukienek koktajlowych z logo włoskiego domu mody.
Nowa generacja, generacja Z
Kultowy, niezapomniany, unikatowy – opisuje Dylan Purple Iris. Na uwagę zasługuje jednak sama formuła zapachu, która jest w 100 proc. wegańska, stawiająca na lokalne surowce (esencja pomarańczy i bergamotki pochodzi z Włoch), a do tego oparta na naturalnych składnikach (12,3 proc.). Cały produkt jest też biodegradowalny w 67,3 proc., co stanowi odpowiedź na wymagania dzisiejszego, młodego pokolenia, którego reprezentantką czuje się ambasadorka zapachu. – Według mnie Dylan Purple jest hołdem złożonym generacji Z. Sercem projektu są bowiem dwie nadrzędne wartości: jakość i zrównoważone podejście. Pozyskiwanie surowców w sposób odpowiedzialny, szanujący pracę lokalnych społeczności, wybieranie naturalnych i biodegradowalnych surowców to hasła pokolenia, do którego należę – mówi Law.
Wybór nowej kobiety Versace wydaje się być idealny jeszcze pod jednym względem. Tak intensywną, wręcz neonową, fioletową barwą o świetlistym charakterze, która jest znakiem rozpoznawczym Dylan Purple, może poszczycić się tylko jeden kwiat występujący w naturze – irys.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.