Zmiany w jednej z najbardziej obiecujących swego czasu młodej, amerykańskiej marce luksusowej. Jack McCollough i Lazaro Hernandez założyli brand Proenza Schouler w 2002 roku w Nowym Jorku jako młodzi absolwenci Parsons School of Design. Duet zasłynął z damskiej odzieży - podkreślającej sylwetkę, w komiksowe kolory i wzory - i akcesoriów, zwłaszcza kultowego już modelu torby PS1, który stał się hitem z dnia na dzień, tuż po premierze w 2008 roku. Dziś projektanci rezygnują z kierowania marką.
Jack McCollough i Lazaro Hernandez poznali się podczas studiów w Parsons School of Design. Razem pracowali przy pracy dyplomowej - tak powstała pierwsza kolekcja nazwana Proenza Schouler od nazwisk panieńskich matek projektantów. Od razu okazała się sukcesem. W całości została zakupiona przez przez Julie Gilhart, wpływową wówczas dyrektorkę mody Barneys New York. Anna Wintour mówiła, że Jack i Lazaro od początku wiedzieli, dokąd zmierzają. Odnaleźli własny głos w świecie mody. Projektowali dla świadomych kobiet z krwi i kości.
Marka Proenza Schouler bez swoich założycieli. Początek 2025 przynosi ogłoszenie o zmianach
31 stycznia 2025 roku Jack McCollough i Lazaro Hernandez z Proenza Schouler opuszczają swoją markę. Choć obaj pozostaną w zarządzie i nadal będą udziałowcami, jednak rezygnują ze stanowisk dyrektorów kreatywnych. Suveyke Snyder, CEO marki od października 2024 roku poszukuje dla nich następcy.
- Jesteśmy szczęśliwi, że mieliśmy okazję zbudować tak niezwykły zespół, w którym niektórzy są z nami od pierwszego dnia… Jesteśmy pewni, że udało nam się przekazać część tego, co nas napędza kreatywnie, a dzięki nim Proenza Schouler będzie nadal ewoluować w sposób, który ma sens nie tylko dla marki – powiedzieli McCollough i Hernandez w rozmowie z Vogue.com. - Założyliśmy tę firmę w naszej sypialni, będąc jeszcze studentami, ledwo po dwudziestce. Nigdy nie wyobrażaliśmy sobie, jaka transformacyjna droga nas czeka. Mamy szczęście, że mamy wokół siebie niesamowite wsparcie, zarówno w firmie, jak i poza nią, ludzi, którzy są dla nas jak rodzina, i to dzięki nim Proenza Schouler jest tym, czym jest dzisiaj, i mamy nadzieję, że w jakiś mały sposób ta podróż pozostawiła maleńki, niezatarty ślad w modzie nowojorskiej.
Historia marki Proenza Schouler
Proenza Schouler była flagową młodą i obiecującą, dynamicznie rozwijającą się marką napędzaną milionami dolarów dzięki zewnętrznym inwestorom i sukcesowi torby PS1. Mówiło się, że duet projektantów swoim brandem i świeżymi projektami doskonale ożywił rynek amerykańskiej mody. Założona w 2002 roku Proenza Schouler już dwa lata później została wyróżniona nagrodą CFDA Vogue Fashion Fund.
W 2003 roku zwolenniczka talentu duetu, redaktorka naczelna amerykańskiego „Vogue'a" Anna Wintour pomogła zorganizować mu pierwszy pokaz z prawdziwego zdarzenia w National Arts Club. Niestety nad tym obiecującym biznesem zebrały się czarne chmury. Do 2018 roku złe zarządzanie, rosnące koszty i zmiany na rynku sprawiły, że firma znalazła się w tarapatach. Mimo kłopotów, udawało się jej przetrwać i zaprezentować kolekcję na kolejny sezon. Latem 2018 roku Proenza Schouler była na dnie. Sprzedaż spadała a koszty inwestorów rosły.
Latem 2018 roku Proenza Schouler była jednak na dnie. Sprzedaż spadała a koszty inwestorów rosły. W końcu udało się jednak wyprowadzić firmę na prostą dzięki odpowiedniemu zarządzaniu. Nastąpił więc wreszcie w zasadzie dobry moment, by Jack i Lazaro mogli spróbować nowych wyzwań.
Przyszłość Jacka McCollough’a i Lazaro Hernandeza
Choć duet designerów nie skomentował tego, jakie ma plany, to w branży trwają oczywiście spekulacje. Mówi się o tym, że mieliby zastąpić Jonathana Andersona w Loewe jako nowi dyrektorzy kreatywni hiszpańskiej marki.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.