Znaleziono 0 artykułów
03.09.2024

Premierowo na Vogue.pl: Pierwsza kampania Jagg Jewels poświęcona biżuterii vintage

03.09.2024
Jagg Jewels w kampanii poświęconej biżuterii vintage inspiruje się „Narodzinami Wenus” (Fot. Materiały prasowe)

Jagoda Maruda, założycielka marki Jagg Jewels, odtwarza i reinterpretuje słynne „Narodziny Wenus” Botticellego. Muśliny i kwiaty z obrazu zastąpiła body z tatuażami i miksem historycznym biżuterii dawnej.

To pierwsza kampania, którą Jagoda Maruda, założycielka marki Jagg Jewels, poświęca w całości biżuterii dawnej. – Większość sesji zdjęciowych, które produkowałam dotychczas, koncentrowała się na nowej biżuterii mojego projektu. Raz zdarzyło się nam fotografować je w połączeniu z modelami vintage – tłumaczy Jagoda. To ma sens, bo Jagg Jewels, oprócz klasycznych modeli współczesnych, oferuje selekcję biżuterii vintage oraz antykwarycznej. Wkrótce, na remontowanym właśnie zapleczu pięknego butiku przy ulicy Koszykowej w Warszawie, zaczną się odbywać wykłady i warsztaty z wiedzy złotniczej. Jagoda, projektantka, doświadczona kolekcjonerka i certyfikowana ekspertka diamentów, opowie podczas nich o cechach probierczych, datowaniu biżuterii, obrocie diamentami i złotem. To pewnie tylko kilka z tematów. Jagoda do biżuterii ma słabość szczególną. Godzinami może rozprawiać nie tylko o specyficznych nurtach, jak biżuteria żałobna czy wiktoriańska, ale i o poszczególnych egzemplarzach z własnych zbiorów i oferty butiku.

Nowa kampania marki Jagg Jewels (Fot. Materiały prasowe)

Nowa kampania Jagg Jewels to hołd złożony biżuterii dawnej we współczesny sposób

– To projekt bardziej emocjonalny niż komercyjny – tłumaczy Jagoda, dodając: – Tym bardziej że część rzeczy, które sfotografowaliśmy, to unikaty z mojej prywatnej kolekcji biżuterii nieprzeznaczone do sprzedaży. Od dawna chciałam złożyć hołd biżuterii dawnej, pokazać w nieoczywistym kontekście równie nieoczywiste okazy z kamieniami, zaskakującymi detalami, wykonane tak misternie i zachowane tak wspaniale, że na ich widok, mimo lat praktyki, wciąż zapiera mi dech w piersiach.

Założycielka Jagg Jewels długo zastanawiała się, jak ugryźć temat biżuterii dawnej we współczesnym edytorialu. Wspólnie z fotografką Dorotą Szulc postanowiły zreinterpretować scenę narodzin Wenus ze słynnego obrazu Sandro Botticellego z XV wieku. – Historia jest dość ciekawa, bo wszystko zaczęło się od tego, że kupiłam od Jagody stary pierścionek. Przy tej okazji zaczęłyśmy rozmawiać o opowieściach zapisanych w tych wyjątkowych przedmiotach, rozmyślać o ich poprzednich właścicielach. Rozmawiało się nam wspaniale, zaczęłyśmy więc planować wspólny projekt. Przez kilka spotkań nie mogłyśmy znaleźć kierunku. W końcu postanowiłyśmy nawiązać do sztuki. Fotografia kocha malarstwo, przechodziłyśmy więc przez różne epoki malarstwa, aż w końcu wybrałyśmy ten konkretny obraz – mówi Dorota.

Nowa kampania marki Jagg Jewels (Fot. Materiały prasowe)

Obie dziewczyny miały świadomość, że wyeksploatowaną przez popkulturę scenkę trudno ograć na nowo, że łatwo otrzeć się o banał. – Zdecydowałam, że będę unikać nadmiernej słodyczy, romantyzmu. Postanowiłam trzymać się chłodnej palety barw i nie stawiać akcentu na relację między bohaterami. Zamiast tego skupiłam się na szukaniu kierunków bardziej undergroundowych, może nawet nawiązujących do rocka. Bardzo świadomie wybraliśmy też modelkę, która manifestuje mocną kobiecość, ma w sobie coś monumentalnego, zdaje się być zawieszona między epokami – dodaje Dorota.

– Rolę Wenus gra top modelka Natalia Siódmiak. Towarzyszy jej trójka modeli. Tłem nie jest greckie wybrzeże, lecz warszawskie studio z minimalistyczną scenografią, której clou stanowi wielkoformatowy wydruk szwedzkiego jeziora o brzasku z prywatnego archiwum fotografki. Nieco oniryczny efekt wynika ze sposobu fotografowania – tłumaczy stylista Kacper Kujawa. Kujawa postanowił ubrać modeli w unowocześnioną nagość. Zainspirował się wzorzystymi muślinami z oryginału, którymi bogini Hora próbuje okryć dryfującą na złotej muszli piękność. – Podszedłem do tematu nieco inaczej. Ubrałem bohaterów zdjęć w cieliste body z lekkiej siateczki ukraińskiej marki TTSWTRS z dwoma rodzajami wzorów typu trompe l'oeil. Na niektórych modelach nadrukowano fragmenty nagich ciał, na innych tatuaże zaprojektowane przez tatuatorów z różnych stron świata – opowiada Kacper.

Kampania Jagg Jewels pokazuje, jak pochodząca z różnych dekad i wieków biżuteria vintage pięknie się uzupełnia

Stylizacje, choć stanowią intrygujący element zdjęć, posłusznie dają się zdominować biżuterii, którą każdemu z bohaterów osobiście zakładała Jagoda. – W stylizacji biżuterii nie kierowałam się okresami powstania poszczególnych elementów. Zależało mi na tym, żeby pokazać, że te piękne przedmioty mogą się ze sobą wspaniale komponować niezależnie od dekady, a nawet wieku – tłumaczy Jagoda. W jej selekcji znalazły się modele datowane na 1850 rok, lata 70. XX wieku, a nawet wykonane przez rzemieślników na początku XXI wieku.

– Tytułowa Wenus nosi bransoletę przedstawiającą węża z połowy XIX wieku. Jego głowa jest wysadzana diamentami, szmaragdami i rubinami, a tułów kilkukrotnie zawija się wokół nadgarstka. To mój najnowszy zakup z Paryża, świetnie zachowany – opowiada Jagoda. Zachwycają też brosza z połowy XIX wieku wykonana techniką mikromozaiki i złote kolczyki vintage z lapisami lazuli w kształcie serc z przełomu XIX i XX wieku. Ciekawe elementy stanowią pierścionek typu tot et moi z lat 70. z perłą i diamentami, sygnet vintage z karneolem z rzeźbionym techniką intaglio wizerunkiem hoplity czy masywna obręcz z roślinnymi ornamentami. W sprzedaży wciąż można znaleźć wykorzystane w stylizacjach choker vintage z lat 70. ze srebra i srebra złoconego, klasyczne bransoletki typu tennis wykonane współcześnie i kupione z drugiej ręki, włoską bransoletę z przełomu lat 50. i 60. ze złota w trzech kolorach plecionego w plaster miodu czy geometryczny sygnet z onyksem i diamentem z lat 60. Część oferty modeli vintage można znaleźć na stronie internetowej jagg.pl, pełną selekcję modeli w butiku stacjonarnym marki. Jego adres warto wpisać na mapę obowiązkowych punktów zwiedzania stolicy. To w końcu rodzaj żywego muzeum z wartką narracją.


Starring: Natalia Siódmiak / Modelplus
Biżuteria: Jagg Jewels. Vintage Collection
Zdjęcia: Dorota Szulc / szulcworks
Koncept & Produkcja: Jagoda Maruda & Dorota Szulc
Video: Jakub Błędowski / arszenik 
Oświetlenie: Jacek Domański / Daylight Studio
Scenografia: Zosia Kozłowska
Asystent scenografki: Lemur
Stylista: Kacper Kujawa
Asystentka stylisty: Ola Niernsee
Włosy: Adrian Własiuk / Van Dorsen Artists
Makijaż: Aga Wilk / Van Dorsen Artists
Modelki i model: Helena Borowska, Marta Rachtan, Maksymilian Pawlina / Modelplus
Typografia: Tomek Kudłak / obiekt.studio
Paznokcie: Patrycja Jewsienia, Roksana Rabczon
Asystentka i asystenci fotografki: Adam Kurlanc, Piotr Tomaszewski, Maja Księżopolska
Studio: Daylight Studio
Zdjęcia backstage: Marta Stefańska

Kamila Wagner
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Premierowo na Vogue.pl: Pierwsza kampania Jagg Jewels poświęcona biżuterii vintage
Proszę czekać..
Zamknij