Jaguar F-Pace SVR Edition 1988: Gen zwycięzcy
Są samochody tworzące historię motoryzacji. Ekskluzywny Jaguar F-PACE SVR Edition 1988 to wyjątkowa, limitowana wersja legendarnego modelu. Powstała w hołdzie dla pojazdu, który w 1988 roku wygrał wyścig Le Mans.
Le Mans to dwa słowa, które wywołują emocje u każdego fana motoryzacji. Zadaniem zawodników tego legendarnego wyścigu, od 1923 roku współtworzącego historię motoryzacji, jest przejechanie jak największej liczby okrążeń w ciągu dokładnie jednej doby.
Jaguar XJR-9 LM podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1988 roku zajął pierwsze miejsce, wykonując dokładnie 394 okrążenia toru Circuit de la Sarthe. Dziś marka postanowiła oddać hołd zwycięskiemu pojazdowi, tworząc limitowaną edycję modelu, który jest szczytowym osiągnięciem wśród sportowych SUV-ów Jaguara. Tak narodził się ekskluzywny Jaguar F-PACE SVR Edition 1988, stworzony przez ekspertów personalizacji z SV Bespoke. Na całym świecie będą dostępne zaledwie 394 egzemplarze, z czego 8 w Polsce.
Wyjątkowy w każdym calu
Jaguar F-PACE SVR Edition 1988 to pojazd wyjątkowy w każdym calu, czerpiący z bogatego dziedzictwa wyścigowego Jaguara. Jego wzbudzająca emocje specyfikacja obejmuje specjalnie opracowany lakier w kolorze Midnight Amethyst Gloss, 22-calowe, kute, aluminiowe obręcze kół oraz wykończenia w środku i na zewnątrz w odcieniu Sunset Gold Satin. Całość dopełnia potwierdzająca unikalność samochodów z tej edycji inskrypcja „One of 394”, wykonana przez SV Bespoke i opatrzona logo.
– Od wprowadzenia na rynek Jaguar F-PACE SVR okazał się pełnym charakteru i dającym wiele satysfakcji samochodem o wysokich osiągach. Powiązanie tych cech z poziomem personalizacji SV Bespoke i ekskluzywności, jakich nigdy wcześniej nie oferowano w F-PACE, czynią Edition 1988 jeszcze bardziej zniewalającą propozycją. Jesteśmy pewni, że ze ściśle limitowaną dostępnością stanie się on najbardziej poszukiwanym F-PACE SVR do tej pory – mówi Mark Turner, Commercial Director, Special Vehicle Operations, Jaguar.
Zachwyt od pierwszego spojrzenia
Limitowana edycja Jaguara łączy w sobie wyrafinowany design oraz przyciągające wzrok, ekskluzywne detale. Uwagę zwraca wyjątkowy lakier Midnight Amethyst Gloss — nowy kolor, który zostanie zaoferowany wyłącznie nabywcom F-PACE SVR Edition 1988. Richard Woolley, Special Vehicle Operations Creative Director, Jaguar wyjaśnia, że design F-PACE SVR Edition 1988 jest inspirowany legendarnymi samochodami Jaguara przeznaczonymi do wyścigów długodystansowych. – Lakier Midnight Amethyst Gloss wydaje się czarny, dopóki w pełnym słońcu nie ujawni się jego ametystowy odcień, podkreślając dynamiczny wygląd zewnętrzny SVR. W celu osiągnięcia spektakularnego wykończenia Ultra Metallic Gloss oceniliśmy ponad 40 wariacji, aby stworzyć pożądaną głębię koloru – komentuje Richard Woolley.
Wyjątkowość Edition 1988 tkwi też w detalach. Takich jak logo Jaguara i napis na tylnej klapie w wykończeniu Sunset Gold Satin. Laserowo wygrawerowany symbol Edition 1988 jest umieszczony na każdym panelu przedniego błotnika. Oprócz elementów pakietu Black – czarnych wykończeń nadwozia – w Edition 1988 dodatkowo wykończenia Gloss Black obejmują nakładki na lusterka drzwiowe, zaciski hamulcowe, elementy ozdobne kół oraz literę R na plakietce SVR.
Wyrafinowane i luksusowe wnętrze F-PACE SVR podkreślają też wykończenia eksponujące fakturę włókna węglowego. Edition 1988 posiada tapicerkę ze skóry półanilinowej w kolorze Ebony oraz ekskluzywne detale z wykończeniem Sunset Gold Satin na desce rozdzielczej. Te same zdobienia znajdziemy na ramionach kierownicy, manetkach zmiany biegów oraz podgrzewanych i wentylowanych przednich fotelach kubełkowych Performance. Sylwetka skaczącego jaguara oraz okrągła ramka klaksonu na kierownicy mają wykończenie Satin Black. Zestaw dopełniają subtelne oznaczenia SV Bespoke i Edition 1988 na podświetlanych listwach progowych i desce rozdzielczej.
Celebracja sportowego sukcesu
Mark Wilkes, szef Vehicle Personalisation Jaguar, tłumaczy, że praca nad Edition 1988 rozpoczęła się wówczas, gdy zespoły SV Bespoke i Jaguar Design zainspirowały się ikonicznymi barwami samochodów sportowych Jaguara, które wygrały Le Mans.
– Rezultatem jest zwycięskie połączenie kolorów, faktur i cech, które podkreślają sportowy sukces, jednocześnie czyniąc F-PACE SVR jeszcze bardziej atrakcyjnym – mówi Mark Wilkes.
F-PACE SVR jest szczytowym osiągnięciem wśród SUV-ów wyczynowych Jaguara. Zasilany wyłącznie silnikiem benzynowym Jaguara V8 Supercharged o mocy 550 KM i pojemności 5,0 litra, jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 286 km/h. Wszystkie technologiczne ulepszenia, opracowane i skonstruowane przez ekspertów ze Special Vehicle Operations, zapewniają temu modelowi nastawioną na osiągi jazdę bez wpływania na jego codzienną funkcjonalność.
Inżynierowie Jaguara zadbali nie tylko o aspekty techniczne, lecz także o najwyższy komfort jazdy. Luksusowe wnętrze z przesuwanym dachem panoramicznym, wyświetlaczem head-up oraz najnowszymi technologiami łączności umożliwiają bezprzewodowe ładowanie urządzeń, a także bezprzewodowe interfejsy obsługi smartfonów – wszystko to podkreśla rolę F-PACE SVR Edition 1988 jako wyrafinowanego SUV-a.
Jaguar wczoraj i dziś
Udział w wyścigach takich jak legendarny rajd Le Mans to nie tylko prestiż, lecz także szansa na rozwój. Le Mans był poligonem doświadczalnym dla inżynierów Jaguara – pozwolił im rozwijać sportowe samochody drogowe, wyjątkowe rodzaje zawieszenia i napędy. Szczytowym osiągnięciem jest F-PACE SVR i jego silnik V8 ze sprężarką. Obecnie, w czasach, kiedy motoryzacja wkracza w nową erę, podobnym poligonem doświadczalnym dla Jaguara są wyścigi samochodów elektrycznych. I tak jak w 1988 roku marka pracowała nad tym, by stworzyć samochód spalinowy, który zachwyci wszystkich, teraz pracuje nad tym, by wkrótce elektryczna motoryzacja była jeszcze bardziej ekscytująca.
SVR Edition 1988 to niezwykłe uzupełnienie gamy F-PACE, obejmującej wersje S, SE, linię R-Dynamic, 300 SPORT, 400 SPORT i SVR. W całej gamie F-PACE dostępne są silniki benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe typu plug-in.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.