W najnowszej kampanii Balenciagi, Demna kontynuuje wątek klimatu kontrolowanego przez ludzi. Futra, gigantyczne bluzy czy kontrowersyjna Trash Pouch nabierają surrealistycznego wydźwięku dzięki oryginalnym krajobrazom. Pozują Kim Kardashian i Alexa Demie.
Balenciaga pod wodzą Demny to dzieło totalne: liczą się w nim nie tylko same ubrania, akcesoria czy ich dopracowane detale, ale też scenografia, relacja między elementami garderoby, a ich tłem, czy nawet siedzenia na pokazach. Tym razem, w kampanii, której gwiazdami są Kim Kardashian, gwiazda „Euforii” Alexa Demie, raper Big Matthew, koreańska ikona siatkówki Kim Yeon-koung oraz model Khadim Sock, projektant zabiera widzów w podróż będącą refleksją dotyczącą klimatycznej przyszłości.
W kampanii na zimę 2022 projektant kontynuuje ideę z pokazu na sezon ready-to-wear jesień-zima 2022, gdzie modele krążyli pod szklaną kopułą w śnieżycy. Gruzin bawi się wizją świata, w którym pogoda jest sztucznie kontrolowana. Umieszcza w kampanii bajeczne krajobrazy: łąkę pełną kwiatów, tropikalną dżunglę, las jesienią i łamie założenia ubrania dopasowanego do świata zewnętrznego: Alexa Demie nosi futro na rozgrzanej pustyni, a Kim Kardashian cienką sukienkę wśród lodowego krajobrazu. Przekaz jest jasny: antropocen już przyszedł, a moda śmiało za nim podąża.
Ubrania zaprezentowane w kampanii oddają ducha wolności absolutnej: bluzy są w rozmiarze XXL, za sukniami ciągną się długie treny, slip dresses oszukują oko za pomocą efektu trompe l’oeil, a na to wszystko nałożone są boa z piór. Kampania, dzieło berlińskiego projektanta Daniela Roché, daje też wybrzmieć dodatkom - pojawiają się modele kontynuujące największe hity marki, takie jak buty Knife Wader, The Crush Bag czy Trash Pouch - kontrowersyjna torebka przypominająca worek na śmieci. Demna po raz kolejny udowadnia, że konwencje modowe są płynne - a dla niego istnieją tylko po to, żeby je przekraczać.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.