Przed dyrektorem kreatywnym Paco Rabanne Julienem Dosseną rok pełen wyzwań. Bo oprócz sezonowych kolekcji dla francuskiego domu mody, projektant zaprezentuje linię couture dla Jeana Paula Gaultiera. Ale zanim rzuci się w wir pracy, reinterpretując estetykę najsłynniejszego enfant terrible branży, Julien przygotował niespodziankę – kapsułę 40 elementów odzieży, butów oraz akcesoriów utrzymanych w stylistyce Paco Rabanne’a, a skrojonych specjalnie dla platformy Zalando.
Podejmując współpracę z Zalando, Julien Dossena od samego początku wiedział, że w kapsułowej kolekcji będzie chciał zreinterpretować historię. Ponownie opowiedzieć o początkach domu mody w latach 60. XX wieku: niekonwencjonalnych i pionierskich materiałach wykorzystywanych przez Paco Rabanne’a oraz projektach-legendach. Całość okrasić wyrazistymi barwami (od farbkowych błękitów po płomienny róż), powracającym do łask motywem tie-dye i szczyptą istotnej dla Paco przyszłości.
Tak powstała choćby zbudowana z plastikowych płytek unowocześniona wersja sukienki Disco, która oryginalnie została zaprezentowana w 1966 roku w kolekcji „12 unwearable dresses”. Julien sprawia, że projekt ten staje się „do noszenia”. Pod spód niemal przezroczystej kolczugi zakłada bowiem dzianinowy top i spódnicę, a całość wpisuje w nurt współczesnego street style’u.
Szyte z gęsto plecionej bawełny sweterki, koszulki czy spodnie o fasonie dzwonów czyni zresztą drugim filarem kapsuły. Dodaje jeszcze mieniące się jak dyskotekowa kula klapki obszyte masywnymi cekinami przypominającymi różowe, srebrne lub błękitne łuski. Są biżuteryjne torebki nawiązujące do kultowego modelu Nano i wreszcie łańcuchowe bransolety, chokery oraz kolczyki konstruowane z uwielbianego przez Rabanne metalu.
Kapsuła Paco Rabanne dostępna jest wyłącznie na Zalando.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.