Znaleziono 0 artykułów
24.06.2024
Artykuł partnerski

Kevin Murphy świętuje dwudziestolecie swojej marki

Wystawa podczas obchodów 20-lecia marki Kevin Murphy w Budapeszcie (Fot. Materiały prasowe)

Kevin Murphy od ponad dwóch dekad należy do czołówki światowych stylistów fryzur, którego prace możemy podziwiać na wybiegach, okładkach topowych pism modowych, w filmach. Jego autorska marka w tym roku obchodzi 20. urodziny i nieustannie rewolucjonizuje branżę beauty. Jak styliście z Melbourne udało się osiągnąć tak spektakularny sukces? 

Marka Kevin Murphy swoją sławę zawdzięcza nie tylko nazwisku jednego z najlepszych stylistów w branży beauty, ale przede wszystkim jakości i skuteczności produktów oraz rewolucyjnemu podejściu do zrównoważonego tworzenia kosmetyków. Kiedy dokładnie zaczęła się historia brandu? Jak stylista wywalczył swoją pozycję w branży? Jakie ma plany? Jak postrzegamy markę dziś?

Kevin Murphy: Australijska legenda fryzjerstwa

Urodzony w australijskim Melbourne Kevin Murphy swoją karierę zaczynał w skromnym salonie piękności, a następnie rozwinął skrzydła podczas nauki w słynnej Vidal Sassoon Academy w Londynie. Po powrocie do ojczyzny stał się jednym z najbardziej rozchwytywanych stylistów fryzur w kraju. Jego sława nie uszła uwadze redaktorów topowych pism modowych. Został stałym współpracownikiem australijskiego „Vogue’a”, a lansowany przez niego styl „beach hair” w czasach prostych włosów stał się rozpoznawalny na całym świecie. W 2007 r. Kevin Murphy otrzymał nagrodę Australian Masters na gali Australian Hair Fashion Awards za promowanie australijskiego fryzjerstwa na świecie. 

Kevin Murphy podczas przygotowań do obchodów 20-lecia marki w Budapeszcie  (Fot. Materiały prasowe)

Kevin Murphy miał okazję pracować z legendarnymi fotografami mody, takimi jak Patrick Demarchelier, Robert Erdmann czy Richard Bailey, z którymi stworzył niezapomniane okładki i sesje zdjęciowe dla wielu edycji „Vogue’a”, „Harpers Bazaar”, „Sports Illustrated”, „Marie Claire”, „Vanity Fair”, „Instyle, Rush” i „GQ”. Zrealizował też niezapomniane fryzury do „Moulin Rouge” Baza Luhrmanna, a na liście jego stałych klientek i klientów są Cate Blanchett, Naomi Watts, Selma Blair, Kylie Minogue, Dannii Minogue, Claudia Karvan, Enrique Iglesias, Vanessa Hudgens, Heidi Klum, Rose Byrne, Miranda Kerr. Jego talent wymagał wsparcia specjalistycznych kosmetyków, których niestety nie mógł znaleźć na rynku. Dlatego postanowił stworzyć własne.

Kevin Murphy: Marka stworzona z potrzeby najlepszych kosmetyków

Pomysł na stworzenie własnej marki kosmetyków zrodził się z luki na rynku, którą Kevin postanowił wypełnić z myślą o sobie, swoich klientach, klientkach, nowym pokoleniu stylistów, z którymi chciał dzielić się wiedzą o fryzjerstwie. – Brak produktów działających tak, jak tego potrzebowałem podczas sesji zdjęciowych, zmusił mnie do sięgania po coś więcej niż konwencjonalne kosmetyki do włosów i czerpania inspiracji z postępów w dziedzinie pielęgnacji skóry – przyznał Kevin Murphy.

Kevin Murphy podczas obchodów 20-lecia swojej marki w Budapeszcie (Fot. Materiały prasowe)

Pomysł na założenie marki zrodził się w 2001 r. w związku z jego poszukiwaniami produktów, które nie będą obciążać włosów w trakcie stylizacji, będą je pielęgnować, a przy tym będą przyjazne środowisku. W tych kwestiach Kevin był i jest nieustępliwy. W 2004 r. razem z Peterem MacDonaldem założyli markę Kevin Murphy, która szybko zyskała międzynarodowe uznanie. 

Trzy filary marki Kevin Murphy: Moda, skuteczność, środowisko

Kevin Murphy od początku dokładnie wiedział, jaka ma być jego marka. Oczywiście kluczowe było dla niego, aby kosmetyki zapewniały jak najlepsze efekty i wspierały stylistów podczas ich pracy. Jednak w założeniu Kevina kosmetyki sygnowane jego nazwiskiem miały być tworzone na bazie naturalnych kosmetyków z poszanowaniem środowiska naturalnego. 20 lat temu niewiele osób mówiło o potrzebie dbania o środowisko równie głośno, co australijski stylista. Jego podejście do tworzenia produktów zrewolucjonizowało sposób myślenia o  środowisku. 

Kevin, korzystając z produktów własnej marki, wyznaczał trendy estetyczne. Słynne „plażowe fale” można uzyskać dzięki jego linii Hair Resort, a po sesji zdjęciowej dla „Vogue’a”, podczas której rozsypał na włosy modelek kolorowe proszki, produkt Hair.Bug był niezastąpiony w kreowaniu tego trendu i w salonach piękności, i w domach. 

Color.Bug marki Kevin Murphy (Fot. Materiały prasowe)

Kevin Murphy już 20 lat temu miał świeże podejście do produktów stylizacyjnych do włosów. Chciał, by jego gama kosmetyków nie tylko dawała zniewalający efekt po ułożeniu fryzury, lecz także żeby formuły kosmetyków pielęgnowały włosy i delikatną skórę głowy. Dlatego koloryzacyjna linia Color.Me nie zawiera amoniaku oraz PPD, nie podrażnia skóry głowy, za to pielęgnuje ją.

W ciągu 20 lat Kevin Murphy wprowadził na rynek wiele innowacyjnych produktów, które pokochali styliści i klienci na całym świecie. Wśród bestsellerowych linii można wymienić: Session.Spray, Anti.Gravity, serię Plumping czy Color.Me. Branża fryzjerska doceniła zarówno ich skuteczność, jak i minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. A stylista został obsypany licznymi nagrodami.

Hair.Resort.Spray marki Kevin Murphy (Fot. Materiały prasowe)

Zrównoważone podejście Kevina Murphy’ego do produkcji kosmetyków 

Produkty sygnowane Kevin Murphy tworzone są ze szczególnie uważnym podejściem do poszanowania środowiska naturalnego w każdym aspekcie ich produkcji. Wszystkie składniki pochodzenia naturalnego są pozyskiwane ze zrównoważonych upraw ekologicznych, formuły produktów są wolne od siarczanów i parabenów oraz, oczywiście, nie są testowane na zwierzętach. W składach kosmetyków znajdziemy ekstrakty owocowe, immortele, kwiat orchidei, organiczną lawendę, śliwkę kakadu.

Każdy etap produkcji jest dokładnie przemyślany i nie ma tu miejsca na przypadki. Kwadratowe butelki pełnią nie tylko funkcję estetyczną, ale przede wszystkim – praktyczną. Do ich produkcji zużywa się mniej tworzywa, a podczas transportu zajmują mniej miejsca. Opakowania kosmetyków Kevin Murphy są produkowane z plastiku z recyklingu odpadów oceanicznych. 

Kevin Murphy świętował 20-lecie swojej marki wielkim show w Budapeszcie

Istotną częścią filozofii marki Kevin Murphy jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Dlatego też brand często organizuje międzynarodowe wydarzenia, podczas których inspiruje oraz szkoli kolejne rzesze stylistów. Nawet świętowanie 20-lecia istnienia było dla twórcy marki nie tylko okazją do świętowania, ale przede wszystkim do spotkania ze stylistami z całego świata.

Zdjęcie z obchodów 20-lecia marki Kevin Murphy w Budapeszcie (Fot. Materiały prasowe)

Wielkie obchody jubileuszu miały miejsce w Budapeszcie. 9 czerwca odbyło się tam imponujące wydarzenie The Reflective Perspective Global Hair Show, a wzięło w nim udział 1800 zaproszonych gości z 40 krajów. Podczas dwugodzinnego pokazu stylista wraz ze swoim kreatywnym teamem prezentował najnowsze trendy w stylizacji, cięciu oraz koloryzacji włosów z wykorzystaniem autorskich kosmetyków. Jego pasjonujący wykład wzbogacony został o pokaz 48 zachwycających fryzur, które modelki zaprezentowały podczas finałowego show. 

W trakcie wydarzenia goście mogli obejrzeć także wyjątkową wystawę, na której zaprezentowano najbardziej charakterystyczne dla Kevina Murphy’ego fryzury, stworzone w ciągu 20 lat jego kariery. 

Dla swoich klientów Kevin Murphy również przygotował niespodziankę z okazji 20-lecia marki. W sprzedaży pojawił się zestaw Screen.Siren.Kit. Znajdziemy w nim Anti.Gravity Spray, szczotkę z naturalnym włosiem Styling.Brush oraz Session.Spray Flex o pojemności 400 ml. To wszystko pomoże fankom Kevina Murphy’ego tworzyć lekkie, pełne objętości, olśniewające fryzury.

Zestaw Screen.Siren.Kit marki Kevin Murphy (Fot. Materiały prasowe)
Zestaw Screen.Siren.Kit

Kevin Murphy 20 lat temu postawił sobie za cel tworzenie pięknych stylizacji z poszanowaniem środowiska naturalnego. I tej idei, ze wsparciem nowoczesnych technologii, trzyma się do dziś.

Ewelina Kołodziej
  1. Uroda
  2. Makijaż i włosy
  3. Kevin Murphy świętuje dwudziestolecie swojej marki
Proszę czekać..
Zamknij