Znaleziono 0 artykułów
18.10.2019
Artykuł partnerski

Kobiecość ponad podziałami

Anna Konieczyńska

Tak różne, a tak podobne. Sklep internetowy Showroom rusza z kampanią „Mamy tyle wspólnego”, pokazującą, że Polki o odmiennych poglądach, pasjach i preferencjach łączy wspólna potrzeba realizacji marzeń.

Tę kampanię wymyśliły kobiety. Dla innych kobiet. Podobnych do nich albo zupełnie innych. Rówieśniczek, nastolatek i kobiet dojrzałych. Przedsiębiorczyń i matek, żon i singielek, konserwatystek i liberałek. Zespół Showroom, którego 52 proc. stanowią kobiety (sklepem zarządza pięć z nich), wie, że porozumienie ponad podziałami jest możliwe. Bo niezależnie od tego, że różnimy się wiekiem, wyznaniem czy kolorem skóry, mamy przecież tyle wspólnego.

Pomysł na kampanię opiera się na wynikach raportów o kobietach w Polsce – przeprowadzonego przez IQS pod hasłem „Świat kobiet 2018” oraz przez CBOS – „Czy jesteśmy zadowoleni ze swojego wyglądu 2017”. Oba ukazują różnice między kobietami – pokoleniowe, poglądów i stylu życia, a jednocześnie podobieństwo ich dążeń, marzeń i oczekiwań.

Bohaterkami zdjęć są kobiety równie różnorodne jak respondentki badań. To nie zawodowe modelki, tylko kobiety o różnych typach urody, na różnych etapach życia i o różnych stylach. Jednak niezależnie od wieku, stylu życia czy poglądów politycznych ich potrzeby są zbieżne: chcą być akceptowane, doceniane i kochane, czuć się bezpiecznie i realizować swoje marzenia.

Agnieszka z burzą loków, we wzorzystej bluzce i dżinsach pozuje do plakatu, pod którym znalazła się informacja o tym, że 69 proc. Polek chciałoby dzielić obowiązki domowe z partnerem, 28 proc. jest za tradycyjnym podziałem ról, wszystkie czują się bezpieczniej z drugą połówką u boku. Diana w prostym T-shircie, z kocią kreską na powiece i koczkiem głosi, że „31 proc. Polek lubi wyglądać wyjątkowo. 36 proc. nie chce się wyróżniać. Wszystkie chcą czuć się piękne”. Otoczona książkami Martyna deklaruje: „13 proc. Polek uważa, że kariera jest najważniejsza. 67 proc. na pierwszym miejscu stawia bliskich. Wszystkie chcą mieć wybór”. Olga – rudowłosa piękność z dzieckiem na rękach – mówi, że „39 proc. Polek często czuje, że nie ma czasu dla siebie. 66 proc. uważa, że doba jest za krótka. 100 proc. daje z siebie wszystko”. Ostatnia bohaterka, Renata, dojrzała kobieta, ujawnia, że „77 proc. Polek uważa, że w każdym wieku można zacząć od nowa. 7 proc., że starsza kobieta nie powinna wchodzić w nowy związek. Wszystkie chcą żyć długo i szczęśliwie”.

Co dzieli bohaterki kampanii Showroom? Podejście do związków, kariery i macierzyństwa. Łączy to, że najważniejsza jest dla nich wolność wyboru – priorytetów, stylu życia i sposobu samorealizacji. Oparta na badaniach społecznych kampania zwraca uwagę na to, że współczesne kobiety to nie tylko aktywistki z czarnego protestu, ale też nie tylko wyborczynie prawicowych partii. Nie tylko bizneswomen, ale też nie tylko matki, które wybrały pracę w domu. Nie tylko spełnione żony, ale też singielki i osoby żyjące w nieszablonowych układach. „Wszystkie chcą żyć długo i szczęśliwie”, jak głosi jeden z plakatów. Nie jest to możliwe bez kobiecej solidarności. Wsparcie przyjaciółek, przedstawicielek różnych pokoleń i mentorek, budowanie silnych więzi między kobietami i wzajemna tolerancja, bazująca na zrozumieniu różnic i dostrzeganiu podobieństw, to gwarancja lepszego życia. Zmiany społeczne polegają przecież między innymi na tym, że otwieramy się na różne modele życia. Zamiast oceniać postawy innych, powinniśmy się skupiać tylko na szczęściu każdej poszczególnej kobiety.

W konsekwencji kampanii Showroom powstanie przestrzeń dla kobiecych spotkań. Na stronie pojawią się cykle tekstów o kobietach, między innymi reportaży z cyklu „Dziewczyny z sąsiedztwa” o kobietach o odmiennych sytuacjach rodzinnych, które łączy chęć budowania lokalnej społeczności. Na Spotify od listopada będzie też można posłuchać podcastów z serii „Two girls talking”. Godzinne wywiady z interesującymi kobietami zostaną zrealizowane w konwencji przyjacielskiej rozmowy.

Firmę Showroom założono w 2012 roku w Warszawie, dziś jest częścią międzynarodowej grupy Miinto. Kampania to część szerzej zakrojonych zmian, które dokonują się w sklepie. Rosnąca w siłę platforma zrzeszająca polskich projektantów powiększyła ofertę o marki komercyjne, luksusowe, a także ubrania vintage. Dostrzegając różnorodność postaw – wobec zakupów i szerzej, całego stylu życia, Showroom czyni bardziej różnorodnym także swoje portfolio. Dzięki temu wspólne miejsce zakupów wszystkich kobiet będzie tak wielowymiarowe jak jego klientki.

Zobacz film zza kulis:

Twórcy sesji:

Zdjęcia: Marcin Kempski/Ilikephoto Group
Asystent fotografa: Aleksander Balcerek
Film: Szymon Dudka
Stylizacja: Ewelina Gralak
Asystentka stylistki: Paulina Szczepańska
Włosy i makijaż: Aneta Kostrzewa/Ilikephoto Group
Asystentka makijażystki: Kasia Olkowska
Scenografia: Mateusz Niedzielak
Produkcja: Mikołaj Jaźwiecki, Karolina Romuk-Wodoracka/Ilikephoto Group
Dyrekcja kreatywna: Joanna Weremijewicz, Anna Waśko/SHOWROOM
Dyrekcja artystyczna: Bartłomiej Walczuk/Osom Studios Retusz: Paweł Milewski/Ilikephoto Group

1/9Kobiecość ponad podziałami

  1. Styl życia
  2. Społeczeństwo
  3. Kobiecość ponad podziałami
Proszę czekać..
Zamknij