
– Inspirowały nas zdjęcia oraz szafy naszej mamy i babci. Kobieta lat 80. to kobieta BIZUU – niezwykle kokieteryjna i po prostu kobieca – mówi w rozmowie z Vogue.pl Zuzanna Wachowiak, połowa duetu odpowiedzialnego za markę BIZUU. W niecały tydzień po pokazie premierę ma towarzysząca aktualnej kolekcji kampania. Prezentujemy ją jako pierwsi.
Falbany, szerokie ramiona, wąska talia, oversize’owe marynarki i sięgające połowy łydki sukienki. To właśnie te elementy, tak typowe dla mody z przełomu lat 70. i 80., najbardziej zafascynowały projektantki BIZUU – Zuzannę Wachowiak i Blankę Jordan. Do tego stopnia, że to właśnie ze stylu retro postanowiły uczynić bazę swojej najnowszej kolekcji i zarazić nim nawet najbardziej przyzwyczajone do delikatnej estetyki klientki.


Wachowiak i Jordan nie robią tego jednak w sposób agresywny. Łączą elementy mody minionych dekad z tym, co dla BIZUU charakterystyczne. Obok dziewczęcych kwiatów stosują wzory bardziej geometryczne czy nawet psychodeliczne, linii ramion nie poszerzają ekstremalnie, dzięki czemu nadal zachowane są regularne proporcje sylwetki, wzbogacają paletę kolorystyczną o wyraziste odcienie żółci i mięty. A na dodatek bawią się formą garnituru, który w zależności od potrzeb może być bardziej zachowawczy albo szalony. Wplatają też do kolekcji najgorętsze trendy: plastikowe torby, wzorzyste kolarki i bluzki z bufiastymi rękawami. Jak mówią w rozmowie z Vogue.pl, inspiracji szukały przede wszystkich na zdjęciach oraz w szafach swojej mamy i babci.


Projektantki nadal pozostają jednak romantyczkami. W kolekcji znalazło się sporo koronek (zarówno w delikatnym, jak i bardziej dramatycznym wydaniu), tasiemek, falbaniastych wykończeń i dziewczęcych spódnic. Kampania, którą sfotografował Łukasz Pukowiec, a wystylizowała Karolina Gruszecka również miała komponować się z romantycznym charakterem jesiennych propozycji BIZUU. – Ogród, domek w stylu retro oraz wnętrza ze starą tapetą okazały się idealne – mówi Wachowiak.

Kolekcja dostępna jest już w stacjonarnych butikach BIZUU oraz w sklepie internetowym marki.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.