Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz-Wacławek markę The Odder Side zbudowały na przyjaźni. Dziś tej relacji poświęcają kampanię kolekcji na sezon jesień-zima 2023 sfotografowaną na ulicach Londynu.
Kolekcji kapsułowej, którą marka The Odder Side pokazała w okolicach Walentynek, towarzyszył film nawiązujący do teledysku „Another Chance” Roberta Sancheza z 2001. Aktorka Marianna Zydek przemierzała ulice z wielkim styropianowym sercem, a w tle opowiadano o doświadczeniach miłosnych bohaterki. Stworzyła go Justyna, coraz mocniej zaangażowana w budowanie narracji wokół marki. – O miłości pisało mi się łatwiej, niż o przyjaźni. Jest bardziej zawiła, ma więcej odcieni – tłumaczy, odnosząc się już do najnowszej kampanii. – Przyjaźń jest trudna do opowiedzenia, bo jest dla nas od najmłodszych lat oczywista. Podczas gdy zmienia się nasze postrzeganie relacji romantycznych, te platoniczne, siostrzeńskie i braterskie, pozostają pod wieloma względami takie same. Od zawsze wiemy, czym przyjaźń jest i czym być powinna, utożsamiamy ją ze wsparciem, zaufaniem, szacunkiem, obecnością w tych złych i dobrych momentach – tłumaczy. Na początku obawiała się, że podrzucony przez Brygidę pomysł, by na zdjęciach pokazać fajną energię między paczką bliskich znajomych, może wyjść infantylnie. W końcu wspólnie zdecydowały, że narratorami nowej produkcji powinny być dzieci. Pasowały do naturalnego klimatu ujęć i oldschoolowej estetyki filmu, który też nakręciła Justyna. Planowała użyć kamery VHS, ale złośliwość rzeczy martwych sprawiła, że ostatecznie użyła telefonu.
Marka The Odder Side wkrótce świętuje dziesiąte urodziny
Pretekstem do powrotu naturalnego dla The Odder Side tematu przyjaźni jest zbliżające się dziesięciolecie marki. W nowej kolekcji i kampanii czuć zarówno nostalgię, jak i apetyt na przyszłość. – Ten rok przyniósł nam spore zmiany personalne i strukturalne. Do tej pory bazowałyśmy głównie na intuicji, rozwijałyśmy biznes organicznie, o kolejnych ruchach decydowałyśmy spontanicznie, zależnie od tego, co akurat chciałyśmy zrobić. Raczej nie używałyśmy w pracy pojęć takich jak budżet – mówi. W tym roku do firmy dołączył dyrektor finansowy, który wprowadził do zarządzania nową jakość. – Wraz z rozwojem firmy pojawiła się konieczność, żeby uporządkować i zoptymalizować najważniejsze procesy, zrekrutować do zespołu nowych członków – tłumaczy. Trudny na początku proces już po pół roku zaowocował większym komfortem i stabilnością pracy. Dziś marka o wiele wcześniej niż do tej pory przygotowuje nowe kolekcje, planuje kalendarz dropów i działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Ten progres w stronę marki przyjaznej środowisku widać choćby w doborze tkanin.
Siłą kolekcji The Order Side na sezon jesień-zima 2023 są swetry, wełniane spodnie i jeansy
Kolekcja na jesień-zimę to przede wszystkim świetnej jakości przędze. – Używamy z reguły włoskich merino, alpaki, ostatnio także polskiej wełny. Łączy je to, że są niesamowicie przyjemne w dotyku i mają certyfikaty Woolmark czy Alpacablend – mówi Brygida. W tym roku swetrów u The Odder Side jest znowu więcej. Do ich produkcji marka musiała zaangażować kolejną dziewiarnię. Dzięki temu pojawiły się znajome modele w nowych splotach i kolorach, ale także nowe modele nawiązujące miejscami do stylistyki lat 70. XX wieku. Swetry marka łączy z coraz szerszym portfolio dołów. Szerokie spodnie z wełny w prążek, czy spodnie z ciemnego denimu napawają projektantki dumą. – To najtrudniejszy element garderoby! – mówi Justyna. Od kilku sezonów marka koncentruje się na rozbudowie kolekcji premium i tworzeniu bardziej skomplikowanych konstrukcji pasujących do szerszego spektrum kształtów i rozmiarów.
Kampania kolekcji powstała w Londynie
To też widać w kampanii. – Tym razem na zdjęcia poleciałyśmy do Londynu. Pretekstem była tamtejsza fotografka Sara Tahon – mówi Justyna. Dodatkowy atut miasta? Łatwo tu znaleźć nietuzinkowych modeli. Marka stara się poszerzać reprezentację osób o różnych sylwetkach i kolorach skóry. – Do tej pory wiele kobiet nie wierzyło, że jest w stanie wyglądać dobrze w naszych ubraniach. Przekonujemy, że jest inaczej – tłumaczy Przygońska. Wiele kobiet z pewnością sięgnie po koszule z odkrytymi plecami, sukienkę midaxi w orientalizujący wzór, top formą nawiązujący do gorsetu i piękną koszulę z denimu.
Rozwój marki The Odder Side
Na fanki marki, choć nieco później, czeka też coś specjalnego. – W jednym z kolejnych dropów wprowadzamy puchówkę – nasz wymarzony produkt, idealną w formie kurtkę z kapturem wypełnioną gęsim certyfikowanym puchem – mówi Brygida. Polskie klientki już dawno przekonały się o jakości projektów The Odder Side. Teraz pozostaje rozkochać w nich osoby ze świata. Marka coraz mocniej ukierunkowuje się na zagraniczne klientki i klientów – powstaje sieć butików poza granicami Polski i posługiwanie się językiem angielskim w mediach społecznościowych. Stopniowa ekspansja trwa.
Zdjęcia: Sarah Tahon
Wideo: Julia Kaźmierczak & Justyna Przygońska
Stylizacja: Frankie Noller
Modele: Chiarisse Mone, Sisi Reid, Joao Araujo
Włosy i makijaż: Wendy Turner
Produkcja: Holy Production Studio
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.