Choć w tym roku minęły 23 lata od śmierci księżnej, Diana wciąż uchodzi za ikonę stylu. Marka Rowing Blazers spogląda na jej archiwalne fotografie i przywraca kultowe elementy z garderoby królewskiej.
Kolarki połączone z oversizową bluzą i trampkami, obszerne dresy włożone w zamszowe, haftowane kowbojki, czy monumentalne spodnie palazzo zestawione ze zwiewną koszulą z jedwabiu – Diana potrafiła olśniewać sportowym stylem. Dziś marka Rowing Blazers sięga do lat 80. i 90., by swoją pierwszą damską kolekcją złożyć hołd księżnej.
W kolekcji znajdziemy tweedowe marynarki w kratę zapinane na złociste guziki, patchworkowe i sztruksowe spodnie w odcieniach brzoskwini i ciemnego fioletu. Hitem pewnie okażą się wełniane swetry będące odtworzeniem modeli, które nosiła Diana. W tym celu Rowing Blazers nawiązało współpracę z projektantami stojącymi za kultowymi pulowerami z końca ubiegłego wieku.
Marka wraz z kolektywem Gyles x George przywróciła łosiowy sweter, na którym widnieje chabrowy napis „I’M A LUXURY---”, by na plecach zaskoczyć kontynuacją stwierdzenia brzmiącą: „FEW CAN AFFORD”. Jak mówi twórca modelu, Gyles Brandreth: „Niczym Marilyn Monroe, Księżna Diana pozostanie ikoną na zawsze”.
Rowing Blazers połączyło także siły z nieistniejącą już firmą Warm & Wonderful, by wprowadzić do sprzedaży czerwony sweter w stado białych owiec, z których jedna jest czarna. Założycielki Warm & Wonderful, Joanna Osbourne i Sally Muir powiedziały: „Dopiero z perspektywy czasu rozumiemy, co księżna Diana wyrażała poprzez ubrania i postępowanie. Ten element garderoby był bardzo zabawny, postrzegano go jako manifest tego, jak widziała swoje miejsce w rodzinie królewskiej. Diana nigdy nie przestała być ikoną elegancji, ale w tej chwili jest wyraźny zwrot ku czasom jej świetności, czyli latom 80. i 90., ku prostszym czasom, w których wszyscy mieliśmy ogromne, natapirowane fryzury, żartobliwe swetry, a ludzie byli dla siebie życzliwi.”
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.