Rzeczywistość wirtualna staje się częścią naszej codzienności. Na dowód tego tuż przed trzecią edycją konferencji Business Fashion Environment Summit „Vogue Polska” i BCG zorganizowali wyjątkowe spotkanie w metawersie. Dziennikarze, którzy odwiedzili Decentraland, przedpremierowo posłuchali o wynikach najnowszego raportu BCG & „Vogue Polska” „Sustainability & Metaverse in Fashion: Opportunity or Threat?”.
Metawers, czyli przestrzeń rzeczywistości wirtualnej postrzegana jako kolejna generacja Internetu, płynnie połączona ze światem fizycznym, jest ekscytującą szansą także dla branży modowej. Ale czy dla mody zrównoważonej na pewno jest nadzieją, czy może jednak zagrożeniem? Najnowszy raport BCG & „Vogue Polska” „Sustainability & Metaverse in Fashion: Opportunity or Threat?” pokazuje, że w ciągu dwóch lat od początku trendu jedna trzecia ze 120 wiodących światowych firm modowych już eksperymentowała z metawersem.
Opierając się na autorskim modelu BCG, wynikach ankiety i wnioskach z wywiadów, szacujemy, że w podstawowym scenariuszu moda w metawersie może wygenerować sprzedaż nawet na poziomie 25 miliardów dolarów rocznie w 2030 roku. A to tylko niektóre informacje, które będzie można znaleźć w najnowszym raporcie i o których premierowo mogli usłyszeć dziennikarze zaproszeni na wyjątkową konferencję prasową. Spotkanie odbyło się bowiem w Decentralandzie – wirtualnym świecie, w którym użytkownicy kupują i są właścicielami działek, dzieł sztuki i tokenów niewymiennych (NFT).
Prezentacja wstępnych wniosków raportu była także otwarciem szerszej dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju, która będzie miała miejsce 11 października podczas trzeciej edycji Business Fashion Environment Summit (#BFES2022). Hasłem tegorocznej konferencji jest „Fashioning New Realities”, a wśród panelistów znaleźli się m.in. Stella McCartney, Julie Pelipas, Pascal Brun czy Dana Thomas.
Konferencję będzie można oglądać na żywo na stronie Vogue.pl oraz na Instagramie „Vogue Polska”.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.