Loewe: Luksus w świecie technologii
Niemiecka marka Loewe obchodzi w tym roku setne urodziny. Przypominamy historię firmy.
Historia rodzinnej marki zaczyna się w 1923 r. w Berlinie, kiedy dwóch braci, Siegmund i David Ludwig Loewe, zaczęło produkować radia. Od początku interesowały ich innowacje i poszukiwanie własnej ścieżki. Współpraca z młodym fizykiem Manfredem von Ardenne szybko przyniosła spektakularne efekty – von Ardenne opracował potrójną lampę. Ta techniczna nowinka została po raz pierwszy zastosowana w odbiorniku Loewe OE333 i stała się wyróżnikiem kolejnych. Dziś rozwiązanie uważa się za pierwszy na świecie układ scalony.
Historia telewizji, jednego z najbardziej przełomowych dla kultury wynalazków XX w., również bierze swój początek z firmy Loewe. W 1931 r. genialny von Ardenne podczas jednej z wystaw zaprezentował szerokiej publiczności prototyp wynalazku zwanego później telewizorem.
Przyjaźń z geniuszami
Dynamicznemu rozwojowi marki zagrażały jednak zmiany polityczne. Gdy do władzy w Niemczech doszedł Adolf Hitler, bracia Loewe byli zmuszeni wyemigrować do Stanów Zjednoczonych. Tam ich drogi przecięły się z kolejnym genialnym wynalazcą – Albertem Einsteinem. Połączyła ich przyjaźń. Czasy powojenne, którym towarzyszył powrót twórców marki do Europy, to nowy rozdział i nowe kierunki rozwoju. Wystarczy wymienić flagowe produkty: Optaphona, czyli pierwszy magnetofon kasetowy, albo Optacord 500, pierwszy europejski magnetowid z 1961 r. Jednocześnie tempa nabierała produkcja nowoczesnych telewizorów.
Kolejne odkrycia
Dynamicznie rozwijająca się firma wyznaczała trendy, bezbłędnie wyczuwając zmieniający się styl życia i zapotrzebowanie klientów – pierwszy przenośny telewizor z logo Loewe został wprowadzony na rynek w 1963 r. Pierwszy kolorowy telewizor w 1979 r., czyli dokładnie w momencie, kiedy w Niemczech pierwsza stacja zaczęła nadawać w kolorze. W latach 90. XX w. marka stworzyła Xelos@media – innowacyjny telewizor z dostępem do internetu.
Jednocześnie wciąż dopracowywała jakość obrazu. Powstały w tym samym czasie Spheros był pierwszym telewizorem z płaskim ekranem, który nosił logo Loewe.
Z technologicznym zaawansowaniem marki w parze szło wyrafinowane wzornictwo. Dla designerów ważna była estetyka, ale też zrównoważone nastawienie do produkcji, na długo zanim stało się modne. Wystarczy wspomnieć, że w połowie lat 90. XX w. marka szczyciła się pierwszym na świecie telewizorem, który w całości nadawał się do recyklingu.
Nowa twarz Loewe
Dziś marka dostępna w 42 krajach, odznaczona ponad 100 nagrodami, staje się synonimem luksusu w świecie technologii.
Sprzęt z metką „Made in Germany”, a dokładnie wyprodukowany we własnych zakładach w Kronach, szczyci się doskonałą precyzją wykonania. Flagowy produkt marki – telewizor Loewe Iconic – łączy zaawansowanie technologii OLED (niezwykła precyzja obrazu dzięki specjalnej matrycy) i 360-watowy dźwięk z designerską formą, do złudzenia przypominającą kamienny blok.
Ważnymi produktami w portfolio marki jest nagłośnienie. Realistyczny, przestrzenny dźwięk o potężnej mocy zapewniają zarówno instalowane do ścian systemy, jak i wolnostojący sprzęt z serii klang, elastycznie dopasowujący się do potrzeb, upodobań i stylu życia nowoczesnych odbiorców. Naprzeciw młodemu pokoleniu wychodzi młodsza odsłona marki – We. by Loewe, która może się poszczycić m.in. przenośnymi głośnikami w oryginalnych kolorach – We. HEAR 1.
Są lekkie i poręczne, ale wciąż zachowują świetną jakość dźwięku. Mimo sporej mocy – 60 W, bateria ma żywotność nawet do 14 godzin.
Produkty Loewe są już dostępne w sprzedaży w Polsce.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.