W 2023 roku marka Krosno świętuje setne urodziny. Jubileusz obchodzić będzie nie tylko w Polsce. Od arabskich szejków zamawiających szkło ze złoceniami, po użytkowników w Stanach Zjednoczonych czy Niemczech, mieszkańcy 70 krajów będą mogli zakupić kolekcjonerskie edycje brandu.
Huta Krosno Glass od 1923 roku budowała swoją tradycję, rzemiosło, technologię i markę w szklanym zagłębiu Polski. Przetrwała II wojnę światową, działała przejściowo jako przedsiębiorstwo państwowe, wyszła obronną ręką z kryzysu jako prywatna firma. Od tamtej pory tworzy wyroby szklane o różnorodnym przeznaczeniu: od serwowania potraw po szkło dekoracyjne.
W ostatnich latach wprowadziła nowe wzory i kolekcje sezonowe, a do współpracy zaprasza znanych twórców, takich jak Jan Kochański. Dzieła projektantów do życia powołują mistrzowie w swoim fachu: artyści-hutnicy, projektanci, szlifierze i zdobnicy z Krosno Glass. Tworzą szkło tradycyjną metodą ręczną.
Krosno to nie tylko rodzima marka, ale także globalna wizytówka rzemiosła i wzornictwa szkła użytkowego z Polski. Firma eksportuje swoje produkty do 70 krajów. Największe obroty notuje w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Wielkiej Brytanii. W 2018 roku rozpoczęto sprzedaż przez platformę Amazon w Europie.
Jak marka będzie świętować setne urodziny? – Szczegóły ujawnimy w 2023 roku, ale już teraz mogę zdradzić, że planujemy wspólną celebrację krośnieńskiego designu przez co najmniej kilka jubileuszowych kolekcji – zapowiada Inga Kamińska, prezes Krosno Glass.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.