Mediolan, blichtr i gwiazdy. Martini świętuje 160. urodziny w wielkim stylu
Aby uczcić okrągłą rocznicę istnienia, włoska marka wystartowała z kampanią „160 Years of Great Taste”. Urodzinową celebrację zainicjował wyjątkowy event w gwiazdorskiej oprawie.
Bez Martini nie byłoby aperitivo w wydaniu, jakie znamy dziś. Słynna włoska marka zrewolucjonizowała południową tradycję w 1863 roku. Wszystko zaczęło się od rozmowy przedsiębiorcy Alessandro Martiniego i zielarza Luigiego Rossi. Twórczy duet postanowił zreinterpretować klasyczne aperitivo w bardziej współczesnym stylu. Owocem ich współpracy było Martini Rosso, które szybko zapewniło sobie miejsce w panteonie najsłynniejszych alkoholi świata.
Dziś Martini, podobnie jak samo aperitivo, jest jednym z symboli włoskiej kultury, dumnie kultywowanym przez kolejne pokolenia rzemieślników. Aby uczcić ich dorobek, marka wystartowała z jubileuszową kampanią „160 Years of Great Taste”. Za jej pośrednictwem fani najsłynniejszego wermutu na świecie będą mieli okazję zajrzeć do świata Martini i celebrować jego tradycję.
Przyjęcie w gwiazdorskim stylu
Wielkie świętowanie zainicjowało wyjątkowe przyjęcie, które odbyło się 5 lipca w Mediolanie. W ciągu dnia zaproszeni goście mieli okazję spróbować swoich sił w tworzeniu autorskich drinków pod okiem zawodowego miksologa marki. Miejsce spotkania nie było przypadkowe. Masterclass z miksologii odbyły się w kultowym barze Martini Terrazza z widokiem na katedrę Duomo. To tu od 1958 roku na zaproszenie Martini bawiły się największe osobistości świata mody i sztuki. Do dziś słynny bar pozostaje ważnym miejsce na kulturalnej mapie Mediolanu.
Wieczorem zabawa przeniosła się do innego kultowego cocktail baru, a mianowicie Dazi Milano, zlokalizowanego na skraju historycznego Piazza Sempione. W gwiazdorskim gronie bawili się, m.in. dawno niewidziana Dakota Johnson i Lucien Laviscount, czyli Alfie z „Emily w Paryżu”. Aktorka przyleciała do Włoch specjalnie dla Martini, a na urodzinowy wieczór wybrała zjawiskową tube dress od Versace. Z kolei nowy ulubieniec świata mody postawił na transparentną koszulę i garniturowe spodnie od Dolce & Gabbana. Tego wieczora wraz z Martini bawili się również blogerka Chiara Ferragni oraz stylista gwiazd Harry Lambert, który ubiera, m.in. Emmę Corrin, Harry’ego Stylesa i Mayę Hawke. Polskie grono miłośników marki reprezentowali Wiktoria Gąsiewska, Rafał Jonkisz, Anna Markowska, Dawid Woliński i Jakob Kosel.
O oprawę muzyczną zadbała Mia Moretti, która skomponowała ścieżki dźwiękowe do pokazów mody takich marek, jak Dior czy Louis Vuitton.
Celebracja trwa
Mediolańskie przyjęcie to zaledwie początek wspólnego świętowania. W ramach urodzinowej kampanii Martini zaplanowano serię wydarzeń specjalnych, celebrujących imponującą historię marki. Przyjęcie w gwiazdorskim stylu zainicjowało pop-up brandu w Dazi Milano. W planach są również lokalne odsłony urodzinowych wydarzeń. W sierpniu Martini zawita do Warszawy, by razem z polskimi miłośnikami marki świętować swój jubileusz.
– Ten rok będzie rokiem Martini! Zaczynamy świętować rocznicę globalnie poprzez kampanię „160 Years of Great Taste”, która jest otwartym zaproszeniem do świata naszej marki. Chcemy przypomnieć o legendarnym włoskim dziedzictwie Martini, a jednocześnie uchylić rąbek tajemnicy co do tego, co przyniesie przyszłość – mówi Victoria Morris, Globalny Dyrektor marki Martini.
Treść dostępna dla osób pełnoletnich
Czy masz ukończone 18 lub więcej lat?
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.