Marka Petit Bateau już od 130 lat szyje ubrania dla dzieci i niemowląt z najwyższej jakości materiałów. Rodzinny brand od ponad wieku prowadzony jest przez kolejne pokolenia. – Siłą Petit Bateau jest połączenie nowoczesności i tradycji – mówi CEO Guillaume Darrousez.
Historia Petit Bateau sięga 1893 roku, gdy Pierre Valton otworzył fabrykę Valton&Fils specjalizującą się w produkcji bielizny. Ćwierć wieku później jego syn Etienne Valton pomógł firmie zaistnieć. Zainspirowany przez żonę, nucącą francuską piosenkę „Maman, les petits bateaux”, zaprojektował szorty, odcinając nogawki od używanych wówczas długich kalesonów. Cięcie nadało bieliźnie bardziej praktyczny i wygodny kształt, bez zbędnych guzików, a z elastyczną talią.
W 1920 roku Etienne Valton zmienił nazwę rodzinnej firmy na Petit Bateau. Wtedy ustanowiło się też DNA marki, która miała stanowić ukłon w stronę dzieciństwa, produkować wygodne ubrania i stawiać na nowoczesne rozwiązania.
Wytrwałość i konsekwencja w budowaniu marki opłaciły się. W 1937 roku majtki Petit Bateau otrzymały główną nagrodę za innowacyjność na Światowej Wystawie w Paryżu. W latach 50 XX. wieku brand wyprodukował body dla niemowląt z wycięciem na ramiona, a trzy dekady później dodano do nich rozpinany zatrzask w kroku.
W 1994 roku Karl Lagerfeld spopularyzował kultowy T-shirt Petit Bateau, pokazując go na wybiegu pod tweedową marynarką Chanel. Marka współpracowała również z Maison Kitsuné, Carven, czy Christianem Lacroixem.
Oferta marki powiększa się każdego roku. Na sklepowych półkach znajdziemy sukienki, ogrodniczki, komplety, piżamy, szlafroki, czapki i rękawiczki. Nie zabrakło także komfortowej odzieży dla kobiet. Cechą charakterystyczną większości projektów są zdobiące ubrania paski, które nawiązują do francuskiego krawiectwa.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.