François-Henri Pinault, prezes grupy Kering ogłosił, że od jesieni 2022 wszystkie marki koncernu zrezygnują z naturalnych futer.
W tiulowej kreacji od Oscara de La Renty Billie Eilish wyglądała na ostatniej MET Gali jak Marilyn Monroe. Nie to jednak było w tej sukience najważniejsze. Istotny był warunek, jaki piosenkarka postawiła projektantom: założy ich kreację, ale pod warunkiem, że dom mody przestanie używać naturalnych futer.
Oczywiście, nie ona pierwsza zwraca uwagę na bezsens stosowania w modzie futer, dla których zabija się zwierzęta. Od kilkunastu lat z rezygnację z używania futer deklarują kolejne marki – w 2007 roku zrobił to Ralph Lauren, potem między innymi Burberry, Versace, Prada, Chanel, wreszcie – w 2017 roku dom mody Gucci. Dyrektor kreatywny Gucci Alessandro Michele tłumaczył, że futra są przestarzałe.
– W branży dóbr luksusowych nie ma miejsca na futra – potwierdził François-Henri Pinault, prezes grupy Kering – koncernu skupiającego kilkanaście ważnych marek mody, w tym właśnie dom mody Gucci, a poza tym m.in. Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen czy Saint Laurent. 23 września 2021 roku ogłosił, że od jesieni 2022 wszystkie marki należące do koncernu przestaną używać naturalnych futer. – Futro to symboliczny materiał, który historycznie był bardzo mocno związany z przemysłem luksusowym. Świat jednak zmienił się, zmieniają się nasi klienci, a branża luksusowa musi się dostosować – wyjaśnił Pinault. Wyjawił, że plany o rezygnacji z futer dojrzewały od 2017 roku, ale gwałtowna decyzja groziłaby przerwaniem łańcucha dostaw.
Kering angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i etycznej mody. W 2019 roku na szczycie G7 podpisali Fashion Pact. – Grupa Kering uczyniła powstrzymanie zmian klimatycznych kluczowym elementem swojej polityki zrównoważonego rozwoju. Wspieramy też programy, które pomagają chronić niektóre z najbardziej zróżnicowanych biologicznie lasów na świecie, jednocześnie przyczyniając się do utrzymania lokalnych społeczności – mówił w rozmowie z Vogue.pl Michael Beutler, dyrektor do spraw zrównoważonego rozwoju w koncernie Kering, który był gościem drugiej edycji organizowanej przez „Vogue Polska” konferencji Business Fashion Environment Summit.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.