Znaleziono 0 artykułów
30.10.2020

MISBHV Reebok: Siła współczesnej kobiecości

30.10.2020
(Fot. Kadr z filmu „Togetherness”)

MISBHV jest marką nierozerwalnie związaną z wartościami, w które wierzymy. Nie boimy się stawać w ich obronie – mówi Natalia Maczek o nowym wideo „Togetherness”, które właśnie trafiło do sieci.

MISBHV to fenomen – młoda polska marka, założona przez dwudziestolatków bez doświadczenia w branży, w ciągu zaledwie ośmiu lat z niszowego brandu streetwearowego rozrosła się do luksusowego domu mody z własnymi pokazami na paryskim tygodniu mody. Ich specjalizacja to activewear, któremu nadają klubowy kontekst, ale też dopracowane płaszcze, skórzane kurtki, czy torebki. Marka od kilku sezonów współpracuje z Reebokiem. Do tej pory reinterpretowała klasyczne modele sneakersów, ale w tym sezonie tworzy damską kolekcję ubrań do ćwiczeń. W ramach kampanii powstało wideo, które właśnie trafiło do sieci.

- Lata 80. to dla Reeboka początek czasów świetności, a dla mnie ten czas jest ciekawy, również ze względu na podejście do ciała, które jest obiektem kultu. Ale bez napięcia i presji, które obserwuję dziś w mediach społecznościowych – mówi Natalia Maczek, dyrektor artystyczna MISBHV.

Atletyczne sylwetki to afirmacja witalności – czysta radość z uprawiania sportu i kształtowania ciała, które staje się zdrowe i seksowne. Tak jak zostało to pokazane w filmie „Być doskonałym” („Perfect”) z 1985 r. – Akcja rozgrywa się w Kalifornii, gdzie klub fitness staje się miejscem spotkań dla singli. Bohaterka grana przez Jamie Lee Curtis poznaje dziennikarza, w rolę którego wciela się John Travolta. Zawiązuje się ognisty romans. To kolory, energia i muzyka tego filmu stały się punktem wyjścia do stworzenia kolekcji – mówi Natalia, nawiązując do legginsów, body ze stringami, krótkich topów odsłaniające brzuch, czy luźnych bluzy utrzymanych w pastelowej palecie z lekkim połyskiem.

(Fot. Kadr z filmu „Togetherness”)

Podobne artykułyMISBHV z pokazem na tygodniu mody w ParyżuBasia CzyżewskaMISBHV uwspółcześnia obrazek zaczerpnięty z filmu, odświeżając genderowe wzorce sprzed 35 lat. – W filmie widzimy same białe, cis-kobiety, dzisiaj już wiemy, że świat tak nie wygląda. Pięknymi, inspirującymi i prawdziwymi bohaterkami są osoby które o swoją tożsamość  musiały zawalczyć – dodaje. Dlatego do udziału w wideo marka zaprosiła, m.in. Ines Rau, pierwszą otwarcie przyznającą się do swojej transeksualnści modelkę „Playboya”, aktywistkę LGBT i artystkę z Mauritiusa, Rayę Martigny. Występują także brytyjskie tancerki – Demi Rox i Zakiya Wellington, holenderska modelka Lucette Van Bee i Polki – Zuza Matusiak i Nikola Pośnik. W klipie zobaczymy też znanego polskiego choreografa – Pata Bogusławskiego i DJ-a Hella, 58-letniego pioniera muzyki techno, założyciela legendarnej wytwórni International DeeJay Gigolo Records. Jego kawałek „Copa” stał się zresztą ścieżką dzwiękowa widea.

Bardzo chciałam, żeby reżyserką filmu była kobieta. Wybrałam młodą zdolną Natalię Dołgowską – dodaje Maczek i wymienia też operatora Jakub Kijowskiego (m.in „1983” i „Córki dancingu”) oraz montażystę Jakuba Chruścielewskiego ( m.in. nominowane do Oscara „Boże Ciało”) – Byliśmy zaszczyceni pracą z tak uznanymi twórcami – dodaje.

Natalia Maczek (Fot. archiwum prywatne)

Zdjęcia zrealizowano w Polsce pod koniec wakacji. – Trwały protesty w obronie osób LGBT w Polsce. Temat naszego filmu, który na zachodzie odbierany jest pozytywnie, nabrał nagle nowego kontekstu. Przed przylotem do Warszawy Raya zapytała mnie, czy będzie czuć się bezpieczna. Z przykrością musiałam przyznać, że sytuacja w Polsce jest bardzo niepokojąca, a imprezę zorganizowaną w hotelu Bristol musieliśmy zamknąć ze względów bezpieczeństwa. MISBHV jest marką nierozerwalnie związaną z wartościami, w które wierzymy. W ich obronie nie boimy się stawać. O głos kobiet i środowisk LGBT w Polsce musimy dziś walczyć na ulicy.

Basia Czyżewska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. MISBHV Reebok: Siła współczesnej kobiecości
Proszę czekać..
Zamknij