Wnętrza zaludniły się nietypowymi siedziskami. Ławy, pufy i szezlongi zachwycają formą, szlachetnymi materiałami i kunsztem rzemieślniczym.
Steel Bench: Jak origami
Saša Štucin i Nicholas Gardner, tworzący studio Soft Baroque, poznali się w czasie studiów w Royal College of Art w Londynie. Duet specjalizuje się w projektach na styku dziedzin: designu i sztuki konceptualnej. Stalowa ława w modnym kolorze millennial purple to monolityczna forma stworzona we współpracy z Davidem Horanem. Standardową płaską blachę o wymiarach 2,5 m x 1,5 m projektanci potraktowali jako plastyczną formatkę – materiał zwinięto w rurę, wyprasowano na płasko, by zagiąć jego końce, tworząc „nogi”.
LC4: Bambusowa kołyska
Ikona zaprojektowana przez Charlotte Perriand podczas jej pobytu w Japonii jako remake słynnego szezlongu LC4. Na fali rozważań o relacji człowieka i natury Perriand zaproponowała leżankę z drewna bambusowego: konstrukcję siedziska składającą się z zakrzywionych listew tworzących „kołyskę” umieszczoną na krzyżakowej podstawie. Pomysł z 1940 r. został wprowadzony do produkcji przez Cassinę i jest aktualnie dostępny także w wersji tekowej.
Etcetera: Graficzny profil
Szezlong symbol lat 70. zaprojektowany przez Jana Ekseliusa, a zreedytowany przez firmę Artilleriet, śmiało może być głównym bohaterem wnętrza. Siedzisko szczególnie efektownie prezentuje się z profilu, bo wygląda jak znak graficzny wykreślony wprawną ręką w przestrzeni. Etcetera jest niesamowicie wygodny, co podbija tapicerka z welurowej bawełny w ośmiu wariantach kolorystycznych.
Vride: Odkrycie z Mediolanu
Ławka Vride od Øfstedal Eng to propozycja dla wszystkich znużonych tradycyjnymi przedmiotami codziennego użytku. Wykonana ręcznie z norweskiego jesionu, stanowi organiczną rzeźbę. Mimo solidnego materiału, ma w sobie lekkość i dużą dawkę abstrakcji. Nieregularna forma kojarzyć się może ze strukturą gałęzi czy korzeni albo eterycznym obłokiem. Vride idealnie wpisze się w eklektyczne przestrzenie.
Pufa Baxter: Na zakładkę
Pufa o kształcie podkowy to nowość w portfolio włoskiej marki Baxter. Po wyjęciu środkowego elementu może być łączona w większe struktury. Wypełnienie z pianki poliuretanowej o wyjątkowej gęstości zapewnia niesamowity komfort jej użytkownikom. Tapicerka Adel jest wykonana ze skóry (w wersji pistacjowej i czekoladowej). Jej wykończenie detalu firma doprowadziła do perfekcji.
Grounded: Z krainy fiordów
Leżanka Grounded jest dziełem Mette Bentzen i Lassego Kristensena z kopenhaskiego studia Egevaerk. To próba przełożenia zachwytu nad rodzimym krajobrazem na pejzaż wnętrzarski. Oryginalny kształt mebla jest zainspirowany morzem, fiordami, słodkimi jeziorami polodowcowymi. Skały, na których spoczywa ława, zostały przetransportowane z Norwegii do Danii przez siły natury, a dwustronne siedzisko wyrzeźbione z jesionu.
Ossicle: Z humorem
Kultowy stołek z kolekcji Ossicle marki GioBagnara ma intrygującą sylwetkę balansującą między czystą geometrią a organicznymi kształtami. Mebel został zainspirowany elementami architektonicznymi ze starożytnej Grecji i rzymską grą zręcznościową w kości. Pofalowana podstawa przypomina także linie grzbietu dłoni. Humoru i lekkości monumentalnej formie nadaje skórzana tapicerka w pastelowym odcieniu.
GMG: Spotkanie minimalizmu z modernizmem
Szezlong GMG marki GUBI jest spotkaniem szwedzkiego minimalizmu z kalifornijskim modernizmem, skandynawskiej palety kolorystycznej i wrażliwości na faktury z rozmachem otwartych przestrzeni położonych nad Oceanem Spokojnym. Mebel został zaprojektowany w 1951 r. przez Gretę M. Grossman, która pracowała na obu kontynentach. Jest perfekcyjnie dopasowany do kształtów ludzkiego ciała. Szezlong ma ramę z litego drewna sosnowego i charakterystyczne nogi w kształcie trójkątów.
Kafa: Dla kolekcjonerów
Collection Particulière ma ambicje tworzenia szlachetnych przedmiotów, które będą przekazywane z pokolenia na pokolenie. Ich język charakteryzują wytworne materiały (w repertuarze dominują drewno, marmur, skóra, ceramika i mosiądz), ascetyczna dekoracyjność i rzeźbiarskie podejście do formy. Stołek Kafa zaprojektowany dla marki przez Luce Erbę jest doskonałym przykładem tej filozofii. Może być wykonany z szarego, patynowanego dębu o gładkim wykończeniu lub marmuru Saint Laurent.
Butterfly: Haiku
Kultowy taboret to spotkanie kultury projektowej Wschodu i Zachodu. Stołek zaprojektowany w 1954 r. przez Japończyka Soriego Yanagi łączy wschodnie poczucie estetyki i funkcjonalności z technologią formowania sklejki opracowaną przez Charlesa i Ray Eamesów. Butterfly jest właściwie haiku przepisanym na fizyczny obiekt – jego sylwetka ma przypominać skrzydła motyla gotowego do lotu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.