Ponad 600 zgłoszeń w osiemnastu kategoriach, ocenianych przez kilkudziesięciu ekspertów. Przegląd talentów SEE & SAY to jedyna w swoim rodzaju okazja dla działających w branży kreatywnej młodych ludzi, aby zwrócić na siebie uwagę szerszej publiczności. 10 lutego odbędzie się wernisaż MUST SEE, podczas którego będzie można zobaczyć wyróżnione w ramach przeglądu prace.
Przegląd prac SEE & SAY to niezwykle ciekawe przedsięwzięcie z pogranicza sztuk wizualnych, designu, reklamy, przedsiębiorczości. To akademia kreatywności prowadzona w niepowtarzalnej, przyjaznej atmosferze sprzyjającej rozmowom i nauce. SEE & SAY jest rodzajem pomostu między najmłodszym pokoleniem kreatywnych projektantów a ich potencjalnymi partnerami w biznesie. Wystawa MUST SEE to ostatni etap wydarzenia. Wcześniej młodzi ludzie z branży kreatywnej – projektanci, twórcy wideo czy animacji działający w PR-ze i reklamie – trafili na konsultacje prowadzone przez 60 ekspertów. Ci fachowym okiem ocenili ich portfolia i wyłonili 111 najlepszych, którzy swoje prace będą mogli zaprezentować szerokiej publiczności podczas wernisażu. Przekazane przez ekspertów podczas konsultacji know-how to dla młodych ludzi bezcenne wskazówki na dalszej ścieżce kariery. Dodatkowo najwyżej oceniani twórcy mogą bezpłatnie zgłosić swoje prace na organizowanym co roku Polskim Festiwalu Kreatywności KTR. Hanna Rydlewska, dyrektorka działu Digital „Vogue Polska”, była ekspertką w kategorii moda. Dziś prezentujemy sylwetki i prace trzech wyróżnionych projektantek, które na wystawie po prostu musicie zobaczyć!
Dorota Bojanowska, „GIRL, GIRL, GIRL”
Dorotę Bojanowską obserwujemy już od pewnego czasu. Stworzona przez absolwentkę Wydziału Wzornictwa Goldsmiths University w Londynie dyplomowa kolekcja feministycznych kombinezonów pracowniczych to coś, obok czego nie sposób przejść obojętnie. Eksperymentalne printy przedstawiają historie kobiet z całego świata, stając się symbolem female empowerment. Nadruki nawiązują do szeroko opisywanych w mediach ruchów #metoo i #timesup, mówią o szacunku do kobiet i równouprawnieniu. Dorota, tworząc je, poprosiła najbliższe jej kobiety – mamę, siostrę i przyjaciółkę – by napisały do niej listy, w których opowiedzą o swoich przeżyciach i przemyśleniach związanych z kobiecością. Na ich podstawie Dorota stworzyła unikatowe nadruki z symbolicznym językiem w formie sitodruku, alegorycznie przedstawiającym historię każdej z kobiet. Materiał, z którego zostały uszyte kombinezony, i jego kolor zostały wybrane według indywidulanych preferencji każdej z rozmówczyń. A dlaczego kombinezony, a nie sukienki? Bo Dorota uważa, że taki strój najlepiej ucieleśnia female empowerment. Efekt jest powalający, a Dorocie już teraz wróżymy międzynarodową karierę.
Marlena Czak, „Jestem blisko”
Marlena Czak, studentka piątego roku ASP w Łodzi, o swoich projektach mówi, że są impresją na temat otaczających ją zjawisk, a jej główną inspiracją jest egzotyka własnej wyobraźni. Jej prezentowana na wystawie MUST SEE kolekcja „Jestem blisko” powstała w 2017 roku podczas warsztatów Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk organizowanych w poznańskim Starym Browarze. Stworzony pod okiem Mariusza Przybylskiego projekt nawiązuje do tematu AI Cyber Creative. – Myślę, że sztuczna inteligencja ma osobowość psychopaty, człowieka sukcesu, kogoś, kto bardzo dobrze rozumie i odczytuje emocje. Pozornie sprawia wrażenie osoby bogatej emocjonalnie, lecz nią nie jest – mówi Marlena. „Jestem blisko” ma pokazywać ten kontrast. Aby osiągnąć ten efekt, projektantka postawiła na połączenie klasycznej wełny, która buduje inteligentną konstrukcję, z efektownymi falbanami z organzy o opalizującym laminacie. Połączenie delikatnych przezroczystości z zabawą z fakturą materiału daje wrażenie z pogranicza snu i jawy. Kolekcja Marleny jest niezwykle interesująca i z pewnością warto zobaczyć ją na własne oczy!
Natalia Piasecka, „Statement”
Natalia Piasecka, absolwentka Graphic and Media Design na londyńskim University of Arts, stawia na modę, która niesie ze sobą mocny przekaz. Traktuje ją jako doskonałe narzędzie do komunikacji i aktywizmu. Inspiracje znajduje w estetyce dawnych subkultur, realizmie i eksperymentalnym podejściu zarówno do fotografii, grafiki, jak i filmu. Jej marka Statement, której ubrania będzie można zobaczyć na wernisażu MUST SEE, prowokuje i redefiniuje role mody w aspekcie politycznym i społecznym. Jej założeniem jest brak podziałów na sezony czy kolekcje damskie i męskie oraz kontestacja reguł panujących we współczesnym świecie mody. Podczas pracy nad projektem Natalia przez wiele miesięcy dokumentowała miejskie graffiti. Projektantka uważa, że ulice są jedynym miejscem, gdzie możemy doświadczyć czegoś autentycznego – z dala od plastikowej, nastawionej na konsumenta rzeczywistości. Inspirowała się także sytuacjonizmem, ruchem społeczno-artystycznym powstałym w latach 50. ubiegłego wieku, jak również protestami ulicznymi, które odbywały się w Paryżu i Londynie w połowie lat 60. Efekt – to mocna, przyciągająca wzrok kolekcja.
MUST SEE 2019
Wernisaż 10.02, godz. 19.00
Centrum Kreatywności
Targowa 56, 03-733 Warszawa
Wystawa potrwa do 24.02
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.