Domy mody i projektanci współpracują z markami sportowymi nad tworzeniem nowych modeli albo reedycjami kultowych klasyków. Zdobycie tych ubrań i dodatków graniczy z cudem.
Najbardziej kultowe sneakersy doczekały się stylowych reedycji, moda dla zawodowych sportowców uległa przedefiniowaniu, a sportowe fasony sprzed lat przypomniały o najpiękniejszych momentach w historii sportu. Najpopularniejszym produktem pierwszego kwartału 2024 r. została nie it-bag, a sneakersy – brązowe, z zamszu i stylizowane na modele retro. Fason z drugiej odsłony współpracy marek Miu Miu i New Balance to jeden z elementów przesuwających granice mody i sportu. W obu tych dziedzinach wyznacza nowe trendy. Nic dziwnego, że buty błyskawicznie stają się sprzedażowym hitem – pożądanym, niedostępnym, desperacko poszukiwanym. Prezentujemy inne gorące współprace domów mody i marek sportowych na wiosnę-lato 2024.
Miu Miu x New Balance: Przedmiot pożądania
Może i Miuccia Prada ma w branży mody przydomek cesarzowej, równie dobrze można by ją jednak nazywać Midasem. Za co się nie weźmie (szczególnie w młodszej marce Miu Miu), nie tylko staje się komercyjnym przebojem, lecz również wyznacza najbardziej dominujące w niej trendy. Prada jest projektantką o nieprzeciętnej intuicji, zafascynowaną niuansami codzienności i z pasją przywracającą motywy sprzed lat. W kolekcji Miu Miu na wiosnę-lato 2024 zaprezentowała koszulki polo i bawełniane longsleevy w paski, sandały japonki szyte z fragmentów bandanek, skórzane mokasyny z plecionką (efekt współpracy z Church’s) i kolejne modele sneakersów zrealizowane w ramach wspólnych działań z marką New Balance.
Spójrzmy prawdzie w oczy: nie ma w tym sezonie bardziej pożądanego modelu buta niż 530SL w bieli, beżu lub koniakowym brązie, z zamszu i z kolorowymi sznurówkami przeplatanymi troczkami z rzemyków. Marki wypuściły je do sprzedaży w zaledwie jednym dropie na początku marca, nie robiąc nawet fankom nadziei na kolejne. Zdobycie sneakersów dziś należy do zadań niemal niemożliwych – wymaga cierpliwości, zaangażowania i sprytu.
Bode Rec. x Nike: Made in USA
Marki Bode Rec. i Nike w roku olimpijskim wspólnie świętują piękną historię amerykańskich strojów sportowych, w ostatnich latach pisaną głównie przez sportowego giganta z Oregonu (podczas tegorocznych igrzysk Nike ponownie ubierze amerykańskich olimpijczyków). Nawiązania do kulturowego dziedzictwa Stanów Zjednoczonych od początku były też ważną częścią estetyki brandu założonego przez Emily Adams Bode Aujla. Najpierw w męskich, a później także i damskich kolekcjach projektantka brała na warsztat elementy historycznych ubiorów poszczególnych grup etnicznych. W styczniu tego roku, oprócz propozycji dla kobiet, zaprezentowała też Bode Rec. – odłamek autorskiej marki skupiony wyłącznie na sportowej i funkcjonalnej odzieży z gatunku activewear.
Przedsmakiem wspólnej kolekcji Bode Rec. i Nike były sneakersy Astro Grabber, które do sprzedaży trafiły nieco wcześniej niż kolekcja ubrań i premierowo noszone były m.in. przez Kaię Gerber i Emily Ratajkowski. Była to pierwsza reedycja tego modelu, odkąd Nike wprowadził go do sprzedaży w 1974 r. – na uwzględnienie jej w kolekcji Bode Rec. można patrzeć więc jak na celebrację 50. urodzin buta.
Podobnie jak sneakersy Astro Grabber linia odzieży także mocno nawiązywała do sportowej mody retro. Choć w większości projekty zostały stworzone w oparciu na archiwalnych modelach (i to nie tylko amerykańskich, bo paski na jednych ze spodni nawiązują do francuskiej sukienki „flapper” z 1922 r., gdy kobiety po raz pierwszy mogły wystartować na igrzyskach), wybrzmiewa z nich nowoczesne podejście do ubioru, a także autorski twist Emily Adams Bode Aujla. Przykład? Topy z siateczki inspirowane licealnym uniformem z zajęć wykonania fizycznego, które projektantka ozdobiła haftowanym nadrukiem i ściegiem w stylu vintage.
Attico i Nike: Ciao, Napoli!
Efekt współpracy włoskiej marki Gildy Ambrosio i Giorgii Tordini oraz Nike został zarezerwowany wyłącznie dla wybranych: najlepszych klientek marki, jej przyjaciółek i ambasadorek.
W ramach kolekcji Attico Napoli Vista Mare, stworzonej jako hołd dla letniej beztroski tego południowowłoskiego miasta, powstała limitowana edycja sneakersów Nike Cortez. Wykonane z miękkiej skóry buty mają minimalistyczny design – ozdobiono je jedynie sznurówkami w kontrastujących kolorach czerni i bieli, które nawiązują do wzoru bandany, charakterystycznego dla letnich kolekcji Ambrosio i Tordini.
Wales Bonner x adidas Originals: Nie tylko dla mistrzów
Współpraca Grace Wales Bonner i adidasa trwa od 2020 r. i od początku była ogromnym sukcesem. Jej kolejna odsłona, na wiosnę-lato 2024, zainspirowana została biegaczami długodystansowymi z Afryki Wschodniej.
Oprócz ubrań, które stanowią współczesne interpretacje sportowych strojów maratończyków (koszulki w wyrazistych kolorach i wzorach, dresowe komplety z charakterystycznymi trzema paskami), w linii „The Rift Valley Runners” pojawiają nowe odsłony bestsellerowego modelu Samba: klasyczna w dwóch nowych wersjach kolorystycznych oraz całkowicie premierowa Samba Millenium w brązie i piętą z niebieskiego włosia.
Jacquemus x Nike: Charyzma, ekspresja, indywidualizm
Współpraca Jacquemusa i Nike powstała z przekonania, że sport to celebracja niczym niepohamowanej ekspresji. By przypieczętować to świadectwo, do udziału w kampanii promującej kolekcję marki zaprosiły amerykańską sprinterkę Sha’Carri Richardson, jedną z najbardziej wyrazistych osobowości świata sportu.
Kolejna już kolekcja Jacquemusa i Nike to damskie oraz uniseksowe projekty: krótkie asymetryczne topy i spódnice maksi, kolorowe komplety z dyskretnym logo, body z wycięciami oraz legginsy z oryginalnymi detalami, a także akcesoria. Wśród tych ostatnich najważniejszą rolę odgrywają na pewno sneakersy J Force 1 oraz torebka Swoosh, która jest pierwszym w historii tego typu dodatkiem powstałym na bazie kultowego logo amerykańskiej marki.
Więcej inspiracji znajdziecie w nowym wydaniu „Vogue Polska Sport & Wellness”. Zamów go już dziś z wygodną dostawą do domu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.