Męskie tygodnie mody nie cieszą się tak dużą popularnością jak damskie. Jednak projektanci robią, co mogą, aby media poświęciły tym kolekcjom choć trochę uwagi. Jakie mają na to triki? Na wybiegu prezentują także ubrania dla kobiet, zapraszają do udziału w pokazach niespodziewanych gości lub po prostu szokują pomysłami. O ile podczas Pitti Uomo we Florencji wszystkie oczy zwrócone są na stylizacje uliczne gości pokazów, to Mediolan przyciąga największych graczy w branży. W tym sezonie we włoskiej stolicy mody mogliśmy podziwiać projekty Prady, Dolce&Gabbana, Fendi czy Versace. Zobaczcie najciekawsze momenty z męskiego tygodnia mody w Mediolanie!
Najbrzydsze buty sezonu
Branża mody od dłuższego czasu przeżywa okres fascynacji tzw. brzydkimi butami. Mieliśmy już sneakersy Balenciagi, które przypominały stare, znoszone adidasy naszych ojców, crocsy z kryształkami, które Christopher Kane postanowił zaprezentować światu, a także buty Prady, przypominające te do nurkowania. Nie wspominając już o modelu Archlight z kolekcji Louis Vuitton wiosna-lato 2018, który wyprzedał się błyskawicznie.Tym razem to projekt DSquared2 postanowił powalczyć o tytuł najbrzydszych butów sezonu. Ich damskie koturny przypominają hybrydę wszystkich dotychczas popularnych modeli tzw. brzydkich butów. Dodatkowo marka urozmaiciła je o podeszwę do złudzenia przypominającą tę z kolekcji Plato AtlantisAlexandra McQueena.
Goście na wybiegu
Jeżeli mielibyśmy użyć jednego wyrażenia opisującego duet Dolce&Gabbana to byłoby to zdecydowanie „więcej znaczy więcej”. Włosi przyzwyczaili swoich fanów do niecodziennych lokalizacji pokazów i niespodzianek czekających na widzów. Ostatni pokaz marki w Mediolanie na długo pozostanie na ustach branży mody. Kolekcja, którą Włosi oddają hołd różnorodności, obfitowała w zaskakujących gości. Na wybiegu oprócz par homoseksualnych, heteroseksualnych, czy rodziny z dziećmi, pojawiły się także Naomi Campbell i Monica Belluci. Muzy duetu wystąpiły w idealnie skrojonych garniturach. Towarzyszył im Wizkid, młody piosenkarz z Nigerii i pierwszy w historii afrykański artysta, który pojawił się na wybiegu u D&G. Całość uzupełniał gang babć, ubranych w kolorowe, dresowe komplety i okulary.
Król jest nagi
To nie koniec niespodzianek, które włoscy projektanci przygotowali dla fanów i zaproszonych gości. Co sezon podczas damskiego i męskiego tygodnia mody, Domenico i Stefano przygotowują tzw. sekrety pokaz, na który zaproszenie dostają tylko nieliczni. Tym razem podczas takiego wydarzenia zaprezentowali światu kolekcję pt. „Naked King”. Na wybiegu pojawili się modele ubrani tylko i wyłącznie w bieliznę, skarpetki i szeroką gamę akcesoriów marki.
Męska torebka
W tym sezonie projektanci postanowili pobawić się fakturami i wzorami w kolekcjach męskich. Na wybiegu u Versace i Fendi królowały nadruki logo oraz wężowego wzoru. Oprócz pojedynczych projektów, włoskie domy mody postawiły na total look w wersji męskiej, składający się z koszuli i krótkich spodenek. Całość uzupełniała męska torebka, a w przypadku kolekcji Fendi także skarpetki w logo marki. I jak tu się nie skusić?
Wielki powrót
Po ponad pięciu miesiącach nieobecności na światowych wybiegach Kendall Jenner wystąpiła na pokazie męskiej kolekcji Versace w Mediolanie (na sezon wiosna-lato 2019). Modelka podczas przerwy od wybiegów nie próżnowała i pojawiła się na okładce amerykańskiego „Vogue’a”. Wystąpiła także w kampaniach Calvina Kleina, Tod’s oraz Missoni. Zresztą z całą pewnością zobaczymy ją już wkrótce na wybiegach podczas tygodnia mody haute couture w Paryżu. W Mediolanie celebrytka przechadzała się po szklanym wybiegu, ubrana w gorsetową minisukienkę w cekinowy, kwiecisty wzór i sięgające do połowy uda kozaki.
W stronę zachodzącego słońca
Dyrektor kreatywny Ermenegildo Zegna zaprosił gości nie tylko na pokaz najnowszej kolekcji marki, ale także do podziwiania zachodu słońca, odbijającego się od fasady Palazzo Mondadori – budynku zaprojektowanego przez brazylijskiego architekta Oscara Niemeyera. Budowa położonego nad brzegiem jeziora Idroscalo budynku została zlecona w tym samym roku, co pierwsza kolekcja ready-to-wear marki. Most na jeziorze na potrzeby pokazu przekształcono w lustrzany wybieg, wzdłuż którego zasiedli zaproszeni goście. W promieniach zachodzącego słońca, którego promienie odbijały się w wodzie, lustrach i oknach budynku, zebrani mogli podziwiać propozycje marki na sezon wiosna-lato 2019.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.