W mijającym roku bardziej niż kiedykolwiek szukaliśmy inspiracji w mediach społecznościowych, podpatrując styl ulubionych gwiazd i kierując się po prostu wygodą. Zobaczcie, jakie projekty zdominowały 2020 rok.
Spodnie dresowe: W domowym biurze
Podobne artykułyDresy: Najwygodniejsze spodnie roku Katarzyna PietrewiczW 2020 roku wybieraliśmy przede wszystkim wygodę. Typowy zestaw na spotkania online tworzyły elegancka koszula, nawet marynarka i dresowe spodnie. Oczywiście nie te wydobyte z dna szafy, lecz prosto ze sklepu. Polubiliśmy dresy rodzimych marek, ale nie porzuciliśmy popularnych brandów w rodzaju Nike. W Stanach Zjednoczonych ogromną popularność zyskała marka Entireworld. Należąca do Scotta Sternberga, dawnego dyrektora kreatywnego Band of Outsiders, zanotowała ogromny wzrost sprzedaży, jednak Sternberg w wywiadzie dla „The New York Timesa” przyznał, że – mimo ogromnej liczby zamówień – nie udało mu się znaleźć inwestora i musiał zwolnić kilku pracowników.
Kardigan JW Andersona: Patchworkowa rewolucja
Wszystko zaczęło się od Harry’ego Stylesa, który – według platformy Lyst – był w minionym roku najbardziej wpływową gwiazdą w świecie mody. Piosenkarz i aktor pojawił się na próbie do programu „Today Show” w kolorowym kardiganie projektu JW Andersona. Na efekt Stylesa nie trzeba było długo czekać. W wakacje reprezentanci pokolenia Z masowo publikowali na TikToku filmiki dokumentujące próby stworzenia swetra wzorowanego na tym kultowym już modelu.
Wyzwanie oznaczali hasztagiem #HarryStylesCardigan, a JW Anderson zachwycony inicjatywą udostępnił oryginalny wzór swetra i poprosił autorów o przesyłanie zdjęć swoich dzieł. „Jestem pod ogromnym wrażeniem i czuję się zaszczycony, widząc, jak wiele osób dzierga taki sweter na drutach. Chciałbym okazać naszą wdzięczność, dlatego postanowiłem podzielić się jego wzorem ze wszystkimi. Tak trzymać!” – napisał projektant.
Kalosze Bottegi Venety: Deszczowa piosenka
W zeszłym roku redaktorki mody i czołowe influencerki pozowały do zdjęć na Instagramie z torebką typu pouch Bottegi Venety. W tym roku niekwestionowanym hitem, który wyszedł spod ręki Daniela Lee – choć, musimy przyznać, miał sporą konkurencję – okazały się… kalosze. Niskie gumowe buty, które z pozoru nadawałyby się na wędrówki po szkockich wrzosowiskach, w kolekcji na jesień-zimę 2020-2021 projektant zestawił z czerwoną, cekinową kreacją, skórzanym płaszczem czy sukienką z fantazyjnymi frędzlami. Lee bawił się także kolorami. Oprócz klasycznej czerni czy brązu kalosze dostępne są we fluorescencyjnym odcieniu kiwi i różu.
Torba Telfar: Moda z przesłaniem
Wykonana z ekologicznej skóry, o uniwersalnym dizajnie i przede wszystkim w przystępnej cenie. Gdy kongresmenka Alexandria Ocasio-Cortez pokazała się w Waszyngtonie z prostokątną torbą Telfar w buraczkowym odcieniu, liczba wyszukiwań produktów marki na platformie Lyst w ciągu tygodnia skoczyła o 163 proc. Był to jedynie przedsmak tego, co stało się, gdy torebki nowojorskiej marki umieściła na liście najlepszych prezentów 2020 roku Oprah Winfrey.
„Not for you – for everyone” – slogan marki, za którą stoi Telfar Clemens, idealnie oddaje ducha tego, czym może być przyjazna środowisku moda, hołdująca inkluzywności i ciałopozytywności.
Półksiężyce Marine Serre: Total look
Podobne artykułyNajbardziej pożądane rzeczy świataMarcin Różyc Najbardziej pożądane logo tego roku według platformy Lyst? Półksiężyc z kolekcji Marine Serre. Do grona fanów francuskiej projektantki od dawna należą takie gwiazdy jak Selena Gomez, Dua Lipa czy Kylie Jenner. Po premierze albumu Beyoncé „Black is King” zainteresowanie marką w ciągu 48 godzin wzrosło o 426 proc. Fani artystki rzucili się na kombinezon w półksiężyce, a także dopasowaną bluzkę z długim rękawem, która zniknęła ze sklepów w ciągu kilku minut.
W kolekcji Marine Serre na wiosnę-lato 2021 półksiężyców jest jeszcze więcej. Pojawiają się w niebieskim odcieniu, zdobią sukienki, buty, płaszcze, chusty, kominiarki i – oczywiście – maseczki.
Klapki Birkenstock Arizona: Pewnym krokiem ku high fashion
Zapytana o najwygodniejsze letnie buty zawsze odpowiadam: klapki Birkenstock Arizona. W redakcji toczymy zażarte dyskusje o ich dizajnie i miejscu w świecie mody, nie wszystkie koleżanki są entuzjastkami, ale w tym roku miałam po swojej stronie projektantów high fashion. Z Birkenstock współpracowali bowiem Valentino, Rick Owens czy Proenza Schouler.
Platforma Lyst umieściła klapki na drugim miejscu w tegorocznym zestawieniu najbardziej pożądanych produktów w branży. Jak nosić je jesienią i zimą? Poszukajcie modeli wyściełanych futerkiem.
Stanik i kardigan Khaite: W stylu Katie Holmes
Niekwestionowaną gwiazdą mody ulicznej w tym roku została aktorka Katie Holmes, znana przede wszystkim z serialu „Jezioro marzeń”. Przechadzała się po Nowym Jorku w minimalistycznych stylizacjach, którymi zachwycały się media. Co prawda Holmes pojawiła się w kaszmirowym kardiganie i staniku od Khaite już pod koniec 2019 roku, jednak dopiero w 2020 roku trend ten podchwyciły sieciówki i inne marki. Komplet, który wydaje się idealną stylizacją na home office, wciąż błyskawicznie znika ze sklepu Khaite.
Kurtka North Face: Zima w mieście
Zanim sportowy dwukolorowy model puchowej kurtki wpadł w oko Emily Ratajkowski, puchówki North Face nosiła już m.in. Jennifer Aniston. Model vintage z lat 70. zachwycił także Rihannę. Mijający rok ostatecznie udowodnił, że klasyczne i ciepłe kurtki nadają się nie tylko na górskie wycieczki. Celebryci polubili zwłaszcza model 1996 Retro Puffer. Wspólna kolekcja North Face i Gucci z pewnością jeszcze wzmocni tę modę. Już wypatrujemy na ulicach kolorowych, wzorzystych puchówek!
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.