W reakcji na pandemię koronawirusa firma Pirelli postanowiła przekazać sto tysięcy euro na walkę z chorobą. Kalendarz po raz pierwszy od 1983 roku nie zostanie wydany.
Kalendarz Pirelli wydawany jest od 1964 roku. Przez ten czas mieliśmy okazję zobaczyć 47 jego edycji, a zdjęcia do niego wykonało 37 fotografów. Tematyka wydawnictwa była bardzo szeroka, poczynając od współczesnej wersji „Romea i Julii”, przez mitologię grecką i rzymską, do „Alicji w Krainie Czarów”. Bohaterkami fotografii były przeważnie kobiety, zarówno modelki jak i sportsmenki, aktorki, artystki i piosenkarki. Karl Lagerfeld do swojej edycji wprowadził również mężczyzn.
W związku z obecną sytuacją, firma zdecydowała się odwołać przyszłoroczną edycję kalendarza, a zamiast tego przeznaczyć sto tysięcy euro na walkę i badania nad koronawirusem. – Produkcja kalendarza była już wstrzymywana, w 1967 roku i następnie pomiędzy 1975 a 1983 rokiem – mówi Marco Tronchetti Provera, dyrektor wykonawczy Pirelli. – Niespodziewana sytuacja z Covid-19 zmusza, aby zrobić to ponownie. Projekt powróci w odpowiednim czasie, razem z ludźmi, którzy pracowali nad nim na dzień dzisiejszy – dodaje.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.