Kolekcja biżuterii Halo, stworzona w ramach kampanii „Polskie marki na Zalando”, czerpie z postmodernistycznej twórczości Ettorego Sottsassa.
Ettore Sottsass był założycielem i jednym z czołowych projektantów Grupy Memphis, której wizytówką stały się geometryczne meble w soczystych odcieniach pomarańczu, zieleni i błękitów. Tym sposobem Włoch przypominał, że design powinien być zmysłowy i ekscytujący.
Śmiałe podejście Sottsassa do projektowania okazało się ważną inspiracją dla Kasi Bukowskiej podczas pracy nad nową kolekcją biżuterii YES. – Kolekcja Halo jest mocno osadzona w świecie sztuki. W procesie tworzenia towarzyszyła mi myśl o śmiałym podejściu do projektowania na wzór Grupy Memphis: bez ograniczeń, bez konwenansów i bez kompromisów – wyjaśnia.
Owocem jej pracy jest wyjątkowa kolekcja wykonana ze szlachetnego srebra 925 w dwóch odsłonach: klasycznej i pozłacanej. Na Halo składają trzy modele kolczyków, dwa naszyjniki, bransoletka i pierścionek. Wszystkie łączy powracający motyw tytułowego pierścienia tworzącego się wokół Słońca. A może to nawiązanie do niebiańskiej aureoli z obrazów włoskich mistrzów, którymi inspirował się Sottsass? Biżuteria YES tradycyjnie pozostaje otwarte na interpretacje.
Halo zostało stworzone specjalnie dla Zalando w ramach nowej kampanii platformy, której celem jest wspieranie rodzimych marek – oprócz YES, w akcję włączyły się Lancerto, La Mania i Kazar Studio. Hasło przewodnie wszystkich kolekcji brzmi: „Z rodzimymi markami wychodzi się dobrze nie tylko na zdjęciu”.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.