Znaleziono 0 artykułów
19.10.2021

Promująca różnorodność kampania Levi's Speak Loud. Love Louder

19.10.2021
Mateusz Sulwiński/Fot. materiały prasowe

Marka Levi's zaprosiła do współpracy osoby reprezentujące społeczność LGBTQIA+ z całej Europy. Z okazji odbywającego się 11 października National Coming Out Day dzielą się oni doświadczeniami swojego coming outu. Wszystko po to, by edukować i szerzyć świadomość, sojusznictwo i akceptację dla społeczności queer.

Aby uczcić National Coming Out Day, który w tym roku przypadł na 11 października, marka Levi's podkreśla, jak ważne jest okazywanie wsparcia i empatii oraz walka o równość i akceptację. Szczególnie dziś, w czasach, gdy obecność społeczności osób LGBTQIA+ jest nieustannie kwestionowana. Dlatego, jak głosi hasło kampanii Speak Loud. Love Louder, musimy mówić głośno. Widoczność to siła!

Od wielu lat Levi's® jest aktywnym międzynarodowym sojusznikiem społeczności LGBTQIA+, również w Polsce, gdzie z powodzeniem od lat wspiera Fundację Wolontariat Równości, organizujący Paradę Równości w Warszawie, czy poznańskie Stowarzyszenie Grupa Stonewall, działająe na rzecz edukacji seksualnej. W zeszłym roku Unlabeled wprowadziła uniwersalną, przeznaczoną dla wszystkich, a jednocześnie celebrującą indywidualność kolekcję stworzoną przez osoby pracownicze LGBTQIA+ Levi's®.

W tym roku marka Levi's w ramach solidaryzacji ze społecznością LGBTQIA+ zaprosiła wyjątkowe osoby do opowiedzenia ich własnych historii coming-outu. Każda z nich jest inspirująca i wyjątkowa, i jak podkreślają bohaterowie kampanii, ma motywować innych do życia w zgodzie z własną prawdą. O wyzwaniach i trudnościach, które stały przed nimi na drodze do uzyskania niezależności i widoczności, ale też o małych i większych zwycięstwach mówią m.in. Bete Boe z Holandii, BRYN z Belgii, Venus Liuzzo z Francji, Megane z Hiszpanii, Aisha Shaiba z Wielkiej Brytanii, El Fox z Niemiec i Daphne Boéhemien z Włoch.

Polskę reprezentuje Mateusz Sulwiński, prezes Grupy Stonewall, która działa od 2015 r. - Powstaliśmy po to, aby przejąć organizację poznańskiego Marszu Równości. Organizujemy festiwal Poznań Pride Week, przeprowadzamy szkolenia równościowe dla szkół i firm. Zapewniamy bezpłatną pomoc psychologiczną i prawną, korzysta z niej ok. 100 osób miesięcznie. Z pomocą miasta prowadzimy mieszkanie interwencyjne dla osób LGBT+ w kryzysie bezdomności. Oprócz tego produkujemy spektakle teatralne i prowadzimy edukacyjny kanał na YouTube. Swoje działania finansujemy m.in. działalnością gospodarczą - mamy sklep z tęczowymi gadżetami Out&Proud, drink bar Lokum Stonewall oraz Hostel Stonewall - opowiada o działalności organizacji. Dlaczego zdecydował się na udział w kampanii?  - Kiedy marki zabierają się za wspieranie osób LGBT+, zwykle pojawia się pytanie, na ile te działania są autentyczne i pożyteczne dla naszej społeczności. Levi’s współpracuje z Grupą Stonewall od dawna, więc nie miałem wątpliwości, że warto wesprzeć ich działania

- Dzień Coming Outu świętujemy od 1988 roku. Data 11 października to rocznica wielkiej demonstracji osób LGBT+, która odbyła się w Waszyngtonie. Wzięło w niej udział kilkaset tysięcy osób. Idea tego dnia łączy się ściśle z ideą coming outu  - to celebracja otwartości, wolności i życia bez lęku. Coming out to ważny krok w życiu każdej osoby LGBT+, a zarazem proste i potężne narzędzie walki o nasze prawa -dodaje Mateusz Sulwiński. Jegi zdaniem trzeba mówić o prawach i potrzebach społeczności LGBT+ . Ale ważniejsze niż słowa są czyny, jak mówi: - autentyczne gesty wsparcia, które zawierają się w haśle “love”. Miłość to potężna siła, może zmienić życie i być narzędziem politycznej walki o nasze prawa. Dlatego musimy kochać się jak najgłośniej. Każdy publiczny coming out przybliża nas odrobinę do równości małżeńskiej. Wierzę, że przykłady historii, które zakończyły się dobrze, mogą być wzmocnieniem i otuchą dla tych, którzy coming out mają jeszcze przed sobą. Zawsze należy jednak pamiętać przede wszystkim o własnym bezpieczeństwie.

Aby uczcić National Coming Out Day, marka przekaże dochód ze sprzedaży kolekcji na fundusz rezerwowy GiveOut x Rainbow Railroad. To organizacja charytatywna z siedzibą w Londynie, która pomaga zbierać fundusze na dotacje dla organizacji LGBTQIA+ na całym świecie a ostatnio wystosowała apel poświęcony trudnej sytuacji osób LGBTQIA+ w Afganistanie. Rainbow Railroad pomaga osobom LGBTQIA+ w ucieczce z krajów i sytuacji, w których ich zdrowie i życie są zagrożone z powodu systemowej homofobii i transfobii. Nazwa organizacji została nadana w hołdzie dla Underground Railroad - sieci aktywistów, którzy w XIX wieku pomagali czarnoskórym osobom uciec z niewoli na południu Ameryki Północnej.

- W tym roku, z okazji National Coming Out Day jesteśmy niezwykle dumni, że możemy współpracować z tak inspirującą i utalentowaną grupą osób LGBTQIA+, których historie, jak wierzymy, odbiją się szerokim echem w społeczności queer i poza nią. Tegoroczna kampania Speak Loud. Love Louder ma na celu zebranie się razem, dzielenie się doświadczeniami i wzmocnienie głosów tych, którzy zostali uciszeni w przeszłości - podsumowuje Peter Lewin, Sr. Director of Strategy and Marketplace Insights and Executive Sponsor of Unlabeled.

Marta Krupińska
  1. Styl życia
  2. Społeczeństwo
  3. Promująca różnorodność kampania Levi's Speak Loud. Love Louder
Proszę czekać..
Zamknij