Promująca różnorodność kampania Levi's Speak Loud. Love Louder
Marka Levi's zaprosiła do współpracy osoby reprezentujące społeczność LGBTQIA+ z całej Europy. Z okazji odbywającego się 11 października National Coming Out Day dzielą się oni doświadczeniami swojego coming outu. Wszystko po to, by edukować i szerzyć świadomość, sojusznictwo i akceptację dla społeczności queer.
Aby uczcić National Coming Out Day, który w tym roku przypadł na 11 października, marka Levi's podkreśla, jak ważne jest okazywanie wsparcia i empatii oraz walka o równość i akceptację. Szczególnie dziś, w czasach, gdy obecność społeczności osób LGBTQIA+ jest nieustannie kwestionowana. Dlatego, jak głosi hasło kampanii Speak Loud. Love Louder, musimy mówić głośno. Widoczność to siła!
Od wielu lat Levi's® jest aktywnym międzynarodowym sojusznikiem społeczności LGBTQIA+, również w Polsce, gdzie z powodzeniem od lat wspiera Fundację Wolontariat Równości, organizujący Paradę Równości w Warszawie, czy poznańskie Stowarzyszenie Grupa Stonewall, działająe na rzecz edukacji seksualnej. W zeszłym roku Unlabeled wprowadziła uniwersalną, przeznaczoną dla wszystkich, a jednocześnie celebrującą indywidualność kolekcję stworzoną przez osoby pracownicze LGBTQIA+ Levi's®.
W tym roku marka Levi's w ramach solidaryzacji ze społecznością LGBTQIA+ zaprosiła wyjątkowe osoby do opowiedzenia ich własnych historii coming-outu. Każda z nich jest inspirująca i wyjątkowa, i jak podkreślają bohaterowie kampanii, ma motywować innych do życia w zgodzie z własną prawdą. O wyzwaniach i trudnościach, które stały przed nimi na drodze do uzyskania niezależności i widoczności, ale też o małych i większych zwycięstwach mówią m.in. Bete Boe z Holandii, BRYN z Belgii, Venus Liuzzo z Francji, Megane z Hiszpanii, Aisha Shaiba z Wielkiej Brytanii, El Fox z Niemiec i Daphne Boéhemien z Włoch.
Polskę reprezentuje Mateusz Sulwiński, prezes Grupy Stonewall, która działa od 2015 r. - Powstaliśmy po to, aby przejąć organizację poznańskiego Marszu Równości. Organizujemy festiwal Poznań Pride Week, przeprowadzamy szkolenia równościowe dla szkół i firm. Zapewniamy bezpłatną pomoc psychologiczną i prawną, korzysta z niej ok. 100 osób miesięcznie. Z pomocą miasta prowadzimy mieszkanie interwencyjne dla osób LGBT+ w kryzysie bezdomności. Oprócz tego produkujemy spektakle teatralne i prowadzimy edukacyjny kanał na YouTube. Swoje działania finansujemy m.in. działalnością gospodarczą - mamy sklep z tęczowymi gadżetami Out&Proud, drink bar Lokum Stonewall oraz Hostel Stonewall - opowiada o działalności organizacji. Dlaczego zdecydował się na udział w kampanii? - Kiedy marki zabierają się za wspieranie osób LGBT+, zwykle pojawia się pytanie, na ile te działania są autentyczne i pożyteczne dla naszej społeczności. Levi’s współpracuje z Grupą Stonewall od dawna, więc nie miałem wątpliwości, że warto wesprzeć ich działania.
- Dzień Coming Outu świętujemy od 1988 roku. Data 11 października to rocznica wielkiej demonstracji osób LGBT+, która odbyła się w Waszyngtonie. Wzięło w niej udział kilkaset tysięcy osób. Idea tego dnia łączy się ściśle z ideą coming outu - to celebracja otwartości, wolności i życia bez lęku. Coming out to ważny krok w życiu każdej osoby LGBT+, a zarazem proste i potężne narzędzie walki o nasze prawa -dodaje Mateusz Sulwiński. Jegi zdaniem trzeba mówić o prawach i potrzebach społeczności LGBT+ . Ale ważniejsze niż słowa są czyny, jak mówi: - autentyczne gesty wsparcia, które zawierają się w haśle “love”. Miłość to potężna siła, może zmienić życie i być narzędziem politycznej walki o nasze prawa. Dlatego musimy kochać się jak najgłośniej. Każdy publiczny coming out przybliża nas odrobinę do równości małżeńskiej. Wierzę, że przykłady historii, które zakończyły się dobrze, mogą być wzmocnieniem i otuchą dla tych, którzy coming out mają jeszcze przed sobą. Zawsze należy jednak pamiętać przede wszystkim o własnym bezpieczeństwie.
Aby uczcić National Coming Out Day, marka przekaże dochód ze sprzedaży kolekcji na fundusz rezerwowy GiveOut x Rainbow Railroad. To organizacja charytatywna z siedzibą w Londynie, która pomaga zbierać fundusze na dotacje dla organizacji LGBTQIA+ na całym świecie a ostatnio wystosowała apel poświęcony trudnej sytuacji osób LGBTQIA+ w Afganistanie. Rainbow Railroad pomaga osobom LGBTQIA+ w ucieczce z krajów i sytuacji, w których ich zdrowie i życie są zagrożone z powodu systemowej homofobii i transfobii. Nazwa organizacji została nadana w hołdzie dla Underground Railroad - sieci aktywistów, którzy w XIX wieku pomagali czarnoskórym osobom uciec z niewoli na południu Ameryki Północnej.
- W tym roku, z okazji National Coming Out Day jesteśmy niezwykle dumni, że możemy współpracować z tak inspirującą i utalentowaną grupą osób LGBTQIA+, których historie, jak wierzymy, odbiją się szerokim echem w społeczności queer i poza nią. Tegoroczna kampania Speak Loud. Love Louder ma na celu zebranie się razem, dzielenie się doświadczeniami i wzmocnienie głosów tych, którzy zostali uciszeni w przeszłości - podsumowuje Peter Lewin, Sr. Director of Strategy and Marketplace Insights and Executive Sponsor of Unlabeled.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.