Eksperci BNP Paribas w ramach usług Wealth Management doradzają milionerom, jak dywersyfikować portfel inwestycyjny, oferują kompleksową obsługę z szytymi na miarę rozwiązaniami i budują długoletnią relację opartą na zaufaniu.
Jeśli dysponujesz aktywami wartymi milion złotych, możesz zostać klientem Wealth Management w BNP Paribas. Grupa polskich milionerów nie jest jednorodna. – Rodzice, którzy założyli biznesy w latach 90., powoli przekazują stery w firmach swoim dzieciom. Pierwszą grupą nowych milionerów są więc właśnie ci następcy starszej generacji. Chcą utrzymać pozycję rodzinnych firm, a także umacniać ją, poszerzając jej działalność o kolejne sektory gospodarki, w efekcie pomnażając majątek. Druga grupa to osoby, które całkowicie samodzielnie zapracowały na swój sukces, w tym twórcy start-upów. Ich podejście do pieniędzy – oszczędzania i inwestowania, a także oczekiwania wobec banku są inne – tłumaczy Wojciech Fedoruk, Ekspert ds. Planowania Majątku. Przedstawiciele pierwszej grupy są raczej ostrożni i zachowawczy. Większą część ich majątku stanowi przedsiębiorstwo. – Nadwyżki finansowe chętnie wkładają w dalszy rozwój biznesu – mówi Fedoruk. Zwłaszcza w czasie kryzysu okazuje się jednak, że dywersyfikacja jest konieczna, bo daje poczucie bezpieczeństwa.
Przedstawiciele pierwszej grupy są raczej ostrożni i zachowawczy. Większą część ich majątku stanowi przedsiębiorstwo. – Nadwyżki finansowe chętnie wkładają w dalszy rozwój biznesu – mówi Fedoruk. Zwłaszcza w czasie kryzysu okazuje się jednak, że dywersyfikacja jest konieczna, bo daje poczucie bezpieczeństwa.
Druga grupa ma większą skłonność do ryzyka, a jednocześnie jest lepiej obeznana w możliwościach inwestycyjnych. Self-made milionerzy chcą dywersyfikować swoje portfele, nabywając nieruchomości, także za granicą, papiery wartościowe, nie tylko polskie, a część majątku mają w walucie. – Są świetnie obeznani z rynkiem. Stanowią dla nas, doradców, ogromne wyzwanie. Są świadomi, ale bardziej skłonni do akceptacji ryzyka, a tym samym bardziej agresywni w inwestycjach – wychodzą na rynki zagraniczne, korzystają z bankowości mobilnej, są otwarci na zaawansowane formy zarządzania majątkiem, wymagające ich zaangażowania – mówi Fedoruk.
Różnice w podejściu widać także między starszym a młodszym pokoleniem. – Klienci starsi chętniej inwestują w złoto i dzieła sztuki, a także w niskooprocentowane, ale bardzo bezpieczne obligacje. Wszyscy coraz chętniej lokują majątek w nieruchomościach. Starsi mają podejście konserwatywne – chcą zachować majątek, który mają. Młodsza generacje chce budować i pomnażać – mówi Wojciech Fedoruk.
Niektórzy oczekują od Banku, że pomysły inwestycyjne będą im przedstawiane przez Doradców (Zarządzanie Portfelowe), inni sami posiadają wiedzę na ten temat, więc chcą być w pełni zaangażowani w zarządzanie własnymi aktywami (Doradztwo Inwestycyjne).
Jako że Wealth Management to program innowacyjny i międzynarodowy, dla doradców nie ma rzeczy niemożliwych. Jeśli klient chce zainwestować pieniądze w hotel na drugim końcu świata, ekspert sprawdzi, jakie w danym kraju są przepisy prawno-podatkowe, sprawdzi wartość nieruchomości, wynegocjuje korzystne warunki.
W Wealth Management eksperci zarządzają aktywami klientów – nieruchomościami, udziałami w spółkach rodzinnych, dziełami sztuki i aktywami finansowymi. Doradcy pomagają uporządkować struktury aktywów, planować sukcesję w zakresie majątku prywatnego i biznesowego, a także przygotować transakcję, np. zakupu firmy, nieruchomości lub ruchomości.
– Dzięki temu, że jako jedyny bank w Polsce BNP Paribas ma naprawdę międzynarodowy charakter, nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Klienci mogą radzić się ekspertów z całego świata, inwestować w zagraniczne fundusze inwestycyjne, grać na giełdach zagranicznych czy nabywać aktywa w walucie. Aktywami zarządzają maklerzy, budując portfela dopasowany do indywidualnych oczekiwań pod kątem akceptowanego przez klientów ryzyka i spodziewanej stopy zwrotu – mówi Daniel Wrzesiński. – Możemy nie tylko zdalnie założyć rachunek w Szwajcarii, ale też pomóc w inwestycjach na całym świecie. Podczas gdy pokolenie starsze woli kupić domek letniskowy na Lazurowym Wybrzeżu, młodsi nabywają nieruchomości pod inwestycje – dodaje Fedoruk.
– Dzięki temu, że BNP Paribas ma rzeczywiście międzynarodowy charakter, nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Klienci mogą korzystać z wiedzy ekspertów z całego świata, lokować swoje środki w zagraniczne fundusze inwestycyjne, inwestować na giełdach zagranicznych czy nabywać aktywa w walucie. W ramach usługi Zarządzania Portfelowego aktywami zarządzają maklerzy, budując portfel dopasowany do indywidualnych oczekiwań pod kątem akceptowanych przez klientów ryzyka i oczekiwanej stopy zwrotu – mówi Daniel Wrzesiński, Dyrektor Biura Oferty Produktowej Wealth Management. – Możemy nie tylko zdalnie założyć rachunek w Szwajcarii, ale też pomóc w inwestycjach na całym świecie. Podczas gdy pokolenie starsze woli kupić domek letniskowy na Lazurowym Wybrzeżu, młodsi nabywają nieruchomości pod inwestycje – dodaje Fedoruk.
Niezależnie od preferencji, BNP Paribas wyróżnia się kompleksową obsługą – klienci nie tylko otrzymają poradę w kwestiach finansowych, ale także prawnych, podatkowych i biznesowych. Eksperci Wealth Management są wszechstronnie wykształceni, a doświadczenie zdobywali pracując w prestiżowych instytucjach finansowych. Elastyczni, godni zaufania, zawsze gotowi pomóc. – To nasza filozofia – transparentność, długoletnia współpraca oparta na zaufaniu, otwarta komunikacja, odpowiadanie na bieżące potrzeby klientów – mówi Daniel Wrzesiński. – Ostatnio oferowaliśmy pomoc przy uzyskaniu wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej – dodaje Wojciech Fedoruk.
Bazą kontaktu z klientami w ramach bankowości prywatnej jest bankowość codzienna. BNP Paribas oferuje nie tylko konto osobiste i prestiżowe karty, ale także spotkania i rozmowy telefoniczne z Doradcą Klienta, wspieranym przez Asystenta i Ekspertów.
Zadaniem Doradcy Wealth Management jest nie tylko planowanie strategiczne, ale przede wszystkim, budowanie codziennej relacji z klientem w ramach bankowości prywatnej. BNP Paribas Wealth Management otrzymał najwyższą notę w rankingu bankowości prywatnej magazynu „Forbes”.
– Czym nasz private banking różni się od konkurencji? Karty debetowe i kredytowe, przelewy, korzystanie z bankowości mobilnej w ramach GOonline i GOmobil, dostępnych za jednym kliknięciem, są całkowicie bezpłatne – mówi Daniel Wrzesiński.
Zamożnych klientów do BNP Paribas przyciąga także uznawana na całym świecie karta kredytowa BNP Paribas MasterCard World Elite, która otwiera wszystkie drzwi. Prestiżowa, elitarna, ekskluzywna karta kredytowa, dostępna wyłącznie dla Klientów Wealth Management, umożliwia uzyskanie ogromnych limitów kredytowych. Dodatkowym atutem jest dołączone do karty ubezpieczenie AXA Assistance w wysokości do 7,5 mln euro na pokrycie kosztów opieki medycznej, obejmujące także najbliższą rodzinę posiadacza.
Dla podróżujących służbowo i prywatnie sprawdzi się usługa Fast Track. Na Lotnisku Chopina posiadacz karty przechodzi innym wejściem odprawę celną i bagażową. Za to usługa LoungeKey – również dostępna dla posiadaczy karty BNP Paribas MasterCard World Elite – umożliwia relaks w jednym z ponad 1 100 saloników VIP na lotniskach świata. – Milionerzy są mobilni. Często podróżują w interesach i prywatnie. Dzięki możliwości skorzystania z ubezpieczenia wszędzie są bezpieczni, a LoungeKey daje im dostęp do luksusu pod każdą szerokością geograficzną – mówi Daniel Wrzesiński.
Wymagający i zapracowani klienci chętnie korzystają też z całodobowej usługi Concierge. – Dzięki temu spełniamy wyszukane potrzeby i marzenia klientów. Rezerwujemy dla klienta miejsce w restauracji, do której praktycznie nie da się dostać, albo umożliwiamy zakup biletów na wyprzedane koncerty – mówi Wrzesiński.
Oddając się w zaufane ręce doradców Wealth Management, milionerzy mogą być spokojni nie tylko o swój majątek, inwestycje i dalsze plany biznesowe, ale także o codzienne, pełne wyzwań życie.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.