Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” przedstawia osoby, które zmieniają świat na lepsze
Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” na 2024 rok przedstawia osoby, które zmieniają świat na lepsze w modzie, w sztuce i w biznesie. Podważają status quo, sprzeciwiają się niesprawiedliwości, myślą nowatorsko. Czym się inspirują? Co nimi kieruje? Jak wpływają na innych?
„Tegoroczne wydanie »Vogue Polska Leaders« wypełniają sylwetki osób, które mają odwagę wdrażać nieoczywiste rozwiązania, dekonstruować status quo. Magazyn opisuje najnowsze trendy w kulturze, biznesie, nowych technologiach, ale w swoją tożsamość ma wpisane ponadczasowe wartości”, pisze Kasia Jordan, wydawczyni „Vogue Polska”.
Prelegenci Business Fashion Environment Summit 2024 wśród bohaterów nowego wydania „Vogue Polska Leaders”
W wydaniu „Vogue Polska Leaders” przedstawiamy osoby, które wzięły udział w organizowanej przez „Vogue Polska” i BCG konferencji Business Fashion Environment Summit 2024. Sara Sozzani Maino, pochodząca ze słynnej włoskiej rodziny związanej z modą, prowadzi Fondazione Sozzani. Instytucja wspiera kreatywność, dając młodym artystom i projektantom platformę, dzięki której ich głos staje się lepiej słyszalny. Z Sarą Sozzani Maino rozmawia Kamila Wagner.
Do prelegentów BFES należał także Venya Brykalin, redaktor naczelny ukraińskiego „Vogue’a”, który objął stanowisko po pełnoskalowej inwazji Rosji na jego rodzinny kraj. Jak tworzyć magazyn w czasie wojny? Jak budować nową ukraińską tożsamość narodową? Jak zaprzęgnąć do tego zadania modę? Na te pytania Brykalin odpowiada Annie Konieczyńskiej.
Zuzanna Krzątała na łamy „Vogue Polska Leaders” i na BFES 2024 zaprosiła Zayę Guarani, pierwszą brazylijską modelkę należącą do rdzennej społeczności. Swoją pozycję w branży wykorzystuje, by działać na rzecz ruchu klimatycznego Ostatnie Pokolenie.
Przyglądamy się innowacjom w świecie mody, designu i sztuki
Spotykamy się też z innowatorami świata mody, którzy bazując na dziedzictwie, projektują przyszłość branży. O roli dyrektora kreatywnego Maximiliana Davisa w domu mody Ferragamo pisze Kara Becker, która kreśli także sylwetkę Delphine Arnault, prezeski zarządu Diora, a konsultantki znanych marek o ich ulubione trendy pyta Kamila Wagner.
A jak przesuwać granice w sztuce? Przed otwarciem nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej z jego dyrektorką Joanną Mytkowską rozmawia Aleksander Hudzik, Basia Czyżewska z Joanną Warszą, kuratorką Hamburga, zastanawia się, jak otworzyć przestrzeń miejską na działania artystyczne, a Anna Theiss analizuje twórczość malarza Oscara Murillo, nowego klasyka, którego prace pokazuje m.in. londyńskie Tate Modern.
Z wyzwaniami zarządzania instytucją mierzy się natomiast Olga Wysocka, która widzi Polskę jako przyszłe centrum kultury Europy Środkowo-Wschodniej. Z dyrektorką Instytutu Adama Mickiewicza spotkała się Hanna Rydlewska.
Natomiast Maria Karpińska pyta dyrektorów teatrów: Karolinę Ochab (Nowy Teatr w Warszawie), Krzysztofa Głuchowskiego (Teatr im. Juliusza Słowackiego) i Wojciecha Farugę oraz Julię Holewińska (Teatr Dramatyczny).
Piszemy też o liderach kina. W tekście Anny Tatarskiej producenta Piotra Woźniaka-Staraka wspominają Krzysztof Terej, Anna Kępińska, Ewa Puszczyńska i Jan Kwieciński. Tomasza Włosoka, gwiazdora filmu „Kulej. Dwie strony medalu”, oraz Paula Mescala, który gra w „Gladiatorze II”, przybliża Julia Właszczuk.
Inspirują nas także liderzy biznesu i życia publicznego
Śledzimy także trendy w biznesie, pytając ekspertów, jak dziś budować strategię marki. Szymon Machnikowski rozmawia z Aną Andjelic, specjalistką od brand marketingu, Kara Becker z Katarzyną Niemirowicz-Majtas, nową menedżerką H&M na region Europy Wschodniej, a Marta Waglewska z Nicolasem Hieronimusem, dyrektorem generalnym Grupy L’Oreal.
Nie zapominamy o mediach, prezentując sylwetki Macieja Okraszewskiego z „Działu zagranicznego”, Piotra Tarczyńskiego i Łukasza Pawłowskiego z „Podkastu amerykańskiego” oraz Simona B Mørcha, założyciela magazynu „Scenery”. Świat technologii reprezentuje Sneha Revanur, najmłodsza uczestniczka szczytu w Davos, która przestrzega przed nadużyciami sztucznej inteligencji.
Inspirują nas też wyjątkowe kobiety, takie jak Jolanta Kwaśniewska, była pierwsza dama, z którą rozmawia Jakub Wojtaszczyk, Mette Lykke, szefowa Too Good To Go, czy Maja Hoffmann, która powołała do życia centrum sztuki LUMA w Arles.
Nowe wydanie „Vogue Polska Leaders” uzupełnia „Vogue Polska Watches & Jewellery”
Do „Vogue Polska Leaders” dołączono wydanie specjalne „Vogue Polska Watches & Jewellery” pod redakcją Tomasza Kiełtyki, prezentujące trendy w zegarmistrzostwie i biżuterii. W dodatku tym sprawdzamy, jak powstaje zegarek, kto tworzy najbardziej innowacyjne zegarki, dlaczego marki zegarkowe tak wiele łączy ze sportem wyścigowym. Pola Dąbrowska pyta natomiast Aleksandrę Kasprzyńską z domu aukcyjnego DESA Unicum, jak inwestować w biżuterię dawną.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.