Znaleziono 0 artykułów
19.06.2024

Nowe wydanie „Vogue Polska Travel” zabiera nas w polskie góry

(Fot. Travelicious)

Katarzyna Ciejka (Travelicious) ponownie została redaktorką prowadzącą podróżniczego wydania „Vogue Polska Travel”. Tym razem zabiera czytelników w fascynującą podróż po polskich górach –  od Bieszczad po Tatry. W wyprawie towarzyszyła jej Małgorzata Minta. Nowe wydanie – idealny przewodnik na lato – można kupić razem z wakacyjnym numerem „Vogue Polska”.

Tam, gdzie poranne mgły unoszą się nad skalistymi szczytami, gdzie Wisła zaczyna swój bieg, a przez lasy wiodą kilometry szlaków. Gdzie oczekują szacunku rozległe połoniny, serpentyny dróg i niedźwiedzie. Gdzie latem kuszą kąpiele w lodowatych potokach i wzburzone wodospady, a zimą kuligi. Gdzie wciąż wyszywa się gorsety i hekluje koronki. Gdzie oscypki wędzi się pod dachem, a w schronisku serwuje szarlotkę, która zawsze tak samo dobrze smakuje. Gdzie tradycje i folklor przeplatają się z tym, co nowe, w pełnej harmonii.

Podróż w polskie góry szlakiem kultury ludowej

To tęsknota za pięknem przyrody, za polskim rzemiosłem i potrzeba odkrywania korzeni polskiej kultury zaprowadziła nas na górskie szlaki.

(Fot. Travelicious)

Zawsze było mi najbliżej w góry, dlatego dla mnie to wydanie jest szczególne. Od Bieszczad przez Beskidy, Pieniny, Tatry po Sudety. Kilometr po kilometrze, strona po stronie opisujemy miejsca, które warto odwiedzić, poznać i posmakować. Tym razem z dużym naciskiem na historię i kulturę każdego z regionów. To, co ludowe, wróciło do łask. Także w modzie – od kilku sezonów folklor przewija się w kolekcjach Zofii Chylak i Magdy Butrym, a koronki, hafty i zdobienia pojawiają się na wybiegach i na ulicach. Odkrywamy i polecamy nietuzinkowe miejsca wyróżniające się designem, niezwykłe restauracje, muzea, prywatne galerie, winnice czy butiki, ale właśnie w kontekście kulturowym i historycznym. Już po raz czwarty w podróży towarzyszy mi niezastąpiona Małgosia Minta, dziennikarka i fotografka kulinarna oraz krytyczka, która odwiedza najlepsze restauracje świata. Wszystkie miejsca opisane w „Vogue Polska Travel” odwiedziłyśmy i sfotografowałyśmy osobiście. To zawsze bardzo duże wyzwanie, ale w ten sposób możemy z czystym sumieniem rekomendować nietuzinkowe adresy.

Najmodniejsze hotele, najlepsze restauracje i najciekawsze miejsca w polskich górach

(Fot. Małgorzata Minta)

Góry są wyraziste i intensywne, a poszczególne regiony bardzo się od siebie różnią i te różnice chciałam podkreślić. W Sudety, „do wód”, jeździła arystokracja, stąd tak liczne pałace, zamki, ale i domki tyrolskie. Zachwyca wytworna Jaskółka, sielski Pałac Staniszów i ekologiczna Winnica Jerzmanice, a także Międzygórze, najpiękniejsze górskie miasteczko. Miłość do koronki zaprowadziła nas w Beskid Śląski do Koniakowa oraz do Żywca, gdzie poznałyśmy tradycje Asysty Żywieckiej. Polecamy też Aries Hotel & Spa w Wiśle położony u źródeł naszej najdłuższej rzeki oraz domki Plener Istebna. Na Podhalu polubiłyśmy nowe miejsca, takie jak En Hotel i Stary Niedźwiedź, oraz kreatywną kuchnię w restauracji Giewont, w Starej Papierni i kawiarni La Mano. W Pieninach spłynęłyśmy tratwą Dunajcem i odwiedziłyśmy bacówkę prowadzoną od pokoleń przez jedną rodzinę, poznałyśmy uroki Szczawnicy z udaną rewitalizacją tamtejszego hotelu Pieniny Grand. Na wschodnim krańcu Polski w Bieszczadach uważałyśmy na niedźwiedzie, degustowałyśmy genialne polskie wino, odwiedziłyśmy Wetlinę, która jest twórczym centrum bieszczadzkiego wszechświata. Oglądałyśmy Drogę Mleczną w Parku Gwiezdnego Nieba i piłyśmy kawę speciality przy wejściu na szlak. A to tylko szczypta przyjemności, które czekały na nas w górach.

(Fot. Travelicious)

Oby ta różnorodność stała się i dla was pretekstem do odkrywania wyjątkowych miejsc, smaków i tradycji.

Nowy numer „Vogue Polska Travel" ukaże się razem z podwójnym lipcowo-sierpniowym numerem „Vogue Polska" 20 czerwca. Głównym partnerem „Vogue Polska Travel" jest Audi Polska.