Zachwyca od stuleci, jest przedmiotem pożądania i wyrazem miłości. Stanowi rodzinny skarb przekazywany z pokolenia na pokolenie, symbolizuje początek nowej drogi. Biżuteria jest tym przedmiotem w prywatnym skarbcu, który darzymy szczególnym uczuciem. Ale kiedy przymierzamy się do jej zakupu, potrafi onieśmielić. I właśnie to postanowili zmienić właściciele polskiej marki jubilerskiej Savicki.
Savicki: Nowatorska marka z rodzinną tradycją
Historia polskiej marki jubilerskiej Savicki sięga 1965 r., kiedy to w swoim lubelskim mieszkaniu Kazimierz Sawicki otworzył zakład rzemieślniczy. Wykonywał tam pierwsze projekty pierścionków i obrączek pod własnym nazwiskiem. Wspólnie z żoną Barbarą w 1976 r. otworzył pracownię z prawdziwego zdarzenia oraz salon przy ulicy Zamojskiej, który działa do dziś. Marka z powodzeniem rozwijała się do roku 2005. Właśnie wtedy do biznesu dołączyli synowie – Jakub i Paweł. Jakub Sawicki zajął się kwestiami zarządzania i rozwoju biznesu, natomiast Paweł uczył się fachu za stołem jubilerskim. W 2009 r. Savicki zaczyna sprzedawać swoją biżuterię również w internecie, jednak dopiero w 2014 r. rusza z własną stroną, rozpoczynając tym samym nowy rozdział w historii marki. Plan rozwoju na dobre rozpędza się w 2017 r., kiedy do firmy dołączają trzej nowi wspólnicy z Tomaszem Osmanem na czele. Ich doświadczenie w obszarze e-commerce niecałe dwa lata później zaowocowało przekroczeniem liczby 15 tys. zamówień. W czasie pandemii marka otwiera się na rynkach zagranicznych: w Słowacji, Czechach, Wielkiej Brytanii, a następnie na Węgrzech, w Rumunii czy Bułgarii i można tam zakupić biżuterię Savicki poprzez stronę internetową. Natomiast rok 2024 przyniesie wiele nowości, a jedną z nich będzie otwarcie zagranicznego salonu w samym sercu Czech, w Pradze.
To właśnie salony marki są prawdziwą perłą w rodzinnej koronie Savicki, a zwłaszcza ich nowe wcielenie. To o nich rozmawialiśmy z przedstawicielką marki.
Diamenty na wyciągnięcie ręki
Marka postawiła sobie za cel, że nie będą kolejną firmą jubilerską na rynku. Chcą zmienić przede wszystkim sztywne zasady panujące w salonach jubilerskich, wychodząc do swojego klienta w niekonwencjonalny sposób. Wszystko zaczyna się od salonu, który jest zupełnie nowatorskim konceptem. Począwszy od niezwykle jasnej, przyciągającej uwagę ekspozycji, która wcale nie jest przypadkowa. Jasne oświetlenie ma na celu imitowanie światła dziennego i wpuszczenie do kamienia jak najwięcej wiązek światła, by w pełni oddać jego walory. Kluczowym punktem w salonach Savicki jest stół TryOn® do swobodnego oglądania, przymierzania i porównywania pierścionków zaręczynowych oraz obrączek ślubnych, który stał się początkiem rewolucji.
W umieszczonym w centralnym punkcie stole TryOn® znajdziemy ekspozycję z ponad 300 wzornikami pierścionków i obrączek w różnych kolorach złota i kamieni. Autorski pomysł stał się dumą salonu, z której klienci korzystają z wielkim entuzjazmem. – Chcemy, by klienci czuli się zaopiekowani w naszych salonach i jednocześnie mieli pełen komfort wyboru. Dlatego sami mogą podejść do stołu, przymierzać swobodnie, co im się najbardziej podoba, a w razie potrzeby nasza obsługa zawsze służy im pomocą – mówi Miłka Plucha, ekspert SAVICKI.
Podejście na wagę złota: Edukacja i opieka
Autorski stół TryOn®, który znajduje się w sercu każdego salonu, daje klientom możliwość zapoznania się z szeroką ofertą biżuterii SAVICKI i zapewnia niespotykane dotąd doświadczenia zakupowe. W strefie obrączek ślubnych i pierścionków zaręczynowych można samodzielnie i bez ograniczeń przymierzyć ponad 300 modeli. Obie ekspozycje uzupełnia część edukacyjna, która objaśnia wszystkie parametry, na jakie klient powinien zwrócić uwagę podczas wyboru obrączek oraz pierścionka. – Wybór pierścionka zaręczynowego lub obrączek to z założenia decyzja na całe życie. Zależy nam, by nasi klienci czuli, że podejmują tę decyzję w pełni świadomie, z wiedzą, którą im przekazujemy – mówi Miłka Plucha, ekspert SAVICKI. Na ekspozycji zaprezentowane są atrapy pierścionków, które wiernie oddają cechy złotej biżuterii w najróżniejszych jej wariantach, a także imitują diamenty i kamienie szlachetne. Wszystko służy temu, by jak najdokładniej odwzorować modele, które klienci mogą swobodnie i do woli mierzyć. Jest to dla nich o tyle komfortowe, że nie muszą prosić obsługi sklepu o otwieranie zamkniętych na klucz gablot z drogocenną biżuterią. A to dla wielu osób sytuacja krępująca, zwłaszcza w momencie, gdy klient dopiero rozpoczyna poszukiwania idealnego pierścionka. Innowacyjny stół TryOn® zapewnia klientom komfort mierzenia biżuterii, a także jej projektowania i personalizowania. Ta otwartość na klienta wyróżnia salony Savicki.
– Wielokrotnie spotkaliśmy się z sytuacją, kiedy klientki przychodziły do nas zdecydowane na konkretny model pierścionka. Jednak po przymierzeniu okazywało się, że nie do końca się w nim dobrze czują. Dzięki naszej ekspozycji na stole TryOn® mogą mierzyć przeróżne opcje do woli – wyjaśnia. Inną sprawą jest, gdy klient przychodzi zakupić pierścionek zaręczynowy lub para ma wybrać obrączki. Dochodzi do tego stres, który zwykle nasila się w przypadku liczby opcji za szklanymi gablotami. Propozycja podejścia do klienta w salonie Savicki ma za zadanie jak najbardziej zniwelować ów dyskomfort.
W przypadku obrączek zaczynamy od ogółu do szczegółu, a zatem od wyboru kruszca: złota, srebra, białego złota, platyny lub czarnego złota. Następnie wybieramy kształt obrączki, a potem jej szerokość. Im dalej, robi się coraz ciekawiej – możemy w dowolny sposób personalizować obrączki poprzez łączenie kruszców, dodawanie grawerów czy też kamieni szlachetnych. Podobnie sprawa ma się z pierścionkami zaręczynowymi. Klienci mogą inspirować się modelami dostępnymi w ośmiu stałych kolekcjach lub skomponować projekt najbardziej dopasowany do gustu ukochanej osoby. Jak wyjaśnia przedstawicielka marki, najważniejsza część projektowania dotyczy wyboru kamienia, który zwykle jest diamentem. – Wielkość, czystość, rodzaj szlifu to szczegóły, które zaważą o charakterze całego pierścionka. Staramy się wyjaśnić naszym klientom wszystkie te niuanse podczas podejmowania decyzji – mówi. Również zachęcające jest to, że obrączki dla pań są wyprofilowane w taki sposób, by można było je swobodnie nosić z pierścionkiem na jednym palcu.
– Pierścionki zaręczynowe zwykle są najbardziej ekscytującym, ale i najbardziej stresującym zakupem w życiu wielu panów – wyjaśnia. – Zawsze staramy się jak najbardziej bezstresowo przeprowadzić przez ten proces. Zazwyczaj rozmiar pierścionka urasta do rangi wielkiego problemu, ale zawsze uspokajamy, że w naszej pracowni w Lublinie dokonamy wszelkich poprawek. Mamy również przygotowane specjalne miarki, dzięki którym panowie mogą zmierzyć rozmiar palca wybranki lub za ich pomocą porównać rozmiar pierścionka, który wybranka nosi na co dzień i w ten sposób dokonać wyboru odpowiedniego pierścionka zaręczynowego.
Pełna otwartość
Kolejnym zaskoczeniem podczas wizyty w salonie Savicki jest nowa linia w ofercie marki – obrączki partnerskie. – W naszym kraju jest wiele osób, które z różnych przyczyn nie mogą albo nie chcą wziąć ślubu kościelnego, ale chcą uhonorować swoją miłość i oddanie. Specjalnie dla nich stworzyliśmy kolekcję obrączek partnerskich – dowiadujemy się. – Oczywiście pary śmiało mogą wybierać wśród klasycznych propozycji, ale specjalnie dla nich przygotowaliśmy także o wiele bardziej oryginalne modele.
Diamenty pod lupą w VIP Room Savicki
VIP Room to kolejny element wyjątkowych salonów Savicki. Jest to niewielka przestrzeń w wydzielonej części salonu, wprowadzająca intymną atmosferę do zakupowego doświadczenia klienta. Konsultanci marki zapraszają do niego, by jeszcze bliżej, uważniej i bardziej ekspercko objaśnić tajniki drogocennych kamieni i kunsztu. VIP Room to przede wszystkim miejsce, w którym marzenia o spersonalizowanej biżuterii stają się rzeczywistością. Tutaj bowiem, przy profesjonalnym wsparciu eksperta, klient może zaprojektować własną biżuterię. Niezależnie od tego, czy będzie to pierścionek zaręczynowy, obrączki ślubne, kolczyki czy naszyjnik – VIP Room zapewnia nieograniczony czas i przestrzeń na pobudzenie kreatywności i stworzenie unikatowej, indywidualnej biżuterii. Gdy w grę wchodzą drogocenne kamienie i złoto, niezwykle ważne jest, by klient czuł się swobodnie i komfortowo. – VIP Room zapewnia nam spokój, odcina od zgiełku panującego w galerii. Klient za pomocą specjalnych narzędzi może dokładnie obejrzeć diamenty, dobrać odpowiednią czystość oraz wielkość kamieni, dzięki czemu zyskuje większą świadomość, jeśli chodzi o wartość inwestycyjną i sentymentalną biżuterii.
– Ogólna klasyfikacja podlega kategoriom 4C: karat, czyli masa całego kamienia, następnie kolor, szlif i czystość (carat, color, cut, clarity). W salonach Savicki dostępne są kamienie, które odpowiadają wyłącznie najwyższym jednostkom w owych skalach, co świadczy o doskonałej jakości naszej biżuterii. Dodatkowo do klasycznej klasyfikacji dodaliśmy nasze własne, piąte „C”, czyli kontrola jakości (control).
Wszystkie kamienie w kolekcjach Savicki posiadają najważniejsze certyfikaty organizacji gemmologicznych. Wysoka jakość kamieni sprawdzana jest dwuetapowo. W pierwszej kolejności pod lupę brani są ich dostawcy i źródła pochodzenia. Klienci mają pewność, że diamenty i kamienie szlachetne w biżuterii Savicki są pozyskiwanie etycznie, z poszanowaniem praw człowieka oraz nie pochodzą z miejsc objętych konfliktami zbrojnymi. Potwierdza to certyfikat Conflict Free Diamonds wydawany do zakupionej biżuterii. Drugi etap polega na weryfikacji diamentów w pracowni SAVICKI, jeszcze w Belgii – dostarczone diamenty sprawdzane są za pomocą specjalnej lupy, a następnie mikroskopowo.
W VIP Roomie, obserwując różnego rodzaju diamenty i kamienie szlachetne, dowiemy się, że wbrew pozorom to nie masa, a czystość diamentu jest kluczowa w określaniu jego wartości. Im większy i czystszy kamień, tym jego wartość rośnie. Znacznie łatwiej znaleźć mniejsze kamienie o wysokiej lub nieskazitelnej czystości. Również pod okiem ekspertki możemy poznać wszelkie różnice w szlifach i dowiedzieć się, dlaczego to właśnie szlif brylantowy uchodzi za najdoskonalszy. To właśnie on najlepiej wpuszcza wiązkę światła w diament, odbija ją, rozprasza, dzięki czemu powstaje zjawisko brylancji, czyli niepowtarzalnego mienienia się diamentu.
Opieka nad klientem nie kończy się w momencie, gdy ten opuści salon. SAVICKI oferuje kompleksową usługę dożywotniej opieki pozakupowej, która powstała z myślą o zapewnieniu długowieczności i trwałości pierścionkom zaręczynowym i obrączkom ślubnym. Savicki Care+ – gwarantuje bezterminową korektę rozmiaru dowolną ilość razy, grawer oraz jego zmianę w razie modyfikacji, np. dodania diamenciku na rocznicę, klienci dopłacają za materiał, a sama usługa jest darmowa, podobnie jak naprawa w przypadku uszkodzenia. – Jesteśmy tak pewni jakości naszych diamentów, że dajemy na nie wieczystą gwarancję. Klienci nie muszą przechowywać paragonów, wystarczy karta. Dodatkowo dostają od nas poradnik pielęgnacji biżuterii razem z profesjonalną jubilerską ściereczką.
Marka Savicki jest doskonałym przykładem łączenia nowatorskiego, a nawet pionierskiego podejścia do klienta, z poszanowaniem rodzinnych tradycji i rzemiosła. A te, podobnie jak diamenty, są wieczne i nigdy nie tracą na wartości.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.