Śródziemnomorskie słońce, przejrzysta woda, wakacyjny luz. Sesja okładkowa podwójnego wydania „Vogue Polska” powstała na Ibizie. Przed obiektywem Chrisa Collsa stanęła litewska modelka Edita Vilkevičiūtė, którą odwiedziliśmy w jej hiszpańskim domu, gdzie odpoczywa w przerwie między kampaniami i pokazami mody.
Zanim została modelką, z osobowości branży słyszała tylko o Naomi Campbell i Claudii Schiffer. Dzisiaj elitarny portal Models.com zalicza Litwinkę do ikon branży, a ona sama ma na koncie kampanie dla największych światowych marek i sesje okładkowe dla najważniejszych magazynów mody. W 2006 roku wzięła udział w konkursie dla modelek, który zorganizowano w nadmorskiej miejscowości, gdzie spędzała wakacje z rodzicami. Błyskawicznie zadebiutowała na wybiegu Just Cavalli, by chwilę później pojawić się na łamach francuskiego „Vogue’a”. Prywatnie 30-letnia Edita dwa lata temu poślubiła Björna Frederica Gerlinga. Ceremonia odbyła się w miejscowości Montalcino w Toskanii, a panna młoda miała na sobie zwiewną kreację gruzińskiej projektantki. W wakacyjnym wydaniu „Vogue Polska” top modelka pozuje m.in. w projektach Gucciego, Saint Laurenta, Maisona Margieli czy Max Mary.
Australijska aktorka i zdobywczyni Oscara za rolę w filmie „Godziny” to kolejna bohaterka naszego wakacyjnego numeru. Nicole Kidman, która gra w kilku filmach rocznie, aktualnie możemy podziwiać na małym ekranie w hitowej produkcji HBO „Wielkie kłamstewka”. Serial, który doczekał się drugiego sezonu, to opowieść o pięciu kobietach z małego kalifornijskiego miasteczka, które skrywają mroczną tajemnicę. Kidman w serialu wciela się w postać Celeste White, która wiedzie z pozoru perfekcyjne życie. Piękna willa z widokiem na ocean, dwoje dzieci i przystojny mąż, który za zamkniętymi drzwiami zmienia się w oprawcę. Kwestie przemocy wobec kobiet są zresztą bliskie aktorce, która od 2006 roku jest Ambasadorką Dobrej Woli ONZ. Produkcja i praca przy serialu zbliżyły do siebie Kidman i jej koleżanki z planu: Reese Witherspoon, Zoe Kravitz i Shailene Woodley. Kobiety zaprzyjaźniły się, a sam serial stał się nie tylko hołdem dla silnych kobiet, ale także produkcją poruszającą problemy macierzyństwa.
Joanna Rajkowska to kolejna fascynująca kobieta, której sylwetkę przybliżamy w lipcowo-sierpniowym numerze „Vogue Polska”. Artystka nieustannie wytrwale pracuje. Palma jej autorstwa na rondzie de Gaulle’a z 2002 roku stała się już niekwestionowanym symbolem Warszawy. – Palma jest jednym z tych dzieł, które wciąż nabierają kolejnych znaczeń – mówi autorka. I tak w 2007 roku „nosiła” czepek protestujących pielęgniarek, a dzisiaj ma uschnięte liście. To przestroga dla polityków i osób rządzących, mówiąca o tym, że nasz świat stoi na skraju katastrofy klimatycznej. W zaadaptowanym strychu w ścisłych centrum Warszawy, który służy za jej pracownię, artystka opowiedziała nam o legendarnej rzeźbiarce Louise Bourgeois, córce Róży, i o tym, dlaczego postanowiła żyć po jasnej stronie mocy. I to za wszelką cenę.
Polak laureatem najważniejszej nagrody dziennikarskiej świata? Antoni Słodkowski tuż po maturze wyjechał z rodzinnej Łodzi. Najpierw studiował japonistykę w Londynie, by następnie przeprowadzić się do Tokio na staż w tamtejszej agencji Reuters. W tym roku on i jego zespół dziennikarzy w Mjanmie otrzymali Pulitzera. Nagroda dotyczyła serii poruszających tekstów o czystkach etnicznych w tej części Azji dokonywanych przez wojsko i lokalnych buddystów. Z 32-letnim reporterem, który opowiedział „Vogue Polska”, skąd się wzięła jego fascynacja Azją, i o tym, dlaczego odgraża się, że za kilka lat będzie go trzeba szukać w Ameryce Południowej, rozmawiała Anna Sańczuk.
W dwugłosie Dorota Kolak, aktorka filmowa i teatralna od 40 lat związana z Teatrem Wybrzeże, rozmawia z Eweliną Marciniak, reżyserką teatralną, która w swojej pracy nie boi się walczyć ze stereotypami, także tymi związanymi z ciałem i nagością. Artystki dzielą się swoimi doświadczeniami i we wspólnej rozmowie poruszają temat cielesności, który dla każdej z nich wykracza daleko poza sfery zawodowe. Obie podkreślają, że swoboda związania z cielesnością może być nieskończonym źródłem siły i odwagi.
Bożena Kowalkowska kiedyś chciała być psycholożką. Jak sama mówi, pochodzi z dobrego domu z Lubawy, w okolicach Ostródy. W szkole nie goniła za piątkami, bo wolała czytać książki. Dostała się na polonistykę w Warszawie. W międzyczasie była odźwierną, korektorką i redaktorką. Do zmiany stylu życia skłoniło ją urodzenie drugiego dziecka. Książka Marie Kondo „Magia sprzątania” była dla niej niczym objawienie. Dziś Bożena sama uczy innych, jak planować czas, organizować przestrzeń i wprowadzać w codzienne życie ład.
Nie rezygnujemy z japońskiego wątku i ponownie przenosimy się do Tokio, aby spotkać się z Yoshiko Kris-Webb. Niegdyś pracowała jako modelka i kupiec, obecnie prowadzi audycje muzyczne, bloga oraz pisze do prasy. Pomimo wypadku, który zakończył jej karierę w modelingu, nie poddała się. W niedawnej rozmowie z Eweliną Dziewielą, redaktorką „Vogue Polska”, wytłumaczyła, jak wygląda życie wbrew japońskim zasadom.
– W modzie takie chwile, kiedy wszystko – ubrania, muzyka, sceneria, obsada – składa się na niezapomniane przeżycie, zdarzają się rzadko, według mnie coraz rzadziej – pisze we wstępniaku do wakacyjnego wydania redaktor naczelny „Vogue Polska”. Filip Niedenthal wspomina styczniowy pokaz haute couture Valentino, który wywołał wzruszenie wśród zaproszonych gości. Dlatego redaktor naczelny postanowił do lipcowo-sierpniowego wydania magazynu przetłumaczyć artykuł Hamisha Bowlesa, który ukazał się w amerykańskim „Vogue’u”. Redaktor przyglądał się w nim Picciolemu podczas pracy nad tą właśnie kolekcją.
Ale to tylko przedsmak tego, co znajdziecie w wakacyjnym wydaniu „Vogue Polska”. W dziale kultury rozmawiamy z Jaśminą Polak i Sebastianem Fabijańskim, odtwórcami głównych ról w filmie „Mowa ptaków”. Ona – aktorka teatralna, okrzyknięta twarzą nowego pokolenia, on rozchwytywany aktor filmowy i telewizyjny, który nie stroni od kasowych produkcji. Spotkali się na planie filmu Xawerego Żuławskiego na podstawie scenariusza Andrzeja Żuławskiego. – Duch Andrzeja unosił się nad tym przedsięwzięciem. Mieliśmy istne wakacje z duchami – wyznała Jaśmina w rozmowie z Agatą Michalak. Artystyczny eksperyment, przy którym trudno mówić o klasycznej fabule, przypomina wycieczkę po osobistym świecie Andrzeja Żuławskiego. Przyglądamy się również wystawie „Balenciaga y la pintura española”, która już od 18 czerwca będzie dostępna dla zwiedzających w Muzeum Thyssen-Bornemisza w Madrycie, a także wystawie „Niebezpieczne ujęcia”, która pozwoli prześledzić fotografię polskiej mody od dwudziestolecia międzywojennego, przez PRL, do dziś. Rozmawiamy ponadto z brytyjską artystką Quentin Jones, która specjalnie dla „Vogue Polska” sfotografowała najmodniejsze dodatki sezonu i – zainspirowana polską szkołą plakatu – wykonała ze zdjęć kolaże. Dyrektor kreatywna „Vogue Polska” w Migawkach opowiada z kolei o swoich podróżach do Meksyku, kraju pełnego kontrastów. Nie zapominamy o dziale urody, gdzie w wakacyjnym wydaniu przestrzegamy, jak chronić naszą skórę przed różnymi rodzajami światła słonecznego, także przed podczerwienią i tzw. światłem widzialnym, oraz przybliżamy japoński masaż kobido.
Co jeszcze znajdziecie w najnowszym wydaniu magazynu? Wspominamy 72. Festiwal Filmowy w Cannes z udziałem Pawła Pawlikowskiego jako jurora oraz przenosimy się do Włoch, gdzie w połowie maja odbyła się kolejna edycja legendarnego wyścigu samochodów Mille Miglia. Ponadto zaglądamy na wernisaż polskiego pawilonu podczas tegorocznego Biennale Sztuki w Wenecji, w Nowym Jorku podziwiamy prestiżowe zawody jeździeckie Longines Masters, a na Florydzie razem z marką Omega świętujemy 50. rocznicę pierwszego lądowania człowieka na Księżycu.
„Vogue Polska” w kioskach od 13.06.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.