
Styl blokecore, charakterystyczny dla fanów piłki nożnej z Wielkiej Brytanii, powraca. Moment nie mógł być lepszy – ważnym sportowym wydarzeniem lata 2023 jest przecież mundial kobiet w Australii i Nowej Zelandii.
W futbolu od lat wszystko jasne: piłka jest okrągła, a bramki są dwie. Moda bywa bardziej nieprzewidywalna. Młode pokolenie konsumentów co sezon przywołuje zapomniane, a nawet kontrowersyjne motywy z przeszłości, reinterpretuje klasyki i trendy, które niegdyś kształtowały historię ubioru. Ciekawość często prowadzi ich na pola niezwiązane z modą. Dzięki temu odkopali m.in. styl blokecore, czyli sposób ubierania się fanów piłki nożnej z Wielkiej Brytanii. Popularność trendu wzrosła akurat w czasie, gdy w Australii i Nowej Zelandii trwa mundial kobiet.


Piłka nożna wreszcie przestała być dyscypliną łączoną wyłącznie z męskim sportem. Mistrzostwa Świata Kobiet (w niedzielę 20 sierpnia w finale zagrają drużyny Anglii i Hiszpanii) biją rekordy popularności i oglądalności – w Australii, która liczy niespełna 27 mln mieszkańców, półfinałowy mecz rodaczek z angielską reprezentacją oglądało ponad 11 mln osób. Wzrost popularności mody inspirowanej stylem z murawy nie może być więc przypadkiem. W mediach społecznościowych zaczął przebijać się już w 2022 r., gdy o najważniejsze trofeum rywalizowali mężczyźni.

Wtedy do rangi gorącego mikrotrendu urosły futbolowe koszulki. Nie trzeba było być fanem konkretnej drużyny, by nosić jej T-shirt, bo i stylizacje tych fasonów nie zawsze były sportowe. Fanki mody nosiły je z obciętymi na wysokości kolan spodniami od garnituru, z luźnymi dżinsami lub minispódniczkami. Kupowały koszulki w sklepach vintage, na internetowych aukcjach albo znajdowały w szafach starszych braci lub ojców. Powstały też wspólne limitowane kolekcje sportowych gigantów i luksusowych marek (głównie adidasa z Gucci i Balenciagą). Popularność zyskały młode brandy, które z inspiracji sportem uczyniły znak rozpoznawczy – Martine Rose, Wales Bonner czy Ambush.

W tym sezonie obiektem westchnień fanek mody zostały piłkarskie spodenki. Podobnie jak koszulki, które nadal chętnie noszą, sportowe szorty najchętniej stylizują w połączeniu z elementami nawiązującymi do innych estetyk. Nawet jeśli zestawiają je z modnymi sneakersami (prym nadal wiodą Samba i Gazelle adidasa), pilnują, by góra nie miała nic wspólnego ze stylem z boiska. Wybierają koszule i swetry w stylu old money albo dopasowane tank topy, które w talii ozdabiają szerokim paskiem w stylu vintage. Kluczowym akcesorium takich zestawów są luksusowe dodatki: masywna biżuteria i torebki o fasonie bowling, które powracają do łask po kilku sezonach letargu.
Gdzie trzymające rękę na pulsie wielbicielki trendów szukają inspirowanych stylem piłkarzy szortów? Wśród limitowanych i wypuszczanych z okazji kobiecego mundialu kolekcji, które mają w ofercie marki Sporty & Rich oraz Nike x Ambush, a także w second-handach.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.