Pokaz Deni Cler jesień-zima 2022-2023 „Viaggio in città”
Od Tokio po Paryż – Deni Cler swoją najnowszą kolekcją jesień-zima 2022-2023 zaprasza na podróż dookoła świata. Projektanci marki z każdej z metropolii czerpią to, co najlepsze, przedstawiając swoją wizję nowoczesnej globtroterki.
– Tworząc najnowszą kolekcję, zainspirowaliśmy się stylem życia, architekturą i kulturą miast. Tokio, Nowy Jork, Londyn, Rzym, Mediolan i Paryż to metropolie, które mają duszę i własną energię – mówi Iwona Kossmann, prezeska Deni Cler. Pokaz kolekcji jesień-zima 2022-2023 „Viaggio in città” włoskiej marki odbył się w warszawskim budynku Giełdy Papierów Wartościowych.
– Z jednej strony doceniamy wyjątkowość i oryginalność, a z drugiej, żyjemy w świecie niezwykle zglobalizowanym. Nigdy wcześniej Japonia nie była tak blisko Włoch. Ludzie na całym świecie są ze sobą połączeni. To, co dzieje się na jednym krańcu globu, oddziałuje na drugi, także w modzie. Dlatego też miejsce pokazu nie jest przypadkowe. Giełda Papierów Wartościowych to jeden z symboli globalnego rozwoju i wzajemnego wpływu. Styl życia, zwyczaje, architektura, a także moda – wszystkie te elementy się ze sobą przenikają. Deni Cler czerpie z tego, co najlepsze – opowiada prezeska Kossmann. W wydarzeniu wzięło udział ponad 500 osób – dziennikarzy, stylistów, gwiazd i osobistości ze świata biznesu.
„Viaggio in città”: od Tokio po Paryż
Światła, muzyka i modelki zjeżdżające na wybieg po ruchomych schodach – pokaz kolekcji „Viaggio in città” Deni Cler zabrał swoich gości w podróż dookoła świata. Pierwszy przystanek: Tokio. Stylizacje inspirowane stolicą Kraju Kwitnącej Wiśni przeplatały wielkomiejski szyk z pełnym blasku glamourem. W efekcie powstały sukienki koktajlowe i garnitury z lekko nabłyszczanej wełny w odcieniach ziemi, jak krem, biel czy granat, ale i w zieleni o różnej intensywności. Wśród akcesoriów i dodatków dominowało złoto.
Drugim kierunkiem był Nowy Jork. Miasto, które nigdy nie śpi, symbolizują zestawy czerpiące z mody weekendowej i sportowej. Do ponadczasowej elegancji wkracza luz – niezbędny podczas biegania po ulicach amerykańskiej metropolii. Stąd elegancki granat, soczysta czerwień, popielata szarość i gama delikatnych subtelnych beżów. Kolejne zestawy miały oddawać ducha Londynu i Rzymu – szczególnie ich wykwintną, biznesową stronę, dlatego pojawia się tu stonowana kolorystyka – delikatne beże, ciepłe brązy, odcienie camelu czy klasyczna czerń.
Jednym z przystanków „Viaggio in città”, wycieczki po miastach, był też malowniczy, mocno związany ze światem designu Mediolan – jego zasługą są w linii klasyczne melanżowe szarości i soczyste odcienie oranżu. Projekty uszyte zostały z miękkiej wełny i szlachetnego kaszmiru z najlepszych włoskich manufaktur, z którymi od lat współpracuje Deni Cler. Kolekcję dopełniają sylwetki inspirowane stolicą Francji. Paryż – miasto świateł, miłości, nieskończone źródło inspiracji, tętniące życiem całą dobę. Od stuleci dom artystów i kreatywnych umysłów. Odzwierciedlające estetykę miasta stylizacje pełne są ponadczasowej elegancji, w której dominują dwa kolory: cyklamenowy róż i czerń. Odcienie pięknie prezentujące się na welurach, jedwabiach i mieniącej się satynie. Ważnym elementem kolekcji są też propozycje wieczorowe – sukienki, eleganckie garnitury i zestawy zaprojektowane z myślą o oficjalnych spotkaniach.
Deni Cler: Klasa, elegancja i słońce północnych Włoch
Projektanci Deni Cler w „Viaggio in città” bawią się eklektyzmem, mieszając ze sobą różne gamy kolorystyczne i stylistykę. Na pokazie zaprezentowano m.in. mocno osadzone w trendach garnitury szyte z weluru o intensywnych odcieniach, mięsiste kaszmirowe płaszcze oraz detale inspirowane stylem vintage. W kolekcji nie mogło zabraknąć pastelowego fioletu z niebieskimi akcentami – Very Peri, czyli koloru 2022 r. wg Instytutu Pantone. Dopełnieniem wizji projektantów Deni Cler były odpowiednio dobrane fryzury i makijaż. Za stylizację fryzur podczas wydarzenia odpowiadali styliści z Balmain Hair Couture, makijaż wykonali wizażyści Bobbi Brown.
Razem z Deni Cler w podróż dookoła świata wybrało się ponad 500 gości – gwiazdy, influencerzy, dziennikarze, styliści oraz osobistości ze świata biznesu. Z pierwszego rzędu pokaz oglądały m.in. Agnieszka Sienkiewicz, Maria Sadowska, Joanna Racewicz, Grażyna Wolszczak, Beata Tadla, Katarzyna Zdanowicz, Anita Sokołowska, Urszula Dudziak, Ewa Kasprzyk, Monika Richardson, Anna Korcz, Katarzyna Dąbrowska, Katarzyna Żak, Marta Kielczyk czy Lidia Popiel.
Deni Cler od ponad 50 lat jest synonimem klasy i elegancji – łączy biznesowy, elegancki styl z niewymuszonym luzem i nonszalancją. Jej historia zaczęła się we włoskim mieście Castellucchio, niedaleko Mantui w północnych Włoszech. To właśnie tam małżeństwo Mario Picozzi i Maria Grazia Benatti stworzyli markę, która ma oddawać hołd klasyce i jakości. W 1972 r. otwarto pierwszą fabrykę oraz salon w Mediolanie na prestiżowej Via Monte Napoleone. Od wczesnych lat 90. Deni Cler jest obecna w Polsce. Właściciele marki podkreślają, że na przestrzeni lat stała się dla niej drugim domem.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.