
Cekiny, groszki, kokardki – nie tylko Emily z netfliksowego serialu o Amerykance w Paryżu pokocha kolekcję Chanel na sezon wiosna-lato 2023. Jej ambasadorką została Kristen Stewart, która ucieleśnia niepokornego ducha Coco.
Gdy nieśmiała nastolatka dostała rolę Belli w „Zmierzchu”, nikt nie sądził, że oto narodziła się wielka gwiazda. Gdy Kristen Stewart po raz pierwszy pojawiła się na czerwonym dywanie, nikt nie przypuszczał, że zostanie ambasadorką Chanel.

Dziś paryski dom mody i amerykańską aktorkę łączy niezwykła więź. Dyrektorka kreatywna Virginie Viard poleciła duetowi fotografów Inez i Vinoodhowi nakręcić film zapowiadający kolekcję. Stewart – jednocześnie inkarnacja Coco i współczesna it-girl – przemierza Paryż. Jest sobą – ikoną kina i niepokorną dziewczyną. Ubrania Chanel nosi z idealną mieszanką nonszalancji i wdzięku. Film z udziałem Stewart to nie jedyny ukłon w stronę kinematografii.


Viard zachwyciła się awangardowym klasykiem „Zeszłego roku w Marienbadzie” z 1961 roku powstałym w duchu francuskiej Nowej Fali. Akcja rozgrywająca się na styku jawy i snu opowiada o miłości, a główna bohaterka w wielu scenach nosi projekty Gabrielle Chanel.
Tak jak Coco była pełna sprzeczności, tak jej dom mody wciąż balansuje między przeszłością a przyszłością. Viard zafascynowana światem założycielki domu mody, jednocześnie pewnie buduje własny. Tak, jak Chanel chciała zawsze pozostać lekka, młoda i na czasie, tak dyrektorka kreatywna przyciąga klientki z nowego pokolenia. Już niedługo szafy Emily w Paryżu – ulubienicy publiczności z kampowego serialu Netfliksa, i jej fanek wypełnią się małymi czarnymi w groszki, luźnymi marynarkami obszytymi piórami, tweedem w odcieniu moreli, czy cekinowym złotem. Dziewczęce akcenty to kokardki, koronki, dzianiny. Pojawiły się też dekolty, przezroczystości, gra długości – nad kolekcją unosi się duch zabawy. I, oczywiście, luksusu. Nie mogło przecież zabraknąć sznurów pereł, kolejnych wcieleń torebek 22 na łańcuszku, czy kryształowych pantofelków.


Zaloguj się, aby zostawić komentarz.