Symbole błyskawicy, plakaty z hasłami „to jest wojna” i „piekło kobiet”, oficjalne apele motywujące do walki o wolność. Polska branża modowa protestuje przeciwko wyrokowi Trybunału Konstytucyjnego razem z kobietami. Część marek zdecydowała się wesprzeć finansowo Ogólnopolski Strajk Kobiet, inne wyprodukowały rzeczy nawiązujące do protestów.
Od tygodnia odbywają się protesty związane z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji.
Kto wspiera w social mediach
Polskie marki modowe poprzez media społecznościowe nieustannie okazują wsparcie dla protestów i motywują do dalszego działania. – W tym sezonie ubieramy buntowniczki, które żyją według własnych zasad i nie zgadzają się na kompromisy. That’s It. – napisała na Instagramie marka bynamesakke.
Jako jedna z pierwszych wypowiedziała się Kasia Tusk, właścicielka marki MLE Collection, córka Donalda Tuska. – Niewiele marek decyduje się na taki ruch, bo część z Was ma pewnie inne zdanie na temat wyroku TK. Milczenie z obawy o mniejszy dochód byłoby jednak zupełnie nie w naszym stylu – podkreśliła, umieszczając na Instagramie grafikę z symbolem Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. W ciągu jednego dnia wpis zebrał prawie 9,5 tys. polubień, a obserwatorki MLE wyznały, że szanują ją za wierność własnym wartościom.
Część dochodu na rzecz Strajku Kobiet
Część marek wspiera lub zachęca do wsparcia finansowego fundacji Ogólnopolski Strajk Kobiet. Biżuteryjna firma LAU Jewellery za każde potwierdzenie przelewu na Strajk Kobiet na kwotę 189 zł lub 289 zł wysyła pierścionek w prezencie.
– Nasz sklep to kobieta. Kobieta dla kobiet. Kobiety dla planety! A chcemy planety pięknej i wolnej – dla wszystkich i wszędzie. Jako założycielka nie mogłam pozostać obojętna na sytuację jaka ma miejsce w naszym kraju od kilku dni – czytamy na Instagramie Minima Vintage, które przeznacza na organizację 5 proc. dochodu z każdego zamówienia.
Na podobny krok zdecydowało się Umiar Jewellery, przygotowując wyjątkowy model kolczyków Bellum, nawiązujących kształtem do symbolu strajku.
Wsparcie dla Strajku Kobiet zaoferowała również firma Nago. Na stronie nago.com dostępny jest t-shirt z wszytą czerwoną błyskawicą. Całkowity dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na rzecz organizacji.
Można doszyć błyskawicę
Marka Petite Maison, należąca do projektantki Zofii Ślotały-Haidar poinformowała, że do każdego zamówienia na maseczkę ochronną oferuje haft symbolu błyskawicy. – Jako firma założona przez kobietę i zatrudniająca same kobiety jesteśmy oburzone decyzją Trybunału Konstytucyjnego dotyczą aborcji – piszą na Instagramie Petite Maison.
– Przez ubiór można wiele powiedzieć. Z takiego założenia wychodzę – wyznał w mediach społecznościowych Jackob Buczyński, który razem ze swoim zespołem wykona (dla każdej chętnej osoby!) wzór strajku na kurtce. Projektant przerwał prace nad nową kolekcją, aby zaangażować się w pomoc.
Na profilu marki Kopi ukazało się zdjęcie jednej z broszek, dostępnej w sklepie. Firma należąca do projektantki Natalii Kopiszki jest jedną z tych, które w środę zamknęły zamknąć butik, aby dołączyć do protestów. Tak samo zrobiło m.in. Rosa Chains, The Odder Side, Moye Store i Lebrand.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.