Znamy zwycięzców drugiej edycji plebiscytu IBSA Valuance Icons

Druga edycja plebiscytu IBSA Valuance Icons za nami. Uroczyste wręczenie statuetek w tym roku połączono z panelami edukacyjnymi prelegentów. Wydarzenie zorganizowane przez IBSA Derma ponownie zgromadziło wielu specjalistów i liderów opinii. Kto w tym roku odebrał prestiżową statuetkę?
Medycyna estetyczna to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi medycyny. Podobnie jak w przypadku dermatologii i kosmetologii jej siłą jest fakt, że opiera się na najnowocześniejszych technologiach i odkryciach naukowych, stale rozszerzając zakres możliwości związanych z poprawą wyglądu i kondycji skóry. Dziedzina ta idzie w parze także z medycyną regeneracyjną, wpisując się w trend longevity, czyli długowieczności i życia w dobrej formie. Promowanie takich tendencji wiąże się ze zmianą w postrzeganiu zabiegów: dawniej nastawionych na błyskawiczne i rzucające się w oczy efekty, dziś – na stopniowe poprawianie jakości skóry, ciała i dbanie o ogólną kondycję organizmu. Naturalne, spersonalizowane piękno jest obecnie numerem jeden, w kontrze do przestarzałego kanonu. Dlatego najlepsi lekarze i eksperci zajmujący się medycyną estetyczną, zgodnie z tą tendencją, oferują pacjentom rozwiązania indywidualnie dostosowane do ich potrzeb. Mają również transparentne podejście do możliwości, jakie dają procedury gabinetowe, oraz oczekiwań pacjentów, a także reagują na ich nastroje. Właśnie pod takim kątem oceniane są ośrodki medyczne, a przede wszystkim pracujący w nich ludzie, którzy biorą udział w plebiscycie IBSA Valuance Icons.
Myśl globalna, działanie lokalne
Wydarzenie IBSA Derma Valuance Business & Education zorganizowane przez IBSA Derma gromadzi znawców i praktyków medycyny estetycznej, którzy nie chcą spoczywać na laurach i cały czas inwestują w edukację i rozwój. Uroczyste uhonorowanie laureatów drugiej edycji plebiscytu IBSA Valuance Icons odbyło się 20 lutego 2025 roku na 46. piętrze budynku Skyfall w Warszawie. Galę poprowadzili dziennikarka Dorota Gardias oraz Marek Dończyk, Business Unit Manager IBSA Derma, który podkreślił misję projektu oraz stojące za nią wartości.
– To globalna inicjatywa, której celem jest łączenie najwyższej jakości edukacji medycznej z biznesowym wsparciem dla profesjonalistów z branży. Fundamentem naszej działalności jest zaufanie i wspólna wizja rozwoju, dlatego spotykamy się w wyjątkowym miejscu, by inspirować i wyznaczać nowe standardy w medycynie estetycznej – powiedział Marek Dończyk.

Edukacja w praktyce
Podczas tegorocznej gali wieńczącej wydarzenie IBSA Derma Valuance Business & Education odbyły się wystąpienia prelegentów z różnych dziedzin. Mec. Jakub Matusiak (z kancelarii Tomasik Jaworski) przedstawił w swojej prezentacji, jak interpretować najważniejsze dokumenty prawne i stosować ich przepisy w praktyce medycyny estetycznej. Opowiadał także o zmianach w Kodeksie etyki lekarskiej związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Magdalena Śpiewak, Manager Juwena Specjalistyczne Centrum Medyczne, w swoim wystąpieniu podkreślała, że dla pacjentów gabinetów medycyny estetycznej liczy się więcej niż tylko efekt końcowy zabiegu. Niezwykle ważne są emocje i odczucia związane z komunikacją profesjonalisty z osobą, która pokłada w nim zaufanie. Dlatego ogromną wagę należy przykładać do transparentności i szczerości wobec odbiorcy takich procedur.

Marta Fiłoń, trener biznesu, podpowiadała, jak zbudować silną markę osobistą w branży medycyny estetycznej. Przedstawiła plusy i minusy używania mediów społecznościowych. Wytłumaczyła, dlaczego gros pacjentów ufa nie doświadczonym ekspertom, ale początkującym lekarzom, którzy mają dobrze prowadzone konto na Instagramie lub TikToku. Problem znalezienia prawdziwych autorytetów, których wiedza jest poparta wieloletnią praktyką, dotyczy dziś wielu dziedzin. Natomiast w przypadku medycyny estetycznej niesie on ryzyko powikłań zdrowotnych lub wykonania niezbędnych poprawek. Dlatego z jednej strony temat czerpania informacji od gwiazd internetu nie jest błahy, a z drugiej warto wypełnić lukę i budować oraz promować wśród odbiorców profile oparte na wiedzy medycznej z punktu widzenia lekarza praktyka.

Przyznanie nagród IBSA Valuance Icons
Innowacja, jakość, odpowiedzialność, dbałość o człowieka i jego samopoczucie to wartości IBSA Derma, które są nagradzane w plebiscycie. Jury w składzie: dr Monika Nunberg-Sawicka, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, współzałożycielka Polskiego Towarzystwa Mezoterapii; Ewa Świgoń, założycielka i dyrektor zarządzająca agencji Com & Media; Artur Raba, trener biznesu, mentor kariery, autor podcastu „Giganci zarządzania”; Marcin Tomasik, współzałożyciel kancelarii Tomasik Jaworski (specjalizującej się w obsłudze branż medycznej i farmaceutycznej); oraz Marek Dończyk, Business Unit Manager IBSA Derma, wyłoniło laureatów plebiscytu w czterech kategoriach.

W kategorii Ludzie statuetkę IBSA Valuance Icon otrzymało Centrum Medyczne Stay Healthy z Warszawy. W kategorii Innowacja nagrodę przyznano gabinetowi Proderma z Poznania. Statuetka w kategorii Jakość powędrowała do reprezentacji z Chirurgii Poznańskiej (również z Poznania). W kategorii Odpowiedzialność wyróżnienie otrzymał JWG Plastyka Gabinet Medycyny Estetycznej z Pruszkowa. Natomiast statuetka Gold Valuance Icon za całokształt działań została przyznana SCM Estetic z Krakowa.
Na zakończenie ceremonii rozdania nagród IBSA Valuance Icons Marek Dończyk zaprosił na kolejną edycję plebiscytu. Podnoszenie standardów w dziedzinie medycyny estetycznej i rozwijanie się pod kątem nowoczesnych technologii, trendów i odpowiedniego podejścia do pacjenta jest bowiem dla IBSA Derma kluczowe. A zainteresowanie programem IBSA Valuance Business & Education nie bez powodu z roku na rok rośnie.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.