„Dama bez kamelii” i „Przygoda” Michelangela Antonioniego, „Niespodzianki miłości” Luigiego Comenciniego, „Co za szczęście być kobietą” Alessandra Blasettiego, „Piękny Antonio” Maura Bologniniego – kadry z tych włoskich filmów stały się podstawą kolekcji ubrań stworzonej przez Zalando we współpracy z Aspesi. Uroczysta premiera „Cinema Club” odbyła się w lutym podczas tygodnia mody w Mediolanie.
Włoska marka Aspesi powstała w 1969 roku. Słynie z innowacyjnego podejścia do tkanin i minimalistycznej estetyki. Renomę zyskała między innymi za sprawą sportowych kurtek i płaszczy, które do dziś stanowią zresztą ważny składnik jej oferty. Teraz firma nawiązała współpracę z Zalando, wiodącą europejską platformą e-commerce, specjalizującą się w modzie i lifestyle’u. Efekt? Neutralna płciowo, nowoczesna, a zarazem nostalgiczna, bo odwołująca się do klasyki włoskiego kina, kapsułowa kolekcja ubrań.
Seans modowy
Nastrojowe kadry, które w formie nadruków trafiły na koszule, T-shirty i torby, są starsze niż Aspesi, w większości pochodzą z przełomu lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Bijący z nich szyk retro kontrastuje z surowością dominującego w „Cinema Club” nylonu oraz prostotą zastosowanych krojów. Przebojem kolekcji z pewnością będzie czarna bomberka z fotosem z „Damy bez kamelii”. Z kolei zdjęcie pary zatrzymanej w namiętnym uścisku, pochodzące z filmu „Niespodzianki miłości”, ozdobiło materiałową torbę, która będzie świetnym dodatkiem do letnich stylizacji. Romantyczny kadr pojawia się także na limonkowym T-shircie, idealnym do zestawienia z szortami.
Kadry zatrzymane w szkle
Uroczysta inauguracja „Cinema Club” odbyła się w Mediolanie, w przestrzeni przywodzącej na myśl galerię sztuki mieszczącej się w budynku usytuowanym kilka kroków od Piazza Cordusio. W lutowy wieczór wnętrza kamienicy wypełnił tłum przybyłych na tydzień mody dziennikarzy, stylistów i influencerów. Gościom serwowano przekąski kojarzące się z kinem, w tym obowiązkowy popcorn. Ubrania wyeksponowano natomiast zatopione w szkle niczym artefakty. Pomysł był trafiony, bo obrazy wybrane przez Zalando i Aspesi – jak choćby kadr z „Pięknego Antonia” Maura Bologniniego, w którym uchwycono odwróconego półprofilem Marcella Mastroianniego – naprawdę hipnotyzują.
W kampanii towarzyszącej premierze „Cinema Club” wystąpili młodzi aktorzy: 22-letnia Coco Rebecca Edogamhe, znana z roli w serialu Netflixa „Trzy metry nad niebem”, oraz 23-letni Mattia Carrano, gwiazdor serialu „Pryzmat”.
Kolekcja dostępna na Zalando.pl oraz w sklepach Aspesi w Mediolanie, Turynie, Monachium i Florencji.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.