Znaleziono 0 artykułów
27.10.2021

Premierowo na Vogue.pl: Biżuteria od marki Antonina Poppy

27.10.2021
Fot. Adam Rutkowski

Kolczyki i naszyjniki wykonane z krzyży oraz pereł z recyklingu. Marka zrównoważonej biżuterii Antonina Poppy zręcznie łączy tradycję i nowoczesność.

Panna młoda Antoniny Poppy nosi delikatny welon w kształcie kokardy oraz masywną i jednocześnie subtelną biżuterię z pereł i srebra. Perły są w kolczykach w kształcie koła ze sznureczkami i w naszyjniku, który mieni się także brązem i srebrem. Występują również w przełamanym odcieniu rosaline. W połączeniu ze srebrnym krzyżem zostały zestawione z białą koszulą. To emblematyczny duet dla marki Antonina Poppy Look. Krzyże zdobią złoto oraz masywne łańcuchy.

Antonina Pawlo, założycielka marki Antonina Poppy, studiowała w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Akademii Gerrita Rietvelda w Amsterdamie. Staże w domach mody takich jak Alexander Wang czy Iris van Herpen pozwoliły jej poznać warsztat, co procentuje we własnej marce. W biżuterii Antonina Poppy jest zarazem pewna ostrość i delikatność, wyrazistość i niedopowiedzenie. Najbardziej charakterystyczne motywy, czyli krzyże i perły, przywodzą na myśl kulturę słowiańską i śródziemnomorską. Ta pierwsza od zawsze interesowała projektantkę. – Fascynują mnie niezbadane i zagadkowe zakątki Europy Wschodniej – mówiła w rozmowie dla rosyjskiej edycji „Vogue’a”.

Fot. Claudia Vincenzino, modelka Elena Bulgac

Pracownia Antoniny Poppy znajduje się we Florencji, gdzie Antonina Pawlo mieszka. Ręcznie robiona biżuteria składa się z surowców pochodzących z Florencji i z Polski, zawsze z recyklingu. Za pomocą copy-paste stare elementy bądź metal przetwarzane są w krzyże i łańcuchy z dodatkiem pereł.

Antonina Poppy biżuterię robi na zamówienie. Indywidualnie można wybrać długość i odcień wyrobu. Niektóre modele istnieją zaledwie w dwóch bądź trzech egzemplarzach, co pozwala marce podążać ścieżką zrównoważonego rozwoju. Dla Antoniny ważna jest nie tylko odpowiedzialna produkcja, lecz także propagowanie wiedzy na temat pracy, w której istnieje miejsce na odpoczynek. Z takimi założeniami marka chce wkroczyć na polski rynek. – Historia pokazuje, jak daleko moja młoda marka i ja zaszliśmy w ciągu zaledwie kilku lat, zachowując cały czas nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ekologię – podkreśla Antonina Pawlo.

Ascetyczne, a zarazem delikatne fotografie biżuterii marki Antonina Poppy wykonał Adam Rutkowski.

Zdjęcia: Adam Rutkowski

Dyrektor artystyczna: Antonina Pawlo 

Menedżer: Karis Lindelien

Hanna Łopuszyńska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Premierowo na Vogue.pl: Biżuteria od marki Antonina Poppy
Proszę czekać..
Zamknij