Premierowo na Vogue.pl: Patrizia Aryton wiosna-lato 2019
Dyrektor kreatywna marki Patrizia Aryton, Patrycja Cierocka-Szumichora, w sezonie wiosna-lato 2019 eksperymentuje z klasyką. Idealnie skrojone garnitury wyposaża w szorty do kolan i najmodniejsze, intensywne kolory. Szmizjerki wzbogaca o charakterystyczne dla mody sportowej troczki lub zamki. A utożsamiane z typowo letnim stylem safari miksuje z detalami zarezerwowanymi dla bardziej formalnej estetyki.
2019 rok to okrągłe, 30. urodziny mającej siedzibę na Kaszubach marki. Założona w 1989 roku przez Danutę i Ryszarda Cierockich, w latach 90. była jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek odzieżowych, docenianą szczególnie za wysokiej jakości okrycia wierzchnie. Cztery lata temu koncept narodził się jednak na nowo. Zyskał zmienioną i znacznie bardziej powiązaną z modą nazwę i nową dyrektor kreatywną. Córka założycieli, Patrycja Cierocka-Szumichora odpowiadała wtedy za cały proces wizerunkowego liftingu. Dziś nieprzerwanie nadzoruje wszystkie etapy powstawania produktów sygnowanych marką Patrizia Aryton.
Cierocka-Szumichora, z którą miałam przyjemność rozmawiać już kilkakrotnie, to wcielenie młodej, ale wyjątkowo świadomej rynku bizneswoman. Wie, czego oczekuje klientka jej marki, eksperymentuje w skali, która może otworzyć ją na nową grupę docelową, ale nie stanowi rewolucyjnej zmiany kierunku, a zamiast lawirowania między sezonowymi trendami proponuje estetykę z nurtu nowoczesnej klasyki. Tę ostatnią umiejętnie wzbogaca jednak o najmodniejsze detale, konstrukcje i desenie.
Sezon wiosna-lato 2019 to przede wszystkim sztuka kontrastu. Drobny sztruks łączony jest z dżinsem, nowoczesnym sylwetkom towarzyszą klasyczne desenie, w linii inspirowanej marynarskim stylem połączenie granat-czerwień ustępuje miejsca zgaszonym turkusom, błękitom i lilii, współczesne formy wzbogacone są o detale w stylu vintage, a estetyka rodem z „Pożegnania z Afryką” miesza się z nurtem athleisure. Ta nowoczesna klasyka podana jest jednak klientce w nienachalny sposób. Zaproponowane w zrealizowanej przez Marcina Kempskiego kampanii sylwetki można dokładnie odwzorować. Można też jednak wybierać z nich pojedyncze elementy, tworząc własne wariacje na temat wiosennej, kobiecej garderoby. Bez względu na to czy ogranicza nas biznesowy dress code, inspirujemy się sztuką czy cenimy przede wszystkim pragmatyczne rozwiązania.